پروژه CrossOver اجرای نرم افزارهای ویندوز را بر روی اندروید امکان پذیر می‌سازد

دسته بندی : اندروید , کروم , ویژه , ویندوز 1516 بازدید یکشنبه 7 شهریور 1395 نویسنده :
CrossOver

مایکروسافت با راه اندازی پروژه‌ای که اجازه تبدیل برنامه‌های iOS به ویندوز را فراهم می‌کرد راه تازه‌ای را جلوی پای توسعه دهندگان پروژه CrossOver قرار داد. با تِک میکس همراه شوید.

CrossOver یک پروژه است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا نرم افزارهای ویندوز را بر روی سیستم عاملی غیر از ویندوز اجرا نمایند. توسعه دهندگان طی 3 سال گذشته همواره به دنبال این بوده‌اند تا این قابلیت را به اندروید بیاورند و حالا تلاش آن‌ها به ثمر نشسته است. نسخه‌ای که هم اکنون در Google Play قرار گرفته است، پیش نمایش بوده و اگر واقعا احتیاج به اجرای نرم افزارهای ویندوز بر روی کروم بوک یا تبلت اندرویدی خود دارید بیشتر منتظر نمانید و نرم افزار را نصب کنید.

CrossOver

 

CrossOver اساسا چهره ویندوز را بر روی دستگاه شما شبیه سازی می‌کند. شما می‌توانید مانند ویندوز چندین برنامه را به طور همزمان اجرا نمایید. همچنین می‌توانید نرم افزارهای ویندوز را بدون هیچ مشکلی در کنار نرم افزارهای اندروید اجرا نمایید. توسعه دهندگان این نسخه از نرم افزار را بیشتر برای کسانی در دسترس قرار داده‌اند که می‌توانند به آن‌ها برای بهبود پروژه بازخورد مناسب ارائه دهند و کاستی‌های آن را پیدا کنند. در حال حاضر این نسخه از نرم افزار فقط بر روی کروم بوک‌ها و تبلت‌هایی اجرا می‌شود که دارای پردازنده اینتل باشند. اینتل به طور کم و بیش از بازی‌های موبایلی حمایت می‌کند و قدرت بیشتری برای اجرای نرم افزارهای گرافیکی دارد.

در حال حاضر نسخه Tech Preview برای کسانی در دسترس است که که برای دسترسی اولیه ثبت نام کرده بودند. شرکت سازنده، دستورالعمل و آموزش‌هایی را برای مشتاقان تهیه دیده است که در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. شرکت CodeWeaver سازنده این پروژه به جمله معروف “رم در یک روز ساخته نشده است” پایبند بوده و اظهار نظر جالبی کرده‌اند:

[quote arrow=”yes”] باید یک ذهن باز داشت. اولین Model T در بزرگراه با سرعت 100 مایل در ساعت مسابقه نمی‌داد. اولین لامپ دارای عمر مفید 2000 ساعت نبود. CrossOver Android تنها یک پیش نمایش از فناوری یا Tech Preview می‌باشد. چیزهای بسیار خوبی با خود به همراه دارد می‌تواند Steam را برای شما اجرا نماید. Office 2010 را برای شما به ارمغان می آورد. اما نمی تواند همه نرم افزارهای ویندوز را برای شما اجرا کند.  [/quote]

هر چه قدر مایکروسافت در تبدیل نرم افزار سایر سیستم‌های عامل به ویندوز ناکام بوده در عوض سایر سیستم‌های عامل راه را از وی یادگرفته و به سرعت در حال رشد می‌باشند.

امتیاز دهید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.