نکات مثبت و منفی درباره مشخصات ایکس باکس وان ایکس (Xbox One X)

دسته بندی : ایکس باکس , بازی , ویژه 2047 بازدید شنبه 27 خرداد 1396 نویسنده :
مشخصات ایکس باکس وان ایکس (Xbox One X)

کنسول ایکس باکس وان ایکس رونمایی گردید و نظرات مختلفی را در پی داشت. نکات مثبت و منفی درباره مشخصات ایکس باکس وان ایکس (Xbox One X) را مرور می‌کنیم. با تِک میکس همراه شوید.

کنسول جدید مایکروسافت حرف‌های زیادی را برای گفتن دارد و آمده تا سال 2017 را به کام خود تمام نماید. فارق از عناوین بازی سازگار با آن می‌توان گفت که کیفیت خروجی به قدری قدرتمند بوده که سونی حرفی برای گفتن ندارد. بسیاری از شرکت‌ها، بازی‌های خود را بروز کرده تا بتوانند آن را برای Xbox One X عرضه نمایند. قیمت ایکس باکس وان ایکس بسیار مناسب بوده و می‌تواند کاربران فراوانی را در سراسر جهان جذب خود نماید. مایکروسافت در زمان عرضه، قیمت Xbox One X را 500 دلار در نظر گرفته است. این قیمت از کنسول‌های رقیب گران‌تر بوده ولی بگفته متخصصان، مایکروسافت هیچ سودی را از کاربران دریافت نمی‌کند زیرا قیمت تمام شده کنسول بسیار بالا بوده و عملا حاشیه سود آن به طرز شگفت انگیزی کاهش پیدا کرده و به صفر نزدیک شده است. اما بهتر است به نکات مثبت و منفی درباره مشخصات ایکس باکس وان ایکس (Xbox One X) بپردازیم.

 

نام Xbox One X را دوست داریم

مشخصات ایکس باکس وان ایکس (Xbox One X)

تا قبل از نمایشگاه E3 همه ما این کنسول را با نام پروژه اسکورپیو می‌شناختیم حتی در مواقعی نام ایکس باکس اسکورپیو هم بر سر زبان‌ها افتاد. اما مایکروسافت به مسیر خود ادامه داد و دسته جدیدی برای کنسول‌های خود خلق نکرد و با انتخاب نام ایکس باکس وان ایکس نشان داد که این دستگاه قدرتمند به خانواده One افزوده شده است. در واقع پس از حدود چهار سال از عرضه نسل اول ایکس باکس وان شاهد ورود نسل سوم آن هستیم. با این ترفند از گیج شدن کاربران عادی جلوگیری به عمل آورد.

 

قدرت Xbox One X بسیار دوست داشتنی می‌باشد

مشخصات ایکس باکس وان ایکس (Xbox One X)

بدون تردید ایکس باکس وان ایکس قدرتمندترین کنسول تاریخ بوده که می‌تواند کیفیت 4K با 60 فریم بر ثانیه را بر روی تلویزیون نمایش دهد. با این نرخ فریم، شما تصاویری بسیار روان و بدون افت کیفیت دارید. رزولوشن توسط ایکس باکس به صورت هوشمند کنترل می‌شود مثلا در برخی بازی‌ها مانند Doom می‌تواند برای حفظ نرخ فریم، رزولوشن را کاهش دهد. با این ترفند همواره شاهد تصویری با کیفیت و نرم خواهید بود. نکته جالب‌تر این است که ویژگی کاهش رزولوشن در ایکس باکس وان ایکس به دلیل قدرت خارق العاده کنسول غیر فعال شده و این کنسول همواره می‌تواند بالاترین کیفیت را به بازیکن ارائه نماید!

 

Xbox One X حتی از Xbox One S هم نازک‌تر می‌باشد

مشخصات ایکس باکس وان ایکس (Xbox One X)

تا امروز ایکس باکس وان اس از هم خانواده‌های خود نازک‌تر بود ولی مایکروسافت به این اندازه راضی نبوده و تمام توان خود را به کار برد تا نازکترین و قدرتمندترین کنسول خود را به بازار ارائه نماید. با وجود افزایش قدرت و استفاده از سخت افزاری قدرتمند اما مایکروسافت توانسته ضخامت را کاهش دهد که برای خریداران می‌تواند بسیار لذت بخش باشد. اشغال نمودن فضای کمتر در این زمانه بسیار عالی به نظر می‌آید.

 

استفاده از هارد 1TB به هیچ عنوان جذاب نیست

مشخصات ایکس باکس وان ایکس (Xbox One X)

این انتظار می‌رفت که مایکروسافت از حافظه داخلی 1TB گذرکرده و از هارد 2TB استفاده نماید. بازی‌هایی نظیر Halo 5 بیش از 100 گیگابایت فضا نیاز دارند. ممکن است در آینده شاهد باندلی خاص با هارد 2TB باشیم ولی در حال حاضر هیچ خبری از آن نیست. Forza Motorsport 7 هم حدود 100 گیگابایت فضا اشغال می‌نماید. یعنی در مجموع می‌توانید حدود 10 بازی نصب نمایید که برای مشتاقان بازی کم به نظر می‌آید مخصوصا در خانه‌هایی که چند نفر به طور همزمان از یک دستگاه استفاده می‌نمایند. حجیم شدن بازی‌ها به دلیل ارتقا آن‌ها به کیفیت 4K بوده و ممکن است در آینده و مشخص شدن پتانسیل این کنسول شاهد حجیم‌تر شدن بازی‌ها باشیم. به احتمال فراوان برای رسیدن قیمت ایکس باکس وان ایکس به 500 دلار مایکروسافت در مضیقه قرار گرفته و نتوانسته از هارد 2TB استفاده نماید. در مجموع باید گفت که تا اینجای کار نکات مثبت درباره مشخصات ایکس باکس وان ایکس (Xbox One X) بیشتر از نکات منفی می‌باشد.

 

نداشتن تنوع رنگی و محدود بودن به رنگ سیاه

مشخصات ایکس باکس وان ایکس (Xbox One X)

در حال حاضر ایکس باکس وان ایکس تنها در رنگ سیاه پیش فروش می‌گردد و خبری هم از رنگ‌های جدید نیست. هنگامی که Xbox One S رونمایی شد همه به دنبال رنگ سیاه بودند اما هم اکنون عده‌ای به دنبال رنگ سفید یا نقره‌ای برای Xbox One X می‌گردند. به احتمال فروان باید منتظر باندل‌های مایکروسافت باشیم تا رنگ‌های جدید درون جعبه قرار گیرد.

 

واقعیت مجازی

مشخصات ایکس باکس وان ایکس (Xbox One X)

مایکروسافت اعلام نموده که تنها کنسول ایکس باکس وان ایکس از واقعیت مجازی یا واقعیت ترکیبی پشتیبانی می‌نماید و از این قابلیت در کنسول ایکس باکس وان اس خبری نیست. نکته گنگ داستان به عدم شفافیت مایکروسافت باز می‌گردد. این شرکت اعلام نکرد که در این راستا چه برنامه‌ای دارد و قرار است هدست مخصوصی ارائه نماید یا خیر! سونی خیلی زود از هدست واقعیت مجازی Playstation VR رونمایی نمود و بازی‌های سازگار با آن را روانه بازار کرد. مایکروسافت در این بخش ساکت بوده و تنها به ذکر جزئیاتی محدود بسنده کرده است.

 

فروش ایکس باکس وان ایکس (Xbox One X) از 7 نوامبر آغاز خواهد شد و تا آن زمان شماری از ایرادها رفع خواهد گردید. ذکر نکات مثبت و منفی درباره مشخصات ایکس باکس وان ایکس (Xbox One X) خالی از لطف نبود و توانست دید بهتری از این کنسول را در اختیار خریداران قرار دهد. از نظر ما نکات مثبت مشخصات ایکس باکس وان ایکس (Xbox One X) بسیار بیشتر از نکات منفی بوده و می‌تواند خریداران فراوانی را به سوی خود جلب نماید.

 

امتیاز دهید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.