سیم کارت الکترونیکی یا e-SIM : چشم انداز مایکروسافت برای ایجاد کامپیوترهای همیشه متصل

دسته بندی : کامپیوتر , ویندوز 434 بازدید چهارشنبه 10 خرداد 1396 نویسنده :
سیم کارت الکترونیکی یا e-SIM

مایکروسافت قصد دارد از سیم کارت الکترونیکی یا e-SIM در کامپیوترهای شخصی بهره ببرد تا کاربران بدون استفاده از سیم کارت فیزیکی از امکانات آن بهره‌مند گردند. با تِک میکس همراه شوید.

تمام شواهد و آمارها نشان می‌دهند که بازار PC ها در حال رونق گرفتن دوباره می‌باشد. اندروید و iOS توانستند در زمینه سرگرمی دنیای کاربران را متحول نمایند ولی از انجام امور تخصصی و کاربردی باز ماندند. حتی اپل هم نتوانست تبلت را جایگزین لپتاپ نماید. اما مایکروسافت آینده را به درستی تشخیص داد و دستگاه‌های هیبریدی یا دوگانه را مناسب کسب و کار و استفاده شخصی دانست. اینتل می‌گوید که چشم انداز مایکروسافت به استفاده از سیم کارت الکترونیکی یا e-SIM معطوف شده است. آن‌ها می‌دانند که ویندوز 10 نیاز به اینترنت دارد و برای این کار بهتر است تا به مرور زمان سیم کارت فیزیکی حذف شده و سیم کارت الکترونیکی یا e-SIM جایگزین آن گردد. مودم‌ها مانند گذشته نیستند و نیاز به سیم کارت فیزیکی ندارند.

مودم Intel XMMTM 7260 یکی از مواردی است که مجهز به سیم کارت الکترونیکی یا e-SIM شده و می‌تواند به راحتی از خدمات اپراتورهای مختلف بهره‌مند گردد. حذف سیم کارت فیزیکی می‌تواند از ضخامت دستگاه‌ها بکاهد، وزن آن‌ها را کم کند و فضای باقی مانده را به قطعه دیگر واگذار نماید. دستگاه‌هایی که از سیم کارت الکترونیکی یا e-SIM بهره می‌برند را می‌توان همیشه متصل نامید. در صورت رشد این فناوری می‌توان امید داشت که هدست های واقعیت مجازی، بلندگوها و ساعت های هوشمند هم به اینترنت متصل شوند. مودم Intel XMM 7360 هم بزودی روانه بازار خواهد شد. تا فراگیر شدن این فناوری زمان زیادی باقی مانده ولی استفاده از آن غیر قابل اجتناب بوده و بسیار کاربردی ارزیابی می‌گردد.

امتیاز دهید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.