واکاوی معنای لوگوی جدید بازی God of War با رمزگشایی حروف

دسته بندی : بازی , پلی استیشن 4234 بازدید پنجشنبه 4 شهریور 1395 نویسنده :
معنای لوگوی جدید بازی God of War

پس از به پایان رسیدن داستان خدای جنگ یونان باستان در قسمت سوم سری God of War، قسمت جدید این سری در اسکاندیناوی رخ می‌دهد و داستان با افسانه‌های این سرزمین سر و کار دارد. سونی اطلاعات زیادی را از داستان بازی منتشر نکرده، با این حال ما سعی داریم تا با کالبد شکافی، معنای لوگوی جدید بازی God of War را کشف کنیم و اندکی به رازهای احتمالی نهفته در آن پی‌ ببریم. در نقاط مختلف این لوگو، حروف الفبای رونی (runic alphabet) دیده می‌شود. الفبای رونی در دوران باستان در اروپای شمالی و به‌ ویژه در اسکاندیناوی استفاده می‌شد و شامل 24 حرف است. این حروف، معادل امروزی آن‌ها، نام حروف و نیز معنای نامشان را در شکل زیر مشاهده می‌کنید.

معنای لوگوی جدید بازی God of War با رمزگشایی حروف

معنای لوگوی جدید بازی God of War با رمزگشایی حروف:

  1. MANAZ:  معادل کلمه “MAN” در انگلیسی، به معنای “انسان” است. منظور از آن در اینجا می‌تواند تاکید بر ویژگی اصلی انسان‌ها، یعنی فانی بودن باشد؛ شاید کریتوس دیگر خدا نیست و به یک انسان فانی تبدیل شده.
  2. TEIWAZ: معادل تیر”TYR”، نام خدای جنگ اسکاندیناوی در عهد باستان است. این حرف در لوگو، شکسته شده و تقریباً وارونه است؛ شاید به این معنا که تیر، خدای جنگ اسکاندیناوی، در بازی سرنوشتی نوشتی مانند اریس، خدای جنگ یونان خواهد داشت: توسط فردی (کریتوس؟) کشته می‌شود و از سریر خدای جنگ به زیر کشیده خواهد شد.
  3. GEBO: معادل”‘GIFT” به معنای هدیه است. منظور از آن می‌تواند هدیه‌ای به خدایان، باشد: تقدیم کردین قربانی به خدایان. کریتوس قبلا اینکار را کرده‌است (به یاد می‌آورید کریتوس چه قربانی‌هایی را تقدیم به اریس کرد؟) شاید مجدداً…
  4. SOWULU: معادل “SUN” به معنای خورشید، شاید خدای خورشید در اسکاندیناوی، مانند هلیوس در یونان، نقشی در داستان داشته باشد.
  5. HAGALAZ: معادل “HAIL”، به معنای تگرگ و طوفان. منظور از طوفان، بارش سنگین آسمانی، یا شاید رگبار توپ‌های جنگی باشد. در هرد دو برداشت، مفهوم ویرانی نهفته است. اما برخی اعتقاد دارند منظور از این حرف، اشاره به HEL، فرمانروای سرزمین مردگان در  اسکاندیناوی باشد، فردی شبیه هیدیس در  یونان باستان که در قسمت‌های قبلی میشناختیم.
  6. EHWAZ: معادل “HORSE” به معنی اسب است. شاید اشاره‌ای باشد به گیم‌پلی و حضور اسب برای جا‌به‌جایی در محیط بازی، چیزی شبیه پگاسوس در قسمت دوم این سری.
  7. EIHWAZ: معادل “YEW TREE” به معنای درخت سرخدار است. از چوب این درخت در ساخت تیرکمان استفاده می‌شود (و می‌دانیم که کریتوس به پسرش راه و روش شکار کردن و جنگیدن را می‌آموزد). در تعبیری دیگر، این اسم می‌تواند اشاره‌ای به درخت حیات در اساطیر اسکاندیناوی باشد.
  8. INGUZ: معادل ING، خدای معروف اساطیر نورس است. او خدای باران، کِشت، زراعت و نیز فرمانروای اِلف‌ها بود. باید منتظر حضور این خدا در بازی باشیم.
  9. JöRMUNGAND: یورمونگاند مار دریایی بزرگ که طبق اساطیر، رشد می‌کند و دور تا دور زمین را می‌گیرد و سرش به دمش می‌رسد. اگر به دموی منتشر شده از بازی توجه کنیم، موجودی بزرگ را در پس‌زمینه مشاهدده می‌کنیم که حرحت می‌کند. احتمالا این موجود همین مار است.

این لوگو و تریلر پخش شد از بازی، تمام چیزی است که در حال حاضر در دست داریم. به نظر شما، معنای لوگوی جدید بازی God of War چه می‌تواند باشد؟

 

 

امتیاز دهید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.