مشخصات هواوی میت 30 پرو (Mate 30 Pro) و نگاهی کوتاه به قیمت و ویژگی های آن

دسته بندی : اندروید , تلفن همراه , موبایل 2623 بازدید جمعه 29 شهریور 1398 نویسنده :
مشخصات هواوی میت 30 پرو (Mate 30 Pro)

هواوی سرانجام از خانواده میت 30 رونمایی کرد که مهمترین عضو آن نسخه پرو می باشد. می خواهیم مشخصات هواوی میت 30 پرو (Mate 30 Pro) را بررسی کنیم. با رابیمو همراه شوید.

بزرگتر، سریع تر و خوش دست تر

هواوی هر آنچه در آستین داشته رو کرده تا محصولاتی در خور توجه و قابل رقابت در کلاس جهانی را ارائه دهد. اما در این مسیر یک فاکتور بسیار مهم و حیاتی را از دست داده است آن چیزی نیست جز گوگل!

نزاع تجاری میان آمریکا و چین گریبان این شرکت را گرفته و با وجود استفاده از اندروید نتوانسته از خدمات گوگل بهره برده و اولین گوشی اندرویدی هواوی است که نمیتواند از خدمات گوگل پلی بهره ببرد. تمام اپلیکیشن های گوگل یا حذف شده‌اند یا جایگزین شده‌اند! اگر با این بخش مشکلی ندارید پس می‌توانید سراغ یکی از بهترین محصولات سال 2019 حتی 2020 بروید.

مشخصات هواوی میت 30 پرو (Mate 30 Pro) گواه بر نمایشگر بزرگتر و بهتر، ابعادی مناسب و عملکردی بسیار چابک تر از گذشته است. در ادامه با این گوشی خارق العاده بیشتر آشنا خواهیم شد.

 

نمایشگر

هواوی مسیر سامسونگ را در پیش گرفته و از نمایشگر آبشاری بهره برده است. این نمایشگر در گوشه ها کاملا خمیده بود و بخش کناری رو پوشانده است. بنابراین از عجیب‌ترین مشخصات هواوی میت 30 پرو (Mate 30 Pro) استفاده از دکمه‌های مجازی صدا و شاتر دوربین می‌باشد! خوشبختانه دکمه پاور سر جای خودش باقیست!

استفاده از نمایشگر OLED با رزولوشن 1176*2400 پیکسل که 94 درصد بخش جلویی دستگاه را پوشانده بسیار جذاب است. این نمایشگر حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. از فناوری رنگ DCI-P3 پشتبانی کرده و نمایشگر همیشه روشن برای نمایش دائمی ساعت و اعلانات در خدمت شماست. همچنین از قلم M-Pen هواوی هم پشتیانی می کند.

 

دوربین

برای اولین بار هواوی از دو لنز اصلی که یکی 40 مگاپیکسل سوپر سنسینگ که پیشتر در P30 pro بوده و دیگری فوق عریض 40 مگاپیکسلی است بهره برده که این لنزها می‌توانند همزمان برای تشخیص عمق و گرفتن تصاویر و ویدئوهای پرتره یا بوکه از لنز سوم که تشخیص پروازی با حسگر تشخیص عمق 3 بعدی یا 3D ToF  است بهره ببرند.

لنز چهارم که از نوع تله فوتو بوده مسئولیت بزرگنمایی اپتیکال 3 برابری را بر دوش خود میبیند. فاصله کانونی آن 80 میلیمتر است. بزرگنمایی ترکیبی آن 5 برابر است که نسبت به بزرگنمایی ترکیبی هواوی پی 30 پرو 10 برابری، نصف شده است.

گشودگی دیافراگم لنز سوپر سنسینگ f/1.6 بوده و لنز سینمایی f/1.8 می باشد. نسبت تصویر لنز سینمایی 3:2 است که در دسته فوق عریض قرار می‌گیرد. تا اینجای کار مشخصات هواوی میت 30 پرو (Mate 30 Pro) رویاییست و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

این دوربین می‌تواند ویدئوهای 4K را در 60 فریم بر ثانیه ضبط کند. ویدئوهای تایم لپس با کیفیت 4K می‌توانند از HDR+ برای رنگبندی جذاب تر بهره ببرند. برای محیط های تاریک، ایزو حداکثر تا 52,000 افزایش پیدا می‌کند که فوق العاده است.

دوربین خودنگار 32 مگاپیکسل بوده و مجهز به حسگر تشخیص عمق شده که می‌تواند حرکات سر شما را دنبال کند. این فناوری به کمک هوش مصنوعی حرکات سر را دنبال کرده و مثلا نمایشگر را متناسب با صورت شما می چرخاند.

 

پردازنده و سخت افزار

مشخصات هواوی میت 30 پرو (Mate 30 Pro)

یکی دیگر از مشخصات هواوی میت 30 پرو (Mate 30 Pro) پردازنده جدید آن یعنی هواوی کیرین 990 است. این پرازنده از معماری 7 نانومتری بهره می‌برد. پردازنده گرافیکی آن Mali-G76 MP16 است. یک نوار گرافنی وظیفه خنک کاری پردازنده را بر عهده دارد که در نوع خود نوآوری به حساب می‌آید. این پردازنده از 5G هم پشتیانی می‌کند.

هواوی میت 30 پرو با 8 گیگ رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه روانه بازار خواهد شد. حافظه جانبی آن از نوع نانو مموری بوده که تا 256 گیگ قابل گسترش است.

باتری بزرگ 4500 میلی آمپر ساعتی آن با شارژی فوق سریع و 40 واتی شارژ خواهد شد. ظاهرا این شارژر درون جعبه قرار دارد. این محصول از شارژر بیسیم 25 واتی پشتبانی کرده که بسیار عالیست.

قاب گوشی آلومینیومی بوده و پنل جلو و پشت از شیشه گوریلا گلس 6 ساخته شده است. بدنه آن ضدآب بوده و گواهی IP68 دارد. در رنگ های مشکی، نقره‌ای، بنفش، نارنجی، سبز براق و سبز مات عرضه خواهد شد.

قیمت هواوی میت 30 پرو برای نسخه 4G و 256 گیگ حدود 1100 یورو در نظر گرفته شده است و برای نسخه 5G  حدود 1200 یورو خواهد بود. در انتهای ذکر دوباره این نکته که خانواده هواوی میت 30 از خدمات گوگل پلی محروم‌اند و باید از طرق دیگر به خدمات گوگل دست پیدا کنند بسیار ضروریست.

امتیاز دهید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.