اپل پارک به عنوان نام رسمی مقر جدید اپل که به شکل سفینه فضایی می‌باشد انتخاب شد

دسته بندی : گوناگون 993 بازدید چهارشنبه 4 اسفند 1395 نویسنده :
اپل پارک

امروز اپل طی بیانیه‌ای نام مقر جدید سفینه شکل خود را اپل پارک نامید. این مجموعه بسیار وسیع بوده و بخش‌های مختلف اپل را کنار یکدیگر جمع می‌نماید. برای آشنایی بیشتر با تِک میکس همراه شوید.

تا پیش از این برای خطاب این مجموعه از نام کمپ اپل استفاده می‎شد اما امروز این شرکت به تمام شایعات پایان داد و نام Apple Park را برای آن برگزید. این شرکت زمانبندی جابه جایی کارکنان به این مجموعه را در کنار تصاویری بسیار باکیفیت را منتشر نمود.

[quote] اپل پارک به عنوان مقر جدید اپل مساحتی 175 هکتاری دارد و کارکنان اپل از ماه آوریل کار خود را در آن ادامه خواهند داد. فرایند انتقال 12 هزار کارمند اپل حدود 6 ماه زمان خواهد برد و ساخت و ساز مجموعه تا تابستان ادامه خواهد یافت. [/quote]

اپل پارک

اپل از ماه نوامبر مشغول استخدام کارمندان جدید برای مقر جدید خود می‌باشد. در صورتی استیو جابز زنده بود این جمعه 62 ساله می‌شد در همین رابطه اپل می‌گوید:

[quote] برای گرامی داشت یاد او و قدردانی تاثیر وی برای نفوذ اپل در سراسر جهان تئاتر اپل پارک، Steve Jobs Theater نام گرفته است. این تئاتر با شکوه اواخر سال 2017 میلادی افتتاح خواهد شد. این مجموعه 1000 صندلی خواهد داشت و درون استوانه‌ای شیشه‌ای با ارتفاع 6 متر قرار گرفته است. قطر این استوانه 50 متر است و سقف آن از فیبر کربن ساخته شده است. تئاتر استیو جابز بالای یک تپه واقع شده و چشم انداز آن به ساختمان اصلی می‌باشد. [/quote]

اپل پارک

اپل می‌گوید که این مجموعه شامل بخش‌های مختلفی مانند فروشگاه اپل و کافی شاپ برای بازدید عموم می باشد. رکوردهای محتلفی در مسیر ساخت این مجموعه شکسته شده است:

[quote] زیر بنای ساختمان اصلی که شبیه سفینه است 260 هزار متر مربع می‌باشد که بزرگترین ساختمان شیشه‌ای جهان به حساب می‌آید. سقف این ساختمان مجهز به پنل‌های خورشیدی شده که می‌توانند 17 مگاوات برق تولید نمایند. اپل پارک یکی از بزرگترین مجموعه‌های تولید کننده برق از نور خورشید در جهان می‌باشد. بزرگترین مجموعه جهان بوده که تهویه آن کاملا طبیعی می‌باشد. یعنی حدود 9 ماه از سال نیازی به وسایل گرمایش ویا سرمایش ندارد. [/quote]

اپل پارک

طی سال گذشته گزارش‌های متعددی توسط پهپادها از روند ساخت مجموعه به دست ما رسید و سرعت ساخت و ساز بسیاری از ما را شگفت زده کرد. روند ساخت بسیار سریع و بدون وقفه رخ داد و تفاوت چندانی با زمان بندی نداشت. از این پس سالن تئاتر استیو جابز محل رونمایی و کنفرانس های اصلی اپل خواهد بود. این بهترین کار برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره استیو جابز از سوی اپل به حساب می‌آید.

امتیاز دهید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.