بررسی سامسونگ گلکسی جی 7 پرو (Galaxy J7 Pro): میان رده‌ای قدرتمند برای مشکل پسندان

دسته بندی : بررسی تخصصی , موبایل , ویژه 8147 بازدید چهارشنبه 25 مرداد 1396 نویسنده :
بررسی سامسونگ گلکسی جی 7 پرو (Galaxy J7 Pro)

شاهد ورود میان رده‌ای خوش قیمت و قدرتمند تحت نام گلکسی J7 Pro به بازار کشورمان هستیم. در ادامه بررسی سامسونگ گلکسی جی 7 پرو (Galaxy J7 Pro) را خواهیم داشت. با تِک میکس همراه شوید.

سامسونگ در سال 2017 تدابیر فوق العاده‌ای برای رده J اندیشیده است. این شرکت خانواده J را تا جای ممکن بزرگ کرده و سری 7 را به 4 محصول گسترش داده است. گلکسی J7 Prime، گلکسی J7 2017، گلکسی J7 Max و گلکسی J7 Pro اعضای سری 7 هستند. همگی خوش ساخت بوده و قلب میان رده‌های بازار را با امکانات فراوان هدف قرار داده‌اند. بسیاری از کاربران می‌خواهند دستگاهی ارزان اما کامل داشته باشند. بدون تردید خانواده J7 برای آن‌ها ساخته شده است. نمایشگر بزرگ، پردازنده نسبتا قوی، دوربین خوب، بدنه تمام فلزی و باتری بزرگ از مهمترین مشخصات گلکسی J7 Pro به حساب می‌آید. در ادامه بسیار کامل‌تر به بررسی سامسونگ گلکسی جی 7 پرو (Galaxy J7 Pro) خواهیم پرداخت.

 

بررسی گلکسی جی 7 پرو (Galaxy J7 Pro)

نکات مثبت

استفاده از اندروید 7.1 با رابط کاربری جدید

نمایشگر با کیفیت

عمر باتری خوب

کیفیت ساخت بالا

بهره بردن از Always on Display در این رده

 

نکات منفی

عدم استفاده از پردازنده قدرتمندتر

استفاده از پورت قدیمی microUSB

 

در شروع بررسی سامسونگ گلکسی جی 7 پرو (Galaxy J7 Pro) می‌بینیم که نکات مثبت برجسته‌تر از نکات منفی می‌باشند. سامسونگ می‌خواهد همه بازار را تصاحب کند و خود را از ضربات کاری رقبای چینی مصون نماید. در این راستا مجبور به کاهش حاشیه سود شده و امکانات فراوانی را به محصولی میان رده بخشیده است. نمایشگر خوب و بدنه تمام فلزی مهمترین و اولین مواردیست که جلب توجه می‌کنند. با ادامه بررسی سامسونگ گلکسی جی 7 پرو (Galaxy J7 Pro) همراه ما باشید.

بررسی گلکسی جی 7 پرو (Galaxy J7 Pro)

 

طراحی

بررسی گلکسی جی 7 پرو (Galaxy J7 Pro)

 

سامسونگ تمام تلاش خود را نموده تا ساختاری محکم و باکیفیت را در اختیار کاربر قرار دهد. بدنه تمام فلزی بسیار با کیفیت بوده و حس خوشایندی را منتقل می‌نماید. استفاده از طراحی مشابه گلکسی J7 2017 لطمه‌ای به همراه نداشته است. لبه‌ها کاملا گرد بوده که به ارگونومی دستگاه افزوده است. ابعاد گلکسی J7 Pro برابر با 152.4×74.7×7.9 می‌باشد. وزن دستگاه با توجه به نمایشگر 5.5 اینچی بالا بوده و 181 گرم می‌باشد. بخش جلویی مانند سایر دستگاه‌های سامسونگ طراحی شده است. بالای نمایشگر لوگوی سامسونگ، خروجی صدا، دوربین خودنگار به همراه فلش LED و حسگرها قرار دارند. بخش زیرین نمایشگر هم دکمه خانه که با حسگر اثر انگشت ادغام شده به همراه دو دکمه خازنی دیگر خودنمایی می‌کنند.

حاشیه‌های کناری نمایشگر تا جای ممکن کم شده که به زیبایی دستگاه افزوده است. سمت راست دکمه پاور به همراه تنها بلندگوی دستگاه و سمت راست دکمه‌های صدا به همراه درگاه‌های ورود سیم کارت و کارت حافظه تعبیه شده‌اند. خوشبختانه می‌توانید از دو سیم کارت نانو  و یک کارت حافظه میکرو SD به صورت همزمان بهره ببرید. بخش زیرین هم درگاه microUSB 2.0 در کنار ورودی هدفون خودنمایی می‌کنند. سامسونگ بخش بالایی را خالی گذشته و چیزی در آن بخش یافت نمی‌شود.

بخش پشتی خلوت ولی جذاب طراحی شده است. خطوط آنتن نزدیک به بخش بالا و پایین به صورت نوارهایی زیبا دیده می‌شوند. لوگوی سامسونگ زیر لنز دوربین و فلش LED خودنمایی می‌کند.

بررسی گلکسی جی 7 پرو (Galaxy J7 Pro)

رنگ سیاه لک و اثر انگشت را نمایان می‌کند ولی رنگ طلایی از این داستان مصون می‌باشد. در انتهای بررسی سامسونگ گلکسی جی 7 پرو (Galaxy J7 Pro) بخش طراحی می‌توانیم بگوییم کار سامسونگ با توجه به رده قیمتی خیلی خوب بوده و قابل تحسین است.

 

نمایشگر

بررسی گلکسی جی 7 پرو (Galaxy J7 Pro)

سامسونگ در گلکسی J7 پرو از یک نمایشگر 5.5 اینچی از نوع Super AMOLED با رزولوشن FHD بهره برده است. تراکم پیکسلی این نمایشگر در هر اینچ حدود 401 بوده که بسیار عالیست. برگ برنده گلکسی J7 Pro نسبت به J7 Prime نمایشگر Super AMOLED آن می‌باشد. رنگ بندی در این نمایشگر خوب بوده و در نگاه اول شما را جذب خود می‌نماید. با توجه به قیمت، استفاده از این نوع نمایشگر بسیار عالی بوده و نشان از رقابتی شدن بازار دارد. برای زیبایی و سهولت استفاده از نمایشگر 2.5D استفاده شده یعنی در لبه‌ها اندکی انحنا دیده می‌شود. متاسفانه خبری از پوشش محافظ برای نمایشگر نیست و بهتر از خیلی زود به فکر تهیه برچسب یا گلس باشید. عملکرد نمایشگر زیر تابش مستقیم نور خورشید قابل قبول بوده و می‌تواند پاسخگوی نیاز کاربر باشد. در مجموع از این بخش نمره بالایی دریافت می‌کند.

 

سخت افزار و عملکرد

بررسی گلکسی جی 7 پرو (Galaxy J7 Pro)

گلکسی J7 Pro به همراه پردازنده هشت هسته ای Exynos 7870 در کنار 3 گیگابایت رم روانه بازار شده است. پردازنده گرافیکی آن از نوع Mali-T830MP2 بوده و حافظه‌های داخلی 32 و 64 گیگابایت برای آن قابل در دسترس می‌باشند. هر هشت هسته از نوع Cortex-A53 هستند که با حداکثر فرکانس کاری 1.6GHz به کار خود می‌پردازند. استفاده از این سخت افزار خوب بوده ولی اندکی ضعیف به نظر می‌آید. استفاده از 4 گیگابایت رم و پردازنده Exynos 7880 معقول‌تر به نظر می‌رسید. معماری پردازنده از نوع 14 نانومتری بوده که جدید محسوب می‌شود و علاوه بر بهره وری بیشتر در زمینه مصرف انرژی هم بهینه شده است. پردازنده گرافیکی به اندازه‌ای قدرتمند بوده که می‌تواند بازی‌ها و ویدئوهای 1080p را بسیار روان اجرا کند. هنگام کار با دستگاه موردی جدی از گیر یا هنگ دیده نشد ولی به صورت جسته و گریخته شاهد تاخیرهایی جزئی بودیم.

بررسی گلکسی جی 7 پرو (Galaxy J7 Pro)

مودم دستگاه از نوع LTE Cat.6 بوده و می‌تواند اطلاعات را با سرعت 300 مگابیت بر ثانیه دانلود یا 50 مگابیت بر ثانیه آپلود نماید. بلوتوث 4.1، A-GPS، رادیو FM و NFC سایر موارد ارتباطی می‌باشند. سامسونگ از دو درگاه جداگانه برای سیم کارت و کارت حافظه استفاده نموده است. خشاب دوتایی سیم کارت نانو شماره دو و کارت حافظه در کنار خشاب تکی ورود سیم کارت نانو شماره یک در کنار یکدیگر قرار دارند! یعنی سامسونگ نتوانسته دو سیم کارت را در یک خشاب قرار دهد! شما می‌توانید حافظه را به وسیله میکرو SD تا 256 گیگابایت افزایش دهید.

 

بلندگوی دستگاه بالای دکمه پاور سمت راست قرار گرفته و صدای خوبی دارد. عملکرد آن برای یک میان رده خوب بوده و انتظار بیشتری از آن نمی‌رفت. بررسی سامسونگ گلکسی جی 7 پرو (Galaxy J7 Pro) به ما نشان داد که سخت افزار به راحتی پاسخگوی کارهای روزانه بوده ولی برای امور سنگین ممکن است با کمبود قدرت رو به رو شوید.

 

دوربین

بررسی گلکسی جی 7 پرو (Galaxy J7 Pro)

دوربین اصلی گلکسی J7 Pro دارای رزولوشن 13 مگاپیکسلی بوده و گشودگی دریچه دیافراگم آن f/1.7 می‌باشد. این دوربین با فلش LED تکی همراه گشته است. نرم افزار دوربین کاملا مشابه گلکسی S8 بوده و بروز می‌باشد. خوشبختانه دوربین از حالت HDR پشتیبانی می‌نماید.

تصاویر ثبت شده با آن خوب بوده ولی عالی نمی‌باشند. جزئیات تصاویر قابل بوده ولی رنگ‌ها می‌توانستند اندکی گرم‌تر باشند. دوربین در تاریکی دچار افت کیفیت شده که با توجه به رده و قیمت طبیعیست. در حالت Pro می‌توانید تعادل رنگ سفید، نوردهی و ISO را به صورت دستی تنظیم نمایید.

دوربین خودنگار هم 13 مگاپیکسل بوده و گشودگی دریچه دیافراگم آن f/1.9 می‌باشد. جزئیات خوب بوده و عملکرد آن کاملا قانع کننده می‌باشد. در تاریکی هم می‌تواند بر روی فلش LED آن حساب باز کرده و تصویر خوبی را ثبت نمایید.

دوربین فیلم بردای می تواند ویدئوهایی با کیفیت 1080p در 30 فریم بر ثانیه را ضبط نماید. کیفیت ویدئوهای ضبط شده خوب می باشند ولی اندکی در زمینه فوکوس بر روی سوژه ها کند عمل می کند. در نهایت رنگبندی خوب بوده و لرزش های در حد قابل قبول دفع می شوند. می توان نمره خوبی به دوربین فیلم برداری داد.

 

نرم افزار

بررسی گلکسی جی 7 پرو (Galaxy J7 Pro)

سامسونگ در زمینه نرم افزار سنگ تمام گذاشته و حین بررسی سامسونگ گلکسی جی 7 پرو (Galaxy J7 Pro) ما را غافلگیر نمود. گلکسی J7 Pro از اندروید 7.1 به همراه رابط کاربری Samsung UX استفاده می‌نماید. همه چیز ساده و زیبا شده و دیگر خبری از شلوغی‌های معمول رابط کاربری سامسونگ نیست.

نرم افزارها به طریق جالبی در دسترس قرار می‌گیرند. اگر صفحه اصلی را به بالا یا پایین سوایپ (بکشید) کنید به لیست کامل نرم افزارها دسترسی پیدا خواهید نمود. اگر این حالت جذاب را دوست نداشتید می‌توانید از طریق تنظیمات دکمه ورود به فهرست نرم افزارها فرا بخوانید. فیلتر نور آبی هم برای کاهش فشار به چشم در تارکی هم وجود دارد. حالت‌های مصرف انرژی هم با توجه به نیاز شما قابل تنظیم می‌باشند.

می‌توایند به طور همزمان دو نرم افزار رو اجرا کرده که یکی از نرم افزارها در بالا و دیگری پایین قرار خواهد گرفت. در حالت افقی چپ و راست نمایشگر قرار می گیرند. بخش مهم دیگر به Device Maintenance باز می‌گردد که می‌تواند رم و حافظه شما را بهینه کرده و موارد زاید و پر مصرف را حذف یا ببندد. در این بخش مصرف باتری هم پایش شده و موارد پر مصرف به شما نشان داده می‌شود. این بخش از بررسی سامسونگ گلکسی جی 7 پرو (Galaxy J7 Pro) بسیار جذاب بود زیرا در محصولی میان رده شاهد نرم افزاری بروز و کامل هستیم.

 

باتری

بررسی گلکسی جی 7 پرو (Galaxy J7 Pro)

گلکسی جی 7 پرو از یک باتری با ظرفیت 3600 میلی آمپر ساعت استفاده می‌نماید. این باتری غیرقابل تعویض می‌باشد. با توجه به نمایشگر بزرگ 5.5 اینچی و رزولوشن FHD می‌توان گفت انتخاب سامسونگ عالی بوده و جای اعتراض ندارد. تنها رقیب در این رده شیائومی ردمی نوت 4 بوده که باتری آن 4100 میلی آمپر ظرفیت دارد. این باتری می‌تواند یک روز کاری در کنار شما باشد و نگرانی برای شما ایجاد ننماید. متاسفانه شاهد فناوری شارژ سریع در این محصول نیستیم که با توجه به ابعاد باتری یک ضعف به حساب می‌آید.

 

کلام پایانی

بررسی گلکسی جی 7 پرو (Galaxy J7 Pro)

به انتهای بررسی سامسونگ گلکسی جی 7 پرو (Galaxy J7 Pro) رسیدیم. موارد مثبت بی‌شماری در این بررسی وجود داشت. پسوند پرو برازنده محصول بوده و به درستی انتخاب شده است. کیفیت نمایشگر، بدنه مستحکم و یکپارچه، دوربین خوب، نرم افزار بروز و باتری بزرگ جز موارد مثبت به حساب می‌آیند. عدم اسفاده از پردازنده قوی‌تر، درگاه microUSB 2.0 و فناوری شارژ سریع جز بزرگترین نقص‌ها و کمبودهای دستگاه هستند. قیمت گلکسی J7 Pro در ایران حدود 1.100.000 می‌باشد. این قیمت موقتی بوده و شاهد کاهش آن خواهیم بود. از این که با بررسی سامسونگ گلکسی جی 7 پرو (Galaxy J7 Pro) همراه ما بودید بسیار سپاسگذاریم. نظرات و تجربیات خود را با دوستانتان در میان بگذارید.

 

2.7/5 - (12 امتیاز)

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.