مقایسه دوربین گوگل پیکسل ایکس ال ( Pixel XL ) با سایر پرچمداران بازار

دسته بندی : اندروید , تلفن همراه , ویژه 4988 بازدید چهارشنبه 14 مهر 1395 نویسنده :
مقایسه دوربین گوگل پیکسل ایکس ال

گوگل اعلام کرد که توانسته تلفن‌های جدید خود را با بهترین دوربین در میان تمام تلفن‌های هوشمند، روانه بازار کند. در ادامه می‌توانید مقایسه دوربین گوگل پیکسل ایکس ال با رقبا را مشاهده نمایید. با تِک میکس همراه شوید.

وب سایت معتبر DxOmark نمره بالای 89 را به دوربین گوگل پیکسل ایکس ال و گوگل پیکسل اعطا کرد. بر روی کاغذ این دوربین باید  از پس رقیبان سرسختی همچون آیفون 7 پلاس، گلکسی نوت 7 و ال جی V20 بر بیاید. در مدت زمانی کوتاه این فرصت پدید آمد تا چند عکس در موقعیت‌های مختلف گرفته شود. این تصاویر برای اظهار نظر نهایی کافی نخواهند بود و باید منتظر آزمون‌های جامع بعدی باشیم. به هر روی این آزمایش نیم بند می‌تواند اندکی دید ما را روشن‌تر سازد.

با چه دوربینی طرف هستیم؟ دوربین جدید 12.3 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0 به همراه پیکسل های 1.55µm قطعا می‌تواند تصاویری خیره کننده در نور کم ثبت نماید. توانایی ضبط ویدئو با کیفیت FHD و 4K را هم به این مجموعه کم نقص اضافه نمایید. لرزش‌گیری که گوگل برای این دوربین در نظر گرفته با آن چیزی که ما همیشه دیده‌ایم متفاوت می‌باشد. دوربین 200 بار در ثانیه از ژیروسکوب نمونه گیری می‌کند. این کار باعث می‌شود تا لرزش‌ها و تکان‌های شاتر از بین رود. بیش‌تر از این شما را درگیر جزئیات نمی‌کنیم و به سراغ تصاویر ثبت شده می‌رویم.

 

تصویر 1

در این تصویر که از لوگوی گوگل گرفته شده است همان طور که انتظار می‌رفت دوربین گوگل پیکسل ایکس ال خودنمایی کرده و نسبت به سایر رقیبان بهتر عمل کرده است.

 

تصویر 2

با توجه به شرایط گیلاس از نظر نور و نوشیدنی درون آن ثبت تصویر با جزئیات دقیق بسیار دشوار خواهد بود. در کمال تعجب باز هم گوگل پیکسل ایکس ال با قدرت تمام همه رقیبان را شکست داده است. تمام حباب‌ها و قطرات آب به خوبی قابل رویت می‌باشند.

 

تصویر 3

در این تصویر همان‌طور که پیداست سوژه خاصی مد نظر نبوده و فقط از فضای باز عکس گرفته شده است. اینبار گوگل پیکسل ایکس ال به همراه آیفون 7 پلاس توانسته‌اند عملکرد بهتری را از خود به نمایش بگذارند.

 

تصویر 4

این تصویر م کاملا بی‌هدف گرفته شده و بیشتر برای نمایش دقت دوربین‌ها بوده است. هر 4 تلفن توانستند عملکردی بسیار خوب به نمایش بگذارند ولی تصویر گلکسی نوت 7 اندکی گرم‌تر و جذاب‌تر ثبت شده است.

 

تصویر 5

در این تصویر می‌خواستیم ببینیم کدام دوربین می‌تواند تصویر چهره را بهتر ثبت نماید. متاسفانه سوژه مورد نظر در حال پلک زدن بود. با این وجود می‌توانیم برنده قطعی این بخش را گلکسی نوت 7 بدانیم. البته لازم به ذکر است که رنگ‌های ثبت شده توسط گوگل پیکسل ایکس ال و آیفون 7 پلاس طبیعی‌تر می باشند.

 

تصویر خودنگار

تصویر ثبت شده توسط گوگل پیکسل ایکس ال بسیار طبیعی بوده و به واقعیت نزدیک‌تر است. در رتبه بعدی آیفون 7 پلاس قرار می‌گیرد. اگر اندکی بیشتر دقت نمایید متوجه خواهید شد که گلکسی نوت 7 اندکی تصویر را تغییر داده و نرم‌تر ساخته است. عملکرد ال جی V20 هم قابل قبول بوده ولی صحنه آن طور که بوده ثبت نشده است.

دوربین Google Pixel XL توانسته خودنمایی کند و خط نشانی جدی برای رقیبان بکشد. گوگل از تمام تجربه خود بهره برده تا رقیبی قدرتمند برای پرچمداران اپل و سامسونگ به میدان بفرستد و به نظر می‌رسد در این راه کاملا موفق خواهد بود.

 

امتیاز دهید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.