مقایسه گلکسی اس 8 با گوگل پیکسل (Galaxy S8 VS Google Pixel): کوتاه اما مفید

دسته بندی : اندروید , تلفن همراه , ویژه 386 بازدید سه شنبه 15 فروردین 1396 نویسنده :
مقایسه گلکسی اس 8 با گوگل پیکسل

آیا می‌خواهید بدانید که پرچمدار سامسونگ بهتر است یا پرچمدار گوگل؟ پس در ادامه با ما همراه باشید تا مقایسه گلکسی اس 8 با گوگل پیکسل مشاهده نمایید. با تِک میکس همراه شوید.

سامسونگ از پرچمداران جدید خود رونمایی کرد. گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس هر دو از نمایشگر تمام صفحه بهره جسته‌اند. یعنی بیش از 90 درصد بخش جلویی را نمایشگر فراگرفته است. سامسونگ تمام تلاش خود را به کار بسته تا تمام نقص‌ها و ایرادات را برطرف نموده و ویژگی‌های جدیدی را به دستگاه خود افزوده است. رابط کاربری از سوی سامسونگ دچار تغییرات فراوان گشته و بهتر از هر زمانی شده است. اما پرچمداران سامسونگ در بازار بی‌رقیب نیستند. چند ماهی از عرضه اولین تلفن هوشمند ساخت گوگل می‌گذرد. گوگل پیکسل و گوگل پیکسل ایکس ال توانسته‌اند موفقیت‌های چشمگیری در گام اول برای گوگل به ارمغان بیاورند. در ادامه می‌خواهیم تا مقایسه گلکسی اس 8 با گوگل پیکسل را داشته باشیم.

مقایسه گلکسی اس 8 با گوگل پیکسل

در اولین لحظه مقایسه گلکسی اس 8 با گوگل پیکسل متوجه می‌شویم که ابعاد هر دو دستگاه مساوی بوده ولی اندازه نمایشگرها کاملا متفاوت است. سامسونگ توانسته بدون افزایش ابعاد، نمایشگر را تا جای ممکن بزرگ کند یعنی 5.8 اینچ! گوگل پیسکل از نمایشگری 5 اینچی بهره می‌برد. با وجود نمایشگر بزرگتر اما ارگونومی و راحتی گلکسی اس 8 بهتر از گوگل پیکسل است. نکته ای که در نگاه اول جلب توجه می کند حاشیه های بی استفاده اطراف نمایشگر در گوگل پیسکل می باشد. طراحی سامسونگ بسیار اغواگر بوده و کمتر ایرادی می‌توان به آن گرفت.

بررسی اولیه سامسونگ گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس

به دلیل استفاده از نمایشگر منحنی و طراحی بسیار باریک، نگه داشتن گلکسی اس8 بسیار دلپذیرتر از گوگل پیکسل می‌باشد. نسبت تصویر در گلکسی اس 8 متفاوت بوده و 18.5:9 است رزولوشن نمایشگر آن 2960×1440 بوده در حالی نمایشگر گوگل پیکسل از رزولوشن FHD بهره می‌برد. سامسونگ علاوه بر نسبت تصویر تغییرات دیگری را اعمال نموده است. حذف دکمه‌های ناوبری زیر نمایشگر و حذف نوشته سامسونگ بالای نمایشگر! این تغییرات هرچند مهم نیست اما اعمال آن‌ها از سوی سامسونگ بسیار عجیب است. سامسونگ از نظر بلوغ در طراحی به مرحله‌ای رسیده که نیاز به نمایش برند در بخش جلویی دستگاه خود ندارد. حسگر اثر انگشت در سامسونگ به بخش پشتی و سمت راست دوربین منتقل شده است. حسگر اثر انگشت در گوگل پیکسل در بخش میانی پشتی تعبیه شده است. در این زمینه طراحی گوگل بسیار بهتر بوده است.

مقایسه گلکسی اس 8 با گوگل پیکسل

دکمه های صدا و پاور در سامسونگ نسبت به نسل‌های قبل تغییری نکرده است تنها دکمه دستیار صوتی اختصاصی سامسونگ به سمت چپ افزوده شده است. دستیار صوتی Bixby توسط سامسونگ به رابط کاربری افزوده شده است. در سوی دیگر گوگل پیکسل هم از دستیار صوتی گوگل (Google Assistant) بهره می برد. پردازنده استفاده شده در گوگل پیکسل Snapdragon 821 بوده ولی سامسونگ گلکسی اس 8 از پردازنده اختصاصی خود یعنی Exynos یا Snapdragon 835 بهره برده است. بدون تردید پیروز این بخش سامسونگ خواهد بود. هر دو دستگاه از 4 گیگابایت رم بهره می‌برند. به نظر می رسد برای اندروید 7 استفاده از 4 گیگابایت رم کافی است. باتری گلکسی اس 8 دارای ظرفیت 3000mAh و گوگل پیکسل 2770mAh می‌باشد. به نظر می‌رسد که گلکسی اس 8 در مصرف انرژی بهینه شده باشد ولی تا زمان بررسی تخصصی مصرف واقعی آن برای ما پوشیده خواهد ماند.

مقایسه گلکسی اس 8 با گوگل پیکسل

دوربین هر دو دستگاه 12 مگاپیکسل بوده ولی سامسونگ توانسته بهینه سازی‌های بسیار مهمی را اعمال نماید. عملکرد این دوربین در شرایط گوناگون مخصوصا در تاریکی بسیار خیره کننده است. گوگل پیسکل هم در سال 2016 توانست برنده بهترین دوبین در بین تلفن های هوشمند گردد. به زودی مقایسه کامل دوربین هر دو را خواهیم داشت.

مقایسه گلکسی اس 8 با گوگل پیکسل

سیستم عامل گوگل پیسکل اندروید 7.1.1 بوده و رابط کاربری آن اندروید خام است که تغییراتی بسیار جزئی از سوی گوگل به آن اعمال شده است. در سوی دیگر هم سامسونگ از اندروید 7.0 با رابط کاربری اختصاصی خود استفاده کرد است. این رابط کاربری به هیچ عنوان شبیه اندروید خام نیست. از نظر ما رابط کاربری سامسونگ بسیار بهتر از گذشته شده و می‌تواند به راحتی اندروید خام را مغلوب خود نماید. مقایسه گلکسی اس 8 با گوگل پیکسل بسیار کوتاه بود اما در آینده ای نه چندان دور مقایسه‌ای جامع و از تمام زاویا را خواهیم داشت. بدون شک برنده این رقابت گلکسی اس 8 می‌باشد ولی ممکن است با ظاهر آن مشکل داشته باشید و از طرفداران آن نباشید. به همین دلیل گوگل پیکسل می‌تواند گزینه جایگزین مناسبی برای شما باشد.

امتیاز دهید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.