بررسی قسمت پنجم بازی هیتمن (Hitman Episode 5: Colorado)

دسته بندی : ایکس باکس , بازی , پلی استیشن , پی سی 1123 بازدید چهارشنبه 14 مهر 1395 نویسنده :
قسمت پنجم بازی هیتمن

قسمت پنجم بازی هیتمن حال و هوایی متفاوت با چهار قسمت قبلی دارد و از همه آن‌ها سخت‌تر شده است، اما بازی کماکان جذاب و اعتیادآور است. با تِک میکس و بررسی قسمت پنجم بازی هیتمن همراه باشید.

این قسمت در ایالت کلورادو اتفاق می‌افتد و تنها نام آن کافیست تا بازیکنان کهنه کار این سری، یاد مرحله A New Life در Hitman: Blood Money بیفتند، مرحله‌ای که در آن وارد یکی از مناطق شهری امریکا می‌شدید و با نفوذ به منزلی که قرار بود جشن تولد کودکی در آن برگزار شود، ماموریت خود را انجام می‌دادید. در نگاه اول انتظار می‌رفت که اپیزود پنجم نیز چینین حالتی داشته باشد،  اما اینبار کلورادو کاملا متفاوت است و با تمام مراحلی که در Hitman دیده‌ایم فرق دارد.

مکانیزم بازی در اینجا تغییر کرده است. این مزرعه گرچه هنوز هم منطقه‌ای مسکونی است، اما توسط نیروهای شبه نظامی به تصرف درآمده و به اردوگاه تمرینی آن‌ها تبدیل شده است. تمام این اردوگاه، منطقه ممنوعه است و معنایش این است که در گیم‌پلی، هیچ منطقه‌ی “امنی” وجود نخواهد داشت و با لباسی که بازی را با آن اغاز می‌کنید، از همان لحظه اول، در حال تعدی کردن در منطقه دشمن هستید. این موضوع، پیدا کردن لباس‌های مبدل مناسب را از همان ابتدای مرحله، به چالش تبدیل می‌کند.

تمام این مورد با سیر داستانی هیتمن جور درمی‌آید، و مرحله برخلاف چیزی که انتظار می‌رفت نه با تعقیب و گریز، بلکه با پیدا کردن تاسیسات پنهان شده در زیز زمین توسط 47، به پایان می‌رسد، که بازیکن را برای ادامه داستان در قسمت بعد مشتاق می‌کند.

قسمت پنجم بازی هیتمن

با این وجود، جنبه‌ای منفی در این مرحله وجود دارد. این منطقه از یک خانه و چند مزرعه مربوط به آن و یک انبار تشکیل شده، که تماماً توسط نیروهای شبه نظامی تصرف و به اردوگاه آن‌ها تبدیل شده، اما این اردوگاه به اندازه مراحل پیشین که در زندگی روزمره مردم اتفاق می‌افتادند، بانشاط و رنگارنگ نیست. تقریبا هرکسی که اینجا می‌بینید نظامی است و بادیدن شما قصد جانتان را می‌کند، چیزی که اندکی کسل کننده است.

اما جنبه مثبت این مرحله، تنوع افراد مورد هدف و موقعیت‌های پیرامون هریک است. به عنوان مثال، یکی از افراد مورد نظر، ماموری است که انسان‌های زیادی، از جمله کودکان، را کشته است. با به دست آوردن دفترچه خاطرات یکی دیگر از افراد مورد نظر، متوجه می‌شوید که این فرد از بیماری وسواس رنج می‌برد. با تحریک کردن وسواس او، و پیدا کردن فرصت مناسب، می‌توانید سیگاری را که برای او حکم آرام بخش دارد، به مواد روان‌گردان آلوده کنید که فرصتی مناسب برای کشتن او برای شما فراهم می‌کند. این تنها به عنوان نمونه، یکی از روش‌های مبتکرانه برای انجام ماموریت است و روش‌های دیگر را می‌توانید با جستجو و کاوش در بازی، خودتان کشف کنید و از کشف خود لذت ببرید؛ چیزی که وجه تمایز و برتری اصلی سری هیتمن به سایر بازی‌های سبک مخفی‌کاری است.

هیتمن اپیزود 5

پس از چهار اپیزود که داستان در محیط‌های باز و بین مردم عادی اتفاق می‌اتاد، این قسمت در یک محیط بسته، مجرد و خشن دنبال می‌شود که علاوه بر نشان دادن وجهی دیگر از هیتمن، چالشی برای طرفداران این سری برای  انجام ماموریت بطور مخفیانه و بدون نقص است. گرچه می‌توان گفت که محیط خشن و جو نظامی حاکم بر مرحله ناخوشایند و اندکی کسل کننده است، اما تمام اپیزودهای قبلی این سری نوع دیگری از حال و هوا را ارائه می‌کردند، و تجربه کردن این نوع نیز هرگز نمی‌تواند ایراد تلقی شود.

[review]

امتیاز دهید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.