مشخصات ایکس باکس وان ایکس (Xbox One X) : سرانجام هیولای دنیای کنسول‌ها رونمایی شد

دسته بندی : ایکس باکس , بازی , ویژه 1096 بازدید دوشنبه 22 خرداد 1396 نویسنده :
مشخصات ایکس باکس وان ایکس (Xbox One X)

مشخصات ایکس باکس وان ایکس (Xbox One X) آن را به اولین کنسولی بدل کرده که بر مبنای گرافیک و کیفیت 4K پایه ریزی شده و 6 ترافلاپ خروجی گرافیکی دارد. با تِک میکس همراه شوید.

مایکروسافت تصمیم گرفت تا نسل بعدی کنسول بازی خود را از همه جهات ارتقا داده و هیچ حرفی برای انتقاد باقی نگذارد. دستگاهی که توسط مایکروسافت معرفی شد بسیار بهتر از تصورات خواهد بود و می‌تواند تبدیل به چالشی اساسی برای سایر رقبا از جمله سونی و پلی استیشن شود. مایکروسافت توانسته واقعیت مجازی را بر بستری از کیفیت 4K پیاده نماید. این یعنی با دستگاهی رو به رو هستیم که از اساس برپایه کیفیت 4K طراحی شده و بهتر از هر کنسول دیگری می‌تواند واقعیت مجازی را برای کاربر به ارمغان بیاورد.

هنگامی پلی استیشن 4 پرو توسط سونی رونمایی شد شاهد برخی مشکلات تصویری برای کاربران بودیم و تا به امروز بهبود قابل توجهی به خود ندیده است. بازی‌هایی مانند The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition حتی بر روی دستگاه جدید هم مشکل نرخ فریم یا Frame Rate دارد. در واقع ارائه کیفیت 4K از سوی سونی برای بازاریابی بهتر محصولاتش بود و کارایی خاصی برای عموم مردم  نداشت. مایکروسافت می‌خواهد قدرتمندترین کنسول تاریخ را در اختیار کاربران قرار دهد. برخی مشخصات ایکس باکس وان ایکس (Xbox One X) پیش از این فاش شده بود اما شماری از ویژگی‌های سخت افزاری آن مبهم بود. خوشبختانه رونمایی پروژه اسکورپیو توانست ابهامات را برطرف نماید. در ادامه می‌توانید مشخصات ایکس باکس وان ایکس (Xbox One X) را مشاهده نمایید:

[list icon=”momizat-icon-arrow-left3″ icon_color=”#81d742″ ]CPU: 8 custom x86 cores clocked at 2.3GHz,GPU: 40 customized compute units at 1172MHz,6 TFLOPS,RAM: 12GB GDDR5,Memory Bandwidth: 326 GB/s,Hard Drive: 1TB 2.5-inch,Optical drive: 4K UHD Blu-ray[/list]

مشخصات ایکس باکس وان ایکس (Xbox One X) بسیار عالی است. پردازنده اصلی آن دارای 8 هسته اختصاصی با فرکانس 2.3GHz بوده و پردازنده گرافیکی آن از 40 هسته با فرکانس 1172MHz بهره می‌برد. قدرت انتقال اطلاعات این کنسول 6 ترافلاپس خواهد بود! 12 گیگ رم از نوع GDDR5 بوده که تنها 9 گیگابایت آن در اختیار توسعه دهندگان قرار گرفته است. پهنای باند حافظه آن 326 گیگابایت بر ثانیه می‌باشد. حافظه داخلی آن 1 ترابایت بوده و دیسک درایو آن از نوع 4K UHD Blu-ray انتخاب شده است.

براساس مشخصات ایکس باکس وان ایکس (Xbox One X) به صراحت می‌توان گفت که این دستگاه از اساس 4K بوده ولی از FHD هم پشتیبانی می‌نماید! قیمت ایکس باکس وان ایکس (Xbox One X) حدود 500 دلار در نظر گرفته شده است. فروش ایکس باکس وان ایکس (Xbox One X) برای تعطیلات زمستانی برنامه ریزی شده و از تاریخ 7 نوامبر روانه بازار خواهد شد.

امتیاز دهید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.