تکنولوژی جدید Wi-Fi، با هزاران مرتبه مصرف انرژی کمتر معرفی شد

دسته بندی : News , علم و دانش 1270 بازدید چهارشنبه 24 آذر 1395 نویسنده :
تکنولوژی جدید Wi-Fi

Wi-Fi، اکنون یک تکنولوژی خیلی مفید برای ارتباط وسایل الکترونیکی و همچنین اتصال به اینترنت است اما مشکلی که در تکنولوژی کنونی مخصوصا برای کاربران موبایل وجود دارد،مصرف انرژی نسبتا زیادی است که کاربران با آن مواجه هستند. اما اکنون دانشمندان روشی را یافتند که در آن اتصال به وای فای حتی انرژی کمتر از اتصال بلوتوث را لازم دارد.با تک میکس همراه باشید.

این سیستم که Passive Wi-Fi نام دارد، با هدف مصرف انرژی حداقل 1000 بار کمتر از اتصالات معمولی مانند Bluetooth Low Energy و Zigbee طراحی شده است. درصورتی که در یک عملکرد فوق العاده حتی می تواند 10,000 مرتبه کاهش مصرف انرژی داشته باشد.

اما در مورد چگونگی کارکرد این سیستم می توان بطور خلاصه اشاره کرد که دانشمندان دانشگاه واشنگتن(UW) عملکرد سیگنالهای رادیویی را بازطراحی کرده اند. اتصالات رادیویی شمل دو قسمت هستند: دیجیتال و آنالوگ. درچند دهه گذشته قسمت دیجیتالی بهره وری انرژی خیلی زیادی پیدا کرده است درصورتیکه در آنالوگ همچنان مصرف انرژی بالا است. بنابراین تیم تحقیقاتی دو قسمت را از هم جدا کردند.

در ابتدا یک دستگاه به دیوار متصل میشود که امواج آنالوگ را به سنسورهای passive Wi-Fi ارسال می کند که این سنسورها برای اجرا عملاً به هیچ انرژی نیاز ندارند. سپس سنسورها امواج را دریافت می کنند و توسط یک سوئیچ دیجیتال آنها را بازتاب میکنند که WiFi Packet نامیده میشوند. این بسته های خروجی در نرخ بیت 11 مگا بیت بر ثانیه به سمت دستگاه هایی مانند موبایل، روترها و غیره انتشار میابند. در آزمایشهای انجام شده با فاصله بین سنسورها و دستگاه موبایل تا 100 فوت هم اتصال بی سیم برقرار بوده است.

دیاگرام passive Wi-Fi

تکنولوژی جدید Wi-Fi

 

محققان اعلام کردند این روش در یک محیط واقعی با موفقیت آزمایش شده است. اما هنوز زمان کاربری عمومی آن اعلام نشده است ولی اگر این تکنولوژی درعین مصرف بسیار پایین سرعت بالایی را هم پوشش دهد قطعاً یکی از مهمترین دستاوردها در زمینه انتقال اطلاعات بی سیم لقب خواهد گرفت.

امتیاز دهید
@

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.