بررسی بازی بتلفیلد 1 (Battlefield 1)

دسته بندی : ایکس باکس , بازی , پلی استیشن , پی سی 2837 بازدید چهارشنبه 5 آبان 1395 نویسنده :
بتلفیلد 1

EA DICE تفسیری عالی از جهانِ ابتدای قرن بیستم، به عنوانی جهانی در حال ارتقا توسط پیشرفت‌های تکنولوژیک ارائه می‌کند، ودر عین حال داستانی زیبا و خوش‌ساخت و البته تخیلی را از جنبه‌های انسانی جنگ روایت می‌کند. در کنار این داستان،  بخش چندنفره هیجان انگیز بازی قرار دارد و نتیجه آن، بتلفیلد 1 است؛ بهترین بازی ساخته شده در این سری پس از Bad Company 2. با تِک میکس و بررسی بتلفیلد 1 همراه شوید.

همانطور که حدس می‌زنید، بازی در زمان جنگ جهانی اول روایت می‌شود و عدد یک در عنوان بازی به این نکته اشاره دارد. وحشت‌ها و دلاوری‌های جنگ جهانی اول در War Stories، بخش داستانی بتلفیلد 1 روایت می‌شوند. این بخش از داستان‌های آشفته قسمت‌های پیشین که در سراسر جهان اتفاق می‌افتادند، متمرکزتر است. داستان‌های قسمت جدید در قالب یک گلچین غیر خطی روایت می‌شوند که نیازی نیست به ترتیب خاصی بازی شوند. در این قسمت با منظرهای مختلفی از دید کاراکترهایی که در نقششان بازی می‌کنید، روبه‌رو می‌شوید؛ هر شخصیت انگیزه خود را دارد، از نوع‌دوستانه گرفته تا خودخواهانه. و هر داستان با با روایتی متمایز ارائه می‌شود. ماجرای Clyde Blackburn، که فردی غمارباز و حیله‌گر است، در آشوب جنگ اتفاق می‌افتد و قضاوت اخلاقی در مورد کارهای او به مخاطب واگذار می‌شود. اما داستان او، به عنوان مثال، با داستان تلخ Luca Vincenzo Cocchiola، یک سرباز ایتالیایی که می‌خواهد از برادر دوقلوی خود محافظت کند، متفاوت است.

بتلفیلد 1

در کنار این داستان‌های زیبا، بخش تکنفره می‌تواند تمرینی باری بخش چندنفره باشد که در آن تکنیک‌های کنترل وسایل نقلیه و توپخانه، درگیری‌های نزذیک و زنده ماندن در حملات سنگین دشمن را یاد می‌گیرید. بخش تکنفره شما را با نسل اول تانک‌ها و هواپیمهای جتگی آشنا می‌کند که در زمان خودشان، جنگ‌افزارهای پیشرفته  بودند.

بخش چندنفره بازی به ریشه‌های این سرس یعنی جنگ در فضای باز پایبند است، که اکنون با اسلحه‌ها، تانک‌ها و فضای جنگ جهانی اول ادغام شده است. حالت اصلی آن، Operations، به این شکل است که یکی از طرفین باید در خاک حریف پیشروی کند اما طرف مقابل باید جلوی آن‌هارا بگیرد. تغییراتی که در طی جنگ در محیط اتفاق می‌افتد، این مبارزه را جذاب می‌کند. نوع دیگری از بازی این است که ناحیه درگیری به حداکثر پنج قسمت تقسیم شده و بازیکنان در هر یک از این پنج نقشه کوچک به جنگیدن می‌پردازند. طرف بازنده، دو شانس استفاده از توپخانه هوایی، قطار حمله یا توپخانه دریایی برای رهایی از مخمصه دارد.

حالت‌های Conquest، Domination، Rush و Team Deathmatch نیز برای طرفداران بتلفید جذابیت دارند. علاوه بر رکورد شکنی در تعداد کشته‌ها یا بدست آوردن بهترین معدل در نسبت کشتن‌ها به کشته شدن‌ها، وفق پیدا کردن با میدان جنگ در حال تغیر هیجان خاص خود را دارد. این موضوع به خصوص برای هم‌تیمی‌ها که با نفر اول گروه خود رقابت دارند، صدق می‌کند. این کار ممکن است با محافظت کردن از یک نقطه بخصوص یا متوقف  کردن حمله دشمن با شلیک از توپخانه هوایی انجام شود. حالت War Pigeon شباهت زیادی با Capture the Flag دارد که در آن کبوتر، جای پرچم را گرفته است. در این حالت باید مکانی امن برای نوشتن پیام روی کاغذ پیدا کنید و سپس پیام را به کبوتر بسپارید و در محیط آزادش کنید و مراقب باشید که به آن شلیک نشود.

بتلفیلد 1

نقشه‌های حالت چندنفره عالی طراحی شده‌اند و هریک منحصر به فرد است. Peronne، ترکیبی از یک شهر کوچک ویران با زمین‌های کشاورزی‌ای که بهشان رسیدگی نشده، زمان بیشتری برای کاوش و پیدا کردن نقاط استراتژیک مفید لازم دارد. از کاخ فرانسه گرفته تا خیابان‌های آمیان، تمامی نقشه‌های بازی مشخصه‌های خاص خود را دارند. این حس یکتا بودن توسط توپخانه‌های مخصوص هر مکان مثل سفینه‌های هوایی یا قطار ، تشدید می‌شود. جنگل آرگون، که در مِهی سبک پوشیده شده و طبیعتی چشم‌نواز در کنار ویرانه‌های انسانی دارد، یکی از زیباترین نقشه‌های چندنفره‌ای است که تاکنون دیده شده.

بتلفیلد 1 از جلوه‌های صوتی و بصری فوق‌العاده‌ای بهره می‌برد. اگر یک نمایشگر با کیفیت و سیستم صوتی پیشرفته‌ای دارید، تجربه‌ای شگفت انگیز از جنگ جهانی اول خواهید داشت. صدای متمایز برخورد پوکه‌ها به کف فلزی تانک، یا صدای انفجار یک بالن در دور دست که با تاخیر به گوش می‌رسد (مثل صدای رعد و برق)، یا درخشش فلز یک هفت تیر که در دست دارید (که می‌تواند حواس شما را پرت کند و منجر به مرگتان شود!)، افکت‌های نورپردازی‌ای که حتی ممکن است روند بازی را تحت تاثیر قرار دهند، مثل نور کورکننده خورشید که پس از اتمام طوفان از سطح دریاچه منعکس می‌شود، تنها چند مثال‌ از جلوه‌های این بازی هستند.

مدتی طولانی بود که شاهد عنوانی در حال و هوای جنگ جهانی نبودیم، اما DICE و EA با بتلفیلد 1 ثابت کردند جنگ جهانی اول دوره‌ای است که برای ساختن بازی‌های اکشن اول شخص، ارزش بازبینی درد. این بازی ملت‌ها و کشورهایی را به کانون توجه می‌آورد که امروزه دیگر وجود ندارند و چگونگی تاثیر این جنگ بر زندگی ما را نشان می‌دهد. بتلفیلد 1 یکی از مرگبارترین وقایع تاریخ را معرفی می‌کند، اما اثری تحسین برانگیز چه از نظر روایت داستان‌هایی احساسی و چه از نظر بخش چندنفره قوی است.

خوب:

[list icon=”momizat-icon-checkmark” icon_color=”#81d742″ ]حالت‌ داستانی به یاد ماندی با داستان‌ها، شخصیت‌ پردازی‌ها و ماموریت‌های تحسن برانگیز و متنوع , حالت جدید چندنفره Operations که وقایع تاریخی را هم روایت می‌کند , ارزش تکرار بالای بخش چندنفره [/list]

بد:

[list icon=”momizat-icon-close” icon_color=”#dd3333″ ]رابط کاربری بحش چندنفره شاید در ابتدا اندکی گیج کننده باشد[/list]

 

[review]

امتیاز دهید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.