بررسی سامسونگ گلکسی نوت 8 (Samsung Galaxy Note 8): کارایی بیشتر، قیمت بالاتر

دسته بندی : بررسی تخصصی , موبایل , ویژه 2 18295 بازدید شنبه 18 شهریور 1396 نویسنده :
بررسی سامسونگ گلکسی نوت 8 (Samsung Galaxy Note 8)

قصد داریم برای شما به بررسی سامسونگ گلکسی نوت 8 (Samsung Galaxy Note 8) بپردازیم و ببنیم که پرچمدار گران قیمت سامسونگ چه مزایا و چه معایبی دارد. با تِک میکس همراه شوید.

پیش از شروع بررسی سامسونگ گلکسی نوت 8 (Samsung Galaxy Note 8) لازم به عقب بازگردیم. سال 2016 برای سامسونگ فاجعه بار بود زیرا ارائه گلکسی نوت 7 که در ابتدا یک برگ برنده به حساب می‌آمد به بزرگترین زیان تاریخ تلفن همراه بدل شد. دستگاهی قدرتمند و کارا با قیمتی مناسب که می‌توانست طرفداران آیفون 7 پلاس را به سوی خود بکشاند اما انفجارهای ناگهانی همه چیز را به هم ریخت و سامسونگ را با شوکی بزرگ مواجه ساخت. امسال داستان کاملا متفاوت بوده و شاهد دستگاهی زیبا، گران و قدرتمند هستیم که کلیه موارد ایمنی به خوبی در آن رعایت شده است. باتری گلکسی S8 و S8 پلاس و نوت 8 از نوع نسوز یا ضد انفجار انتخاب شده و تحت هیچ شرایطی شاهد شلعه ور شدن آن نخوایم بود. نمایشگر از نوع تمام صفحه بوده و حاشیه‌های بسیار اندکی دارد. دوربین دوگانه برای اولین بار وارد محصولات سامسونگ شده و قدرت آن را دوچندان نموده است. بدون هیچ تردیدی می‌توان اذعان داشت که بررسی سامسونگ گلکسی نوت 8 (Samsung Galaxy Note 8) بسیار جذاب خواهد بود. با ما همراه باشید.

بررسی سامسونگ گلکسی نوت 8 (Samsung Galaxy Note 8)

 

نکات مثبت

کیفیت ساخت بالا

نمایشگر بسیار عالی و بزرگ

قالبیت‌های قلم بهبود یافته

کیفیت عالی دوربین

 

نکات منفی

قیمت بسیار بالا

کشیدگی بیش از حد دستگاه

جای بد حسگر اثر انگشت

 

بررسی سامسونگ گلکسی نوت 8 (Samsung Galaxy Note 8)

همانطور که دیدید نکات مثبت پر رنگ‌تر از نکات منفی می‌باشند و خریدار در صورت تامین بودجه می‌تواند با خیال راحت اقدام به تهیه گلکسی نوت 8 بنماید. جای حسگر اثر انگشت در گلکسی S8 هم مناقشه برانگیز بود ولی سامسونگ برای آن چاره‌ای نیادیشیده و همچنان خارج از دسترس می‌باشد. استفاده از نسبت تصویر 18.5:9 باعث شده تا نمایشگر کشیده‌تر از قبل شود و همین امر منجر به کشیدگی قد دستگاه شده که چندان خوشایند نیست. دروبین دوگانه عملکردی خیره کننده دارد که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت. با بررسی سامسونگ گلکسی نوت 8 (Samsung Galaxy Note 8) همراه ما باشید.

 

طراحی

بررسی سامسونگ گلکسی نوت 8 (Samsung Galaxy Note 8)

طراحی سامسونگ گلکسی نوت 8 بسیار آشنا بوده و ادامه مسیر 2 سال گذشته سامسونگ می‌باشد. استفاده از شیشه فلز بسیار خوشایند بوده و هنوز جذابیت فراوانی برای خریداران دارد. فرم مربعی دستگاه شبیه نوت 7 بوده ولی طراحی کلی شباهت فراوانی به خانواده S8 پیدا نموده است. نمایشگر خمیده هم تاثیری در کاهش مستطیلی بودن دستگاه ندارد. محل اتصال شیشه به فلز کاملا یکنواخت بوده و بدنه کاملا یکدست می‌باشد. سامسونگ برای شیشه جلو و عقب از گوریلا گلس 5 بهره برده است. مانند همیشه دکمه پاور سمت راست و دکمه‌های صدا و دستیار صوتی Bixby سمت چپ قرار دارند. دکمه دستیار صوتی نسبت به گلکسی S8 اندکی بالاتر آمده تا در دسترس تر از گذشته باشد. بالای دستگاه هم درگاه هیبرید سیم کارت و میکرو SD تعبیه شده است. شلوغ‌ترین بخش، بخش زیرین بوده که قلم S Pen، ورودی هدفون، درگاه USB-C و بلندگو را در خود جای داده است.

هنگام در دست گرفتن متوجه کشیدگی دستگاه خواهید شد. استفاده از نمایشگر با نسبت 18.5:9 باعث شده تا دستگاه باریک ولی بلند شود. این بلندی گهگاه می‌تواند کار با بخش‌های بالایی نمایشگر را دشوار سازد. بالای نمیاشگر خروجی صدا، دوربین خودنگار، اسکنر عنبیه و حسگرها قرار دارند.

بررسی سامسونگ گلکسی نوت 8 (Samsung Galaxy Note 8)

نوار زیرین نمایشگر خالی بوده و چیزی در خود جای نداده است. خبری از دکمه‌های معروف سامسونگ نیست زیرا همه آن‌ها نرم افزاری شده‌اند. پشت دستگاه شاهد حضور دوربین دوگانه درکنار حسگر اثر انگشت در بخش بالایی هستیم. لوگوی سامسونگ هم در بخش میانی پشت خودنمایی می‌کند.

بررسی سامسونگ گلکسی نوت 8 (Samsung Galaxy Note 8)

اندکی پایین‌تر شاهد نوشته Galaxy Note 8 هستیم. سامسونگ دریافته که زیبایی در سادگی تعریف می‌شود. مانند گذشته در طراحی اغراق نمی‌کند و از المان‌های براق و پر زرق و برق خبری نیست. بررسی سامسونگ گلکسی نوت 8 (Samsung Galaxy Note 8) در بخش طراحی بسیار مثبت بوده و می‌تواند نظر مساعد خریداران را جلب نماید.

 

نمایشگر

بررسی سامسونگ گلکسی نوت 8 (Samsung Galaxy Note 8)

نمایشگر سامسونگ گلکسی نوت 8 از نوع تمام صفحه بوده و بخش جلویی را فراگرفته است. حاشیه‌های اندک اطراف نمایشگر باعث شده تا سامسونگ نمایشگر بزرگتری را انتخاب نماید. شاهد بزرگترین نمایشگر تاریخ خانواده نوت هستیم. این نمایشگر 6.3 اینچ بوده و از نسب تصویر 18.5:9 بهره می‌برد. از نوع Super AMOLED بوده و رزولوشن آن 2,960×1,440 یا QHD+ می‌باشد. تصاویر کاملا واضح و خوانا می‌باشند طوری که هنگام استفاده، رضایت مطلق را در کاربر پدید می‌آورد. به لطف پشتیانی از HDR10 طیف عظیمی از رنگ‌ها را بازتولید می‌نماید. مشاهده ویدئوهای یوتیوب یا نتفلیکس واقعا لذت بخش می‌باشند. لازم به ذکر است که HDR، دقت و تضاد رنگ‌ها را بهبود می‌بخشد.

بررسی سامسونگ گلکسی نوت 8 (Samsung Galaxy Note 8)

خوانایی نمایشگر زیر تابش مستقیم نور خورشید عالی بوده و عملکرد بی‌نقصی را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید از طریق تنظیمات، رزولوشن را کاهش داده و بر روی HD یا Full HD قرار دهید. این کار مصرف باتری را کاهش می دهد. در مجموع می‌توان گفت که رنگ‌های جذاب، تضاد عالی و مشکی عمیق دستاورد این نمایشگر برای کاربر خواهد بود.

 

سخت افزار و عملکرد

بررسی سامسونگ گلکسی نوت 8 (Samsung Galaxy Note 8)

 

سامسونگ از دو پردازنده مختلف Exynos 8895 و Snapdragon 835 بهره برده است. Snapdragon 835 تنها برای بازار ایالات متحده تدارک دیده شده و بازارهای جهانی شاهد نسخه سریع‌تر و هماهنگ‌تر Exynos 8895 هستند. این پردازنده هشت هسته‌ای بوده که چهار هسته با فرکانس 2.3GHz و 4 هسته دیگر با فرکانس 1.7GHz مشغول به کارند. Exynos 8895 با 6 گیگ رم همراه گشته و عملکرد دستگاه مخصوصا در حوزه بازی و رسانه بسیار روان شده است. گلکسی نوت 8 مانند همیشه در زمینه چندرسانه‌ای و سرگرمی پیشتاز است به همین دلیل استفاده سامسونگ از 6 گیگابایت رم چندان عجیب نبود یا این کار توانسته عملکرد کلی را تا جای ممکن بهبود ببخشد. شما با خیال راحت می‌توانید همه برنامه‌های مورد نیاز خود را در پس زمینه باز نگه دارید. حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایتی در دسترس خریداران خواهد بود. درگاه میکرو SD برای افزایش حافظه در نظر گرفته شده است.

بررسی سامسونگ گلکسی نوت 8 (Samsung Galaxy Note 8)

 

مشخصات سخت افزار قلم مانند سال قبل بوده و تغییری به خود ندیده است. ضخامت نوک قلم همچنان 0.7 میلیمتر بوده و حساسیت به فشار آن بیش از 4000 واحد می‌باشد. بزرگترین تغییر قلم به نرم افزار آن باز می‌گردد. در زمینه ارتباطات هم با دستگاه کاملی رو به رو هستیم. بلوتوث 5 و مودم قدرتمند gigabit LTE جز مهمترین بخش های ارتباطی می‌باشند. سامسونگ گلکسی نوت 8 موفق به کسب گواهی IP68 شده است. این دستگاه به مدت نیم ساعت در برابر نفوذ آب در عمق 1.5 متری محفوظ خواهد بود. سامسونگ جک 3.5 میلیمتری هدفون را حذف نکرده و یک هدفون بسیار با کیفیت ساخت AKG را درون جعبه قرار داده است. بلندگوی دستگاه مونو بوده و در بخش زیرین قرار گرفته است. ای کاش با دستگاهی استریو رو به رو بودیم. در صداهای بالا شاهد افت کیفیت اندک و اعوجاج در صدا هستیم. حسگر اثر انشگت نسبت به S8 تغییر کلی نداشته ولی بهبود اندکی به خود دیده و جای آن بهتر شده است ولی همچنان کاربر را با مشکل مواجه می نماید. در صورتی که طرفدار حسگر اثر انگشت نیستید می‌توانید از اسکنر عنبیه بهره ببرید. اگر مدت زمان بازگشایی دستگاه برای شما اهمیت ندارد می‌توانید روی آن حساب باز کنید. پس از بررسی سامسونگ گلکسی نوت 8 (Samsung Galaxy Note 8) در زمینه سخت افزار می‌توان گفت ایرادات اندک بوده و مزایا بسیار بیشتر از آن ها می‌باشند. از بهترین محصول سامسونگ انتظار دیگری نمی‌رفت.

 

دوربین

بررسی سامسونگ گلکسی نوت 8 (Samsung Galaxy Note 8)

به مهیج‌ترین بخش بررسی سامسونگ گلکسی نوت 8 (Samsung Galaxy Note 8) رسیدیم. بزرگترین دستاورد گلکسی نوت 8 برای خریداران دوربین دوگانه آن می‌باشد! سامسونگ برای اولین بار اقدام به توسعه دوربین دوگانه نموده و حاصل آن عملکرد بسیار چشمگیری دارد. استفاده از لنز دوم، بزرگنمایی 2 برابری اپتیکال را به ارمغان آورده است. هر دو لنز 12 مگاپیکسل بوده با این تفاوت که لنز اصلی دارای f/1.7 و لنز دوم هم دارای f/2.4 می‌باشند. برای اولین بار در جهان هر دو حسگر از OIS بهره می‌برند. سامسونگ از فناوری اختصاصی پیکسل دوگانه در هر دو لنز استفاده نموده است. فوکوس خودکار و تشخیص فاز را به دوربین بی‌افزایید. لنز اصلی دارای پیکسل‌های 1.4 میکرونی می‌باشد که عملکرد در تاریکی را بهبود فراوان می‌بخشد.

بررسی سامسونگ گلکسی نوت 8 (Samsung Galaxy Note 8)

 

استفاده از دوربین دوگانه قابلیت محبوب دیگری با نام Live Focus را به ارمغان آورده است. به وسلیه Live Focus تنها بر روی سوژه اصلی فوکوس شده و اطراف آن تار می‌شود. این قابلیت در آیفون، پرتره نام دارد. بزرگنمایی 2 برابری اپتیکال ممکن است چندان کاربردی نباشد ولی قابلیت Live Focus یا پرتره هواداران فراوانی دارد. نرم افزار دوربین بسیار ساده و شیک بوده و کارکردن با آن جذاب می‌باشد. شما می‌توانید از حالت های panorama, slow motion, virtual shot و pro استفاده نمایید. فیلترهای فراوانی برای تغییر و جلای تصویر ثبت شده وجود دارد. کیفیت تصاویر با Galaxy S8 چندان متفاوت نیست. در واقع اگر دقت نکنید تغییری را متوجه نخواهید شد. جزئیات در تصاویر ثبت شده توسط گلکسی نوت 8 بیشتر است. رنگ‌ها جذاب بوده و رنج وسیعی از رنگ ها را می‌تواند بازسازی نماید. استفاده از OIS یا لرزشگیر اپتیکال در هر دو لنز باعث شده تا فوکوس به خوبی انجام گیرد و شاهد افت کیفیت نباشیم. هنگامی که نور محیط کم می‌شود شاهد ظهور نویز هستیم. با فشردن دکمه 2X می‌توانید بزرگنمایی اپتیکال را فعال نمایید.

بررسی سامسونگ گلکسی نوت 8 (Samsung Galaxy Note 8)

دوربین خودنگار 8 مگاپیکسلی به فوکوس هوشمند مجهز شده که تصاویری واضح و با کیفیت را ثبت می‌نماید. برخی مواقع حالت زیبایی بیش از حد بر روی تصویر کار کرده و جزئیات را از بین می‌برد. این مورد در برخی مواقع آزار دهنده می‌باشد.

دوربین فیلم برداری هم می تواند ویدئوهایی با نهایت کیفیت 2160p@30fps را ضبط نماید. در صورتی که ویدئویی روان و بی نقص می خواهید از کیفیت 1080p@60fps استفاده نمایید. استفاده از OIS در هر دو لنز اینجا هم خودنمایی کرده و لرزش تصویر را تا جای ممکن کاهش می دهد. تقریبا در بازار بی رقیب است.

 

نرم افزار

بررسی سامسونگ گلکسی نوت 8 (Samsung Galaxy Note 8)

گلکسی نوت 8 از سیستم عامل اندروید 7.1.1 بهره برده و دارای رابط کاربری Samsung UX می‌باشد. با وجود اینکه اندروید 8 رونمایی شد ولی خبری از آن نیست. همواره سیستم عامل و نرم افزار سری نوت بهبودها و تفاوت‌های اندکی با سری S دارد. گلکسی نوت 8 هم از این قاعده مستثنی نیست. بیشتر موارد کاملا مشابه بوده ولی بخش S Pen بزرگترین تفاوت را رقم می‌زند. بخش‌های جدیدی به نرم افزار قلم افزوده شده و موارد پیشین بهبودهای چشمگیر یافته است. برای مثال بخش ترجمه بسیار کاربردی‌تر شده یا بخش Screen Off Memo یعنی نوشتن بر روی صفحه خاموش هم بهبود پیدا کرده و می‌توان بیش از 100 صفحه بر روی نمایشگر خاموش نوشت!

بررسی سامسونگ گلکسی نوت 8 (Samsung Galaxy Note 8)

بخش جدیدی که اضافه شده Live Message می‌باشد. شما می توانید پیغام خود را به استکیرهای گوناگون مزین نموده و با تبدیل آن به GIF برای دوستانتان ارسال نمایید. شما می‌توانید دو برنامه را همزمان اجرا نموده و با تقسیم نمایشگر از آن‌ها استفاده نمایید. با کشیدن لبه می‌توانید به میانبرهای موجود در Apps Edge دسترسی پیدا نمایید. قابلیت جدیدی که در نوت 8 وجود دارد Dual Messenger یا پیام رسان دوگانه می‌باشد. با این قابلیت می‌توانید هر پیام رسانی مانند واتس اپ را به صورت دو قلو داشته باشید و با هر شماره خود وارد یکی شوید. بدین ترتیب دیگر نیازی به نصب نرم افزار غیر رسمی برای استفاده از دو شماره مختلف به صورت همزمان نیست. البته اولین دستگاهی نیست که به این قابلیت تجهیز شده پیشتر شاهد استفاده آن در هواوی و شیائومی بوده‌ایم! دستیار صوتی Bixby با وجود ایراداتی که دارد ولی قدرتمند بوده و گلکسی نوت 8 را تکمیل ساخته است. پس از گلکسی S8 دومین دستگاهیست که به آن مجهز شده است. تنظیم نور صفحه، دانلود از گوگل پلی و هزاران کار دیگر را می توانید به Bixby بسپارید. در پایان بررسی سامسونگ گلکسی نوت 8 (Samsung Galaxy Note 8) در بخش نرم افزار می‌توان گفت که نسبت به گلکسی S8 شاهد تغییراتی اندک در ظاهر هستیم که بهبودهایی جزئی به همراه داشته‌اند.

 

عمر باتری

بررسی سامسونگ گلکسی نوت 8 (Samsung Galaxy Note 8)

پیش از آغاز بررسی سامسونگ گلکسی نوت 8 (Samsung Galaxy Note 8) بسیار نگران وضعیت باتری آن بودیم. ظرفیت باتری 3300 میلی آمپر ساعت بوده که برای نمایشگر 6.3 اینچی با رزولوشن QHD+ اندکی عجیب به نظر می‌آید. با ادامه بررسی متوجه شدیم که وضعیت باتری بسیار بهتر از پیش بینی‌هاست. حدود 15 تا 18 ساعت با استفاده معمولی مهمان شما خواهد بود. این بدان معناست که یک روز کاری می‌توانید روی آن حساب باز کنید.

خوشبختانه فناوری شارژ سریع و شارژ بیسیم وجود دارند که می‌توانند فرایند شارژ را تسهیل نمایند. می‌توانید برای کاهش مصرف، رزولوشن نمایشگر را از QHD+ به FHD+ کاهش دهید. در مجموع نمی‌توان گفت عمر باتری عالیست ولی برای کاربر عادی دردسر آفرین نبوده و یک روز کاری در خدمت شما خواهد بود.

 

کلام پایانی

بررسی سامسونگ گلکسی نوت 8 (Samsung Galaxy Note 8)

 

بررسی سامسونگ گلکسی نوت 8 (Samsung Galaxy Note 8) بسیار جذاب بود از آن جهت که با دستگاهی قدرتمند ولی تکراری رو به رو بودیم. در واقع می‌توانید بررسی گلکسی اس 8 را بخوانید و نوت 8 خریداری نمایید! شباهت‌ها بیش از هر زمان دیگری خودنمایی می‌کنند که البته نکته‌ای منفی به حساب نمی‌آید. در واقع سامسونگ ایرادات موجود در S8 را بهبود داده و تحت نام نوت 8 روانه بازار نموده است. تفاوت‌های بزرگ به دوربین دوگانه و قلم S Pen باز می‌گردد. در مجموع باید گفت دستگاهی کم نقص، روان، قدرتمند، زیبا و جذاب بوده که حتی با قیمت شگفت انگیزش می‌تواند خریداران فراوانی را جذب خود نماید. نمایشگر عالی، دوربین شگفت انگیز، رابط کاربری جذاب، عمر باتری معمولی، کیفیت ساخت بالا و قلم کاربردی آن جز موارد مثبت به حساب می‌آیند. جای بد حسگر اثر انگشت، کشیده بودن دستگاه و قیمت بالا جز موارد منفی به شمار می‌روند. سامسونگ گلکسی نوت 8 بهترین محصول سامسونگ در سال 2017 خواهد بود و می‌تواند رقیبی بسیار جدی برای آیفون 8 باشد خصوصا این که بازه قیمتی هر دو دستگاه یکسان بوده و قلم می تواند تفاوتی عمده را خصوصا برای صاحبان کسب و کار رقم زند. اگر هوادار سامسونگ هستید بدون تردید پول‌های خود را جمع کنید تا محصولی کامل را خریداری نمایید. قیمت گلکسی نوت 8 حدود 930 دلار خواهد بود. از ماه آینده شاهد فروش سامسونگ گلکسی نوت 8 در ایران خواهم بود که قیمت نهایی آن به احتمال زیاد حدود 3.500.000 خواهد بود. از اینکه با بررسی سامسونگ گلکسی نوت 8 (Samsung Galaxy Note 8) همراه ما بودید سپاسگزاریم. نظرات و تجریبات خود را با دوستانتان در میان بگذارید.

امتیاز دهید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.