پروژه 3 برابر اندورید O : گوگل قصد دارد سرعت بروزرسانی همه دستگاه‎ها را افزایش دهد

دسته بندی : اندروید , اندروید 417 بازدید شنبه 23 اردیبهشت 1396 نویسنده :
پروژه 3 برابر اندورید O

گوگل به سختی در حال کار بر روی پروژه‌ای می‌باشد که معضل بروزرسانی را حل نماید. با دنبال کردن پروژه 3 برابر اندورید O می‌خواهد سرعت انتشار آپدیت را افزایش دهد. با تِک میکس همراه شوید.

موضوع آپدیت تلفن‌های اندرویدی بسیار داغ شده است. هربار که گوگل اقدام به عرضه نسخه جدید اندروید می‌نماید حداقل یک سال طول می‌کشد تا فراگیر شود. این درحالی است که سایر رقبا مانند iOS بسیار سریع بوده و حداقل تا سه سال برای همه دستگاه‌ها بروزرسانی منتشر می‌نماید. از زمان معرفی بروزرسانی توسط اپل حداکثر در مدت 1 هفته در اختیار تمام دستگاه‌های واجد شرایط قرار خواهد گرفت. اما گوگل تصمیم گرفته تا نوع ارائه بروزرسانی را برای اندروید O متحول نموده و وضعیت خود را بهبود ببخشد. پروژه 3 برابر اندورید O برای همین منظور ارائه شده است.

همواره پیش از ارائه یک سیستم عامل، گوگل ابتدا آن را برای شرکت‌هایی نظیر مدیاتک یا کوالکام می‌فرستاد تا آن را با سخت افزارهای خود همگام نمایند. پس از تایید این شرکت‌ها، سیستم عامل به شرکت‌های سازنده مانند سامسونگ و ال جی فرستاده میشد و پس از تایید آن‌ها تازه این سیستم عامل به اپراتورهای ارائه دهنده خدمات مانند O2 ارسال می‌گشت. این فرایند بسیار پیچیده بوده و باعث می‌شود تا کاربران ماه‌ها یا حتی یک سال منتظر بروزرسانی بمانند. حالا گوگل به وسیله پروژه 3 برابر اندورید O می‌خواهد این فرایند را تا جای ممکن کوتاه کند.

گوگل تصمیم دارد از این پس فریم ورک Android OS را به شرکت‌ها ارسال نماید تا آن‌ها رابط کاربری خود را بر روی آن پیاده نمایند. در واقع شرکت‌ها نیاز به رابط کاربری و ظاهر گوگل نخواهند داشت و می‌توانند تغییرات و پوسته خود را مستقیما اعمال نمیاند. در واقع گوگل و شرکت‌ها تنها بر روی سخت افزار با یکدیگر همکاری نموده و تنها در مورد منابع سیستم عامل با یکدیگر تعامل دارند و گوگل به تنهایی بر روی رابط کاربری اختصاصی برای دستگاه‌های خود اقدام می‌نماید. با این تغییر امید می‌رود که علاوه بر افزایش سرعت ارائه بروززسانی‌ها، سرعت دستگاه‌ها هم بهبود پیدا کند زیرا از شر بسیاری از متعلقات بی‌مصرف و تحمیلی از سوی گوگل راحت خواهند شد. باید منتظر ماند و دید که آیا پروژه 3 برابر اندورید O می‌تواند مشکل بزرگ آپدیت را حل نماید یا خیر.

امتیاز دهید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.