بررسی هواوی پی 10 لایت (Huawei P10 Lite) : زیبا، قدرتمند و خوش قیمت

دسته بندی : بررسی تخصصی , موبایل 1686 بازدید دوشنبه 22 خرداد 1396 نویسنده :
بررسی هواوی پی 10 لایت (Huawei P10 Lite)

در ادامه قصد بررسی هواوی پی 10 لایت (Huawei P10 Lite) را داریم. این تلفن هوشمند نسخه ارزان قیمت هواوی P10 بوده و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. با تِک میکس همراه شوید. 

در صورتی که خواهان خرید هواوی P10 هستید ولی از پس تامین بودجه آن بر نمی‌آیید یا اینکه به دنبال دستگاهی ارزان ولی با کیفیت می‌گردید باید شما را با هواوی P10 لایت آشنا نماییم. دستگاهی زیبا، بروز و تکمیل که می‌تواند همراه خوبی برای شما باشد. قیمت هواوی P10 لایت به گونه‌ایست که می‌تواند خیل عظیم کاربران را به سوی خود جلب نماید. ظاهر دستگاه شبیه به تلفن‌های میان رده نبوده و در نگاه اول شما را جذب خود می‌نماید. کیفیت محصولات هواوی بهبود یافته و می‌توان این پیشرفت را به وضوح در آخرین محصولات این شرکت یافت.

بررسی هواوی پی 10 لایت (Huawei P10 Lite)

 

نکات مثبت

کیفیت ساخت بالا

نمایشگر خوب

دارا بودن حسگر اثر انگشت

 

نکات منفی

عدم استفاده از پوشش محافظ گوریلا گلس برای نمایشگر

 

 

جدول مشخصات هواوی P10 لایت

Huawei P10 Lite
5.2 inches

1080 x 1920 pixels

LTPS IPS LCD

نمایشگر
HiSilicon Kirin 658

Octa-core (4×2.36 GHz Cortex-A53 & 4×1.7 GHz Cortex-A53)

پردازنده اصلی
Mali-T830MP2 پردازنده گرافیکی
3/4 GB رم
32 GB

microSD, up to 256 GB

حافظه داخلی
12 MP, f/2.2, phase detection autofocus, LED flash

1080p@30fps

دوربین اصلی
8 MP, autofocus, f/2.0, 1080p دوربین خودنگار
GSM / HSPA / LTE ارتباطات
Fingerprint (rear-mounted), accelerometer, gyro, proximity, compass حسگرها
3000 mAh باتری
146.5 x 72 x 7.2 mm ابعاد
146 g وزن

طراحی

بررسی هواوی پی 10 لایت (Huawei P10 Lite)

کیفیت ساخت هواوی P10 لایت به خوبی P10 نیست ولی از پیشینیان خود یعنی P8 لایت و P9 لایت بسیار بهتر شده است. ظاهر و طراحی کلی بسیار عالی می‌باشد. بخش پشتی از شیشه بوده و قاب اطراف از آلومینیوم ساخته شده است. خطوط آنتن هم به زیبایی هر چه تمام‌تر از لبه‌های بالا و پایین بخش پشتی گذر کرده‌اند.

بررسی هواوی پی 10 لایت (Huawei P10 Lite)

بخش پشتی به وسیله یک نوار نازک به دوبخش تقسیم شده. این نوار دوربین و فلش LED را درون خود جای داده است. حسگر اثر انگشت هم در میانه بخش پشتی قرار گرفته است. لوگوی هواوی هم در قسمت پایینی خودنمایی می‌کند. بزرگترین نقطه ضعف بخش پشتی به عدم استفاده از پوشش محافظ گوریلا گلس باز می‌گردد. باید بسیار مراقب دستگاه خود باشید زیرا مستعد جذب خط و خش می‌باشد.

بخش جلویی ساده بوده و نمایشگر 5.2 اینچی را درون خود جای داده است. دوربین خودنگار هم سمت چپ خروجی صدا قرار داده شده است. یک عدد LED هم برای نمایش دریافت اعلان جدید کنار حسگرها جای داده شده است. درگاه سیم کارت و میکرو SD سمت چپ تعبیه شده و می‌تواند دو عدد سیم کارت نانو یا یک سیم کارت و یک میکرو SD را درون خود جای دهد.

بررسی هواوی پی 10 لایت (Huawei P10 Lite)

دکمه‌های پاور و صدا هم سمت راست قرا گرفته‌اند. بخش بالایی دستگاه ورودی جک 3.5 میلیمتری هدفون جانمایی شده و بخش زیرین هم به درگاه میکرو USB و بلندگو اختصاص یافته است. بررسی هواوی پی 10 لایت (Huawei P10 Lite) به ما نشان داد که کیفیت ساخت بالا بوده و زیبایی آن دلنشین می‌باشد.

 

نمایشگر

بررسی هواوی پی 10 لایت (Huawei P10 Lite)

در بررسی هواوی پی 10 لایت (Huawei P10 Lite) با یک نمایشگر 5.2 اینچی از نوع LTPS IPS LCD با رزولوشن FHD رو به رو هستیم. تراکم پیکسلی این نمایشگر حدود 424ppi می‌باشد که برای یک دستگاه میان رده عالی خواهد بود. وضوح تصاویر بسیار خوب بوده و می‌تواند نمره عالی را از ما دریافت نماید.

بررسی هواوی پی 10 لایت (Huawei P10 Lite)

نمایشگر از نوع 2.5D بوده و لبه‌های آن منحنی می‌باشد. باز هم می‌گوییم که بهتر است پیش از خراب شدن نمایشگر اقدام به تهیه محافظ برای آن نمایید چون میزان استحکام آن برای ما مشخص نیست. این نمایشگر می‌تواند رنگ مشکی را بسیار عمیق نمایش دهد. حداکثر روشنایی آن حدود 560 نیت بوده که می‌تواند خیال شما را از بابت استفاده در محیط‌های آفتابی و پر نور راحت نماید.

 

سخت افزار و عملکرد

بررسی هواوی پی 10 لایت (Huawei P10 Lite)

 

قلب تپنده هواوی P10 لایت پردازنده اختصاصی Kirin 658 بوده که توسط هواوی توسعه یافته است. این پردازنده 8 هسته‌ای در رده میانی بازار قرار می‌گیرد. هر 8 هسته آن از نوع A53 انتخاب شده است. این پردازنده با معماری 16 نانومتری ساخته شده است. در حالت عادی و استفاده روزمره 4 هسته با فرکانس 1.7GHz به فعالیت مشغولند ولی اگر فعالیت شما سنگین شود و قدرت بیشتری لازم باشد 4 هسته دیگر با فرکانس 2.36GHz وارد عمل خواهند شد. پردازنده گرافیکی هم از نوع Mali-T830 انتخاب شده که دو هسته پردازشی دارد. بسته به مدل انتخابی شما می توانید صاحب 3 یا 4 گیگابایت رم شوید. استفاده از معماری 16 نانومتری در ساخت پردازنده باعث شده مصرف انرژی آن بهینه شده و دستگاه شما خنک بماند.

پس از بررسی هواوی پی 10 لایت (Huawei P10 Lite) دریافتیم که عملکرد دستگاه در حالت عادی حتی از گلکسی A5 2017 هم بهتر بوده و وقتی در معرض فشار قرار می گیرد حداکثر قدرت آن نسبت به سایر رقبا از جمله سامسونگ و سونی کاهش پیدا می‌کند. عملکرد پردازنده گرافیکی هم ضعیف بوده و حرف زیادی برای گفتن ندارد. در صورتی که می‌خواهید از دستگاه برای بازی استفاده نمایید بهتر است به سراغ P10 Lite نروید.

بررسی هواوی پی 10 لایت (Huawei P10 Lite)

بلوتوث از نوع 4.1 بوده و درگاه میکرو USB نیز از نوع USB 2.0 می باشد. کیفیت صدا هنگام مکالمه عالی بوده و بهترین در رده خود محسوب می‌گردد. صدای شنیده شده کاملا واضح و بدون نویز می‌باشد. بلندگوی دستگاه مونو یا تکی بوده و خبری از بلندگوی استریو نیست. این بلندگو، صدای بسیار با کیفیتی دارد ولی حداکثر صدای کم بوده و ناامید کننده توصیف می‌شود. باز هم می‌گوییم که کیفیت و دقت صدای خروجی از بلندگو خوب ارزیابی می‌گردد ولی نهایت صدا قانع کننده نیست.

 

دوربین

بررسی هواوی پی 10 لایت (Huawei P10 Lite)

هواوی P10 Lite به دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه f/2.2 مجهز شده است. این دروبین از قابلیت تشخیص فاز خودکار بهره می‌برد. فلش LED تکی در کنار دوربین خودنمایی می‌کند. اندازه هر پیکسل در این دوربین حدود 1.25 میکرون بوده که در نوع خود بزرگ به حساب می‌آید. هر چه اندازه پیکسل‌ها بزرگتر باشد کیفیت عکاسی در تاریکی بهتر می‌شود. نرم افزار دوربین تکمیل بوده و از حالت های HDR, Panorama, Pro, Beauty, All focus, and Light Painting پشتیبانی به عمل می آورد. حالت پیشرفته هم وجود دارد که با لمس صفحه از بالا به پایین نمایان می‌گردد. در حالت دستی می‌توانید فوکوس، سرعت شاتر، ISO و شماری دیگر از پارامترها با میل خود تنظیم نمایید.

کیفیت تصاویر ثبت شده در روز بسیار خوب می‌باشد. جزئیات و رنگبندی عالی بوده و نویز بسیار کمی در تصاویر دیده می‌شود. بازتولید رنگ ها به گونه ایست که تصویر نهایی بسیار نزدیک به منظره واقعی می‌باشد. وضوح تصاویر هم عالی ارزیابی می‌گردد.

حالت HDR را می‌توان خاموش یا روشن نمود. با فعال نمودن این حالت اندکی از سایه روشن ها بهتر دیده می شود و از شدت روشنایی بی‌دلیل در برخی مناظر کاسته می شود.

عکاسی در شب داستان متفاوتی دارد و در صورت انتخاب حالت خودکار شاهد تصاویری افتضاح خواهید بود. سیاهی مطلق جای مناظر قرار می گیرد.

بر اساس تجربه ما بهتر است تا وارد حالت دستی شوید و ISO یا سرعت شاتر را خودتان تنظیم نمایید. با این کار شاهد تصاویری روشن و عالی خواهید شد. عملکرد دوربین در حالت دستگاه به کلی دگرگون شده و قدرت دوربین نمایان می‌گردد.

دوربین خودنگار هم 8 مگاپیکسل بوده و گشودگی دریچه آن f/2.0 می‌باشد. در تصاویر ثبت شده شاهد جزئیات فراوان همراه با نویز و رنگ‌های بی روح هستیم. در مجموع عملکرد ان متوسط ارزیابی می‌گردد.

بررسی هواوی پی 10 لایت (Huawei P10 Lite)

دوربین فیلم برداری می‌تواند تصاویری با کیفیت 1080p در 30 فریم بر ثانیه را ضبط نماید. این دوربین می‌تواند با کیفیت 640x480px در 120 فریم بر ثانیه فیلم صحنه آهسته ضبط نماید. در مجموع می‌توان گفت که کیفیت فیلم بردای چندان رضایتبخش نبوده و نمی‌توان از عملکرد آن دفاع نمود.

 

نرم افزار

بررسی هواوی پی 10 لایت (Huawei P10 Lite)

تمام محصولات هواوی با رابط کاربری EMUI روانه بازار می‌شوند. هواوی پی 10 لایت هم از این قاعده مستثنی نبوده و همراه با اندروید 7 و رابط کاربری EMUI 5.1 راهی بازار شده است. هواوی از آخرین نسخه نرم افزار خود بهره برده است. جز معدود میان رده‌ها بازار می‌باشد که از اندروید 7 استفاده می‌نماید. کلیه آیکون‌ها و تنظیمات با سلیقه هواوی تغییر یافته و ظاهری متفاوت به خود دیده‌اید. رابط کاربری جدید هواوی بسیار نرم و روان کار کرده و نسبت به لمس صفحه بسیار حساس می‌باشد. با استفاده هوش مصنوعی می‌تواند نحوه استفاده شما از دستگاه را تحلیل نموده و متناسب با آن قدرت و سرعت را تنظیم نماید. می‌توانید با استفاده تنظیمات مانند iOS تمام آیکون‌ها را به صفحه اصلی منقل نمایید و بخش نرم افزارها را از بین ببرید.

در صورتی که آیکون‌ها را دوست ندارید می‌توانید از بخش تم، آن‌ها را مطابق میل خود تغییر دهید. بخش دیگری برای بررسی وضعیت حافظه و رم وجود دارد که می‌تواند اقدام به پاکسازی موارد زائد نماید.

 

عمر باتری

بررسی هواوی پی 10 لایت (Huawei P10 Lite)

هواوی P10 لایت به یک باتری غیر قابل تعویض 3000mAh مجهز شده است. شارژر ارائه شده با دستگاه از نوع 18 واتی بوده و این یعنی دستگاه شما از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌نماید. حدود 30 دقیقه زمان می‌برد تا شارژ از 0 به 37 برسد. اما شارژ کامل به حدود 2 ساعت و نیم زمان نیاز دارد.

بررسی هواوی پی 10 لایت (Huawei P10 Lite)

پس از بررسی هواوی پی 10 لایت (Huawei P10 Lite) برای مشخص شد که با این دستگاه می توان تا 18 ساعت و 29 دقیقه مکالمه نمود یا 10 ساعت و 27 دقیقه وبگردی کرد و یا 9 ساعت و 15 دقیقه بدون وقفه فیلم دید. عملکرد کلی باتری خوب بوده و می‌توان اطمینان داشت که عمر باتری 1 روز کاری بوده و می‌تواند تحت استفاده عادی تا 1 روز دوام بیاورد.

 

کلام پایانی

بررسی هواوی پی 10 لایت (Huawei P10 Lite)

بررسی هواوی پی 10 لایت (Huawei P10 Lite) پر از نکات مثبت بود و نکات منفی کمی را شاهد بودیم. نسبت به نسل‌های قبلی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای را شاهد بوده‌ایم و هواوی فهمیده که برای رقابت در بازارهای جهانی به تلفن‌هایی قدرتمندتر و با کیفیت‌تر نیاز دارد. قیمت هواوی P10 لایت بسیار مناسب بوده و حدود 1 میلیون تومان می‌باشد. امکانات متناسب با قیمت بوده و در صورتی قیمت هواوی P10 لایت به 800 هزار تومان کاهش پیدا می‌کرد همه چیز عالی می‌شد. نمایشگر خوب، پردازنده مناسب، شارژ سریع، باتری قابل اطمینان، حسگر اثر انگشت و اندروید 7 جز موارد مثبت بررسی هواوی پی 10 لایت (Huawei P10 Lite) به حساب می‌آیند. در سوی دیگر عدم استفاده از پوشش محافظ گوریلا گلس، دوربین خودنگار ضعیف، کیفیت پایین فیلم برداری جز موارد منفی به حساب می‌آیند. از اینکه با بررسی هواوی پی 10 لایت (Huawei P10 Lite) همراه ما بودید بسیار سپاس گذاریم. در صورتی که نظری دارید با دوستان خود در میان بگذارید.

امتیاز دهید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.