گواهی IP53 که توسط گوگل پیکسل کسب شده چه معنایی دارد

دسته بندی : اندروید , تلفن همراه , ویژه 16969 بازدید یکشنبه 18 مهر 1395 نویسنده :
گواهی IP53

در سال‌های اخیر تلفن‌های هوشمند موفق به اخذ گواهی‌های گوناگون در زمینه مقاوت در برابر آب و گرد وغبار شده‌اند. می‌خواهیم بدانیم گواهی IP53 چیست؟ برای آشنایی بیشتر با این گواهی با تِک میکس همراه شوید.

هنگام رونمایی از دو تلفن جدید گوگل پیکسل و پیکسل ایکس ال، اعلام شد که هر دو دستگاه توانسته‌اند گواهی IP53 را اخذ نمایند. پیش‌تر HTC 10 هم موفق به کسب این گواهی شده بود. آیا با این گواهی آشنایی دارید؟ یا مانند بسیاری دیگر از جمله شخص نگارنده قصد دارید بیشتر با آن آشنا گردید؟ پس با ما همراه شوید.

پدیده‌ای به نام گواهی IPXX بسیار جدید و نوظهور است. چندی قبل برای محافظت از تلفن خود مجبور بودید از قاب استفاده نمایید. امروزه تلفن‌ها با یدک کشیدن یکی از انواع این گواهی‌ها به شما متذکر می‌شوند که تلفن شما تا چه حد در برابر گرد و غبار و آب مقاوم است. برخی تلفن‌ها مانند گلکسی S7 و S7 Edge و آیفون 7 و 7 پلاس دارای مقاومت بالاتری هستند و بیشتر می‌توان به آن‌ها اعتماد کرد.

بیایید اندکی بر روی گواهی IP53 که توسط گوگل پیکسل کسب شده تمرکز نماییم. گواهی دارای دو عدد یکان و دهگان می‌باشد. عدد دهگان نشان دهنده مقاومت دستگاه در برابر نفوذ آلودگی و گرد و غبار می‌باشد و از 0 تا 6 رده درجه بندی می‌گردد. عدد 0 نشان‌گر عدم مقاومت دستگاه در برابر گرد و غبار است و عدد 6 به ما می‌گوید که دستگاه حتی تحت فشار هم در برابر نفوذ گرد و غبار از خود مقاومت نشان خواهد داد.

عدد یکان نمایان‌گر مقاوت در برابر نفوذ مایعات می‌باشد. و طبقه بندی آن هم به صورت صعودی یعنی 0 تا 9 تعریف نشده است. برای مثال عدد 6 بهتر از 7 یا 8 می‌باشد. اما در مورد هفت و هشت قضیه نسبی خواهد بود. برخی مواقع 7 بهتر از 8 می‌باشد و پاره‌ای از مواقع هم برعکس خواهد بود! محافظت در برابر مایعات یکی از مواردی است که به جز برخی مشاغل دیگر افراد برای مواردی دیوانه‌کننده به دنبال آن خواهند بود. بهترین راه حل این است که هنگام خرید به آزمایش‌های انجام شده توسط کارخانه سازنده مراجعه نماییم تا از جزئیات مقاومت دستگاه آگاهی یابیم. در کل معنای اعداد می‌تواند در پاره ای از موارد متفاوت با استاندارد باشد.

[list icon=”brankic-icon-cogs” icon_color=”#81d742″ ]عدد دهگان 5 می‌باشد: “گرد و غبار نمی‌توانند به اندازه‌ای وارد دستگاه شوند که به عملکرد آن آسیب برسانند.” میزان دقیق گرد و غبار ورودی مشخص نشده است.,عدد یکان 3 می‌باشد: ” تلفن در وضعیت عادی در برابر افشانه یا اسپری آب تا زاویه 60 درجه محافظت می‌شود.” به طور دقیق‌تر باید گفت که تلفن در برابر بارش باران هنگامی که بر روی میز قرار دارد یا در دستان ما قرار گرفته است در امان خواهد ماند.[/list]

بدترین قسمت مربوط که ورود گرد و غبار به داخل تلفن می‌شود. زیرا هیچ کس دوست ندارد یک تلفن کثیف داشته باشد. بسیار جذاب است که بدانم اگر در ساحل تلفن من در شن‌ها گیر کند اتفاق خاصی برای آن رخ نخواهد داد. تلفن هوشمند گوگل پیکسل ضد آب نخواهد بود! تنها در برابر اسپری یا پاشیدن آب، مقاوم می‌باشد. حتی اگر آب با فشار زیاد باشد یا تلفن در حالت عمودی قرار گیرد امکان آسیب، به شدت افزایش پیدا خواهد کرد. امیدوارم از این اطلاعات، بهره کافی را برده باشید.

4.6/5 - (79 امتیاز)

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.