هدست واقعیت ترکیبی ویندوز با نام‌های ASUS HMD و Dell HMD رونمایی شدند

دسته بندی : پوشیدنی , واقعیت مجازی 367 بازدید چهارشنبه 10 خرداد 1396 نویسنده :
هدست واقعیت ترکیبی

مدتی قبل مایکروسافت از پلتفرم جدید خود با نام Windows Mixed Reality رونمایی نمود. حالا هدست واقعیت ترکیبی ویندوز با نام‌های ASUS HMD و Dell HMD رونمایی شدند. با تِک میکس همراه شوید.

مایکروسافت توانست واقعیت مجازی را با واقعیت ترکیبی جایگزین نماید و راه خود را از سایر تولید کنندگان جدا نماید. پلتفرم جدید مایکروسافت با نام Windows Mixed Reality آمده تا راه نوینی را برای هدست‌های واقعیت مجازی باز و کاربران جدیدی را سمت آن بکشاند. هالولنز بسیار گران قیمت بوده و بسیاری از کاربران قادر به خرید آن نخواهند بود ولی مایکروسافت بیکار ننشسته و با همکاری شرکت‌های دیگر نظیر Dell، Asus و … افدام به ساخت هدست واقعیت ترکیبی ویندوز نموده است.

امروز هدست های واقعیت ترکیبی ایسوس و دل در نمایشگاه Computex 2017 واقع در تایوان رونمایی شدند. هدست های ایسر و HP هم قابل سفارش بوده و می‌توانید آن‌ها را پیش خرید نمایید. اما مشخصات هدست واقعیت ترکیبی Asus HMD بسیار جالب می‌باشد. این هدست در 6 زاویه متفاوت می‌تواند سوژه را دنبال نموده و همکاری با مایکروسافت، ایسوس را به سمت ویژگی‌های نظیر سرعت، قدرت و سبکی رسانده است. شکل ظاهری دستگاه فوق العاده جذاب بوده و انسان را یاد فیلم‌های تخیلی و آینده نگرانه می‌اندازد. بند آن قابل تظیم بوده و قاب جلویی هدست بسیار جذاب می‌باشد. این هدست به گونه‌ای طراحی شده که با یک دست قابل تنظیم بوده و استفاده از آن بسیار آسان است.

هدست واقعیت ترکیبی

در سوی دیگر مشخصات هدست واقعیت ترکیبی Dell هم عالی بوده و چیزی از رقیب خود کم ندارد. طراحی آن به جذابیت ایسوس نیست ولی توانسته راحتی بی‌حدی را برای کاربر به ارمغان بیاورد. این هدست توسط تیم طراحی دستگاه های XPS و کامپیوترهای فوق قدرتمند Alienware ساخته شده است. وزن دستگاه کاملا یکدست بوده و فشار بسیار کمی به گردن وارد می‌نماید. بالشتک‌های بزرگی بر روی بند قرار گرفته تا راحتی را افزایش دهد.

قیمت این هدست‌ها همچنان معلوم نیست و تنها به رونمایی از آن‌ها اکتفا شده است. انتظار می‌رود که فروش آن‌ها برای سال نو میلادی آغاز گردد یعنی زمانی بین اواخر پاییز تا اویل زمستان. رقابت در این بازار همچنان بی معناست زیرا کاربران فراوانی به سوی آن جذب نشده‌اند و توسعه آن به گونه‌ای نیست که آینده یا کاربرد آن برای عموم مردم واضح و مشخص باشد.

امتیاز دهید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.