مشخصات نوکیا 6 : سرانجام از اولین گوشی نوکیا با سیستم عامل اندروید رونمایی شد

دسته بندی : اندروید , تلفن همراه , ویژه 2 1091 بازدید یکشنبه 19 دی 1395 نویسنده :
مشخصات نوکیا 6

امروز در اقدامی غیر منتظره، اولین گوشی نوکیا با سیستم عامل اندروید توسط شرکت HMD رونمایی شد. مشخصات نوکیا 6 بسیار جذاب و قابل رقابت می‌باشد. با تِک میکس همراه شوید.

همگان منتظر رونمایی از اولین تلفن هوشمند نوکیا با سیستم عامل اندروید در نمایشگاه MWC بارسلون بودند که ناگهان شرکت HMD از اصل غافلگیری استفاده کرد. بسیاری از خوانندگان این ایراد را می‌گیرند که پیش‌تر نوکیا تلفن‌های اندرویدی نوکیا X  و نوکیا X2 را تولید کرده بود ولی این نکته را در نظر ندارند که تولید آن‌ها تحت حمایت و نظارت مایکروسافت اتفاق افتاد و خود نوکیا به صورت مستقل در این مسیر گام نگذاشته بود.

مشخصات نوکیا 6 مشخصات نوکیا 6

نوکیا 6 به همراه پردازنده Snapdragon 430 و 4 گیگابایت رم روانه بازار خواهد شد. انتظار می‌رفت که نوکیا از پردازنده Snapdragon 652/625 یا حتی Snapdragon 653 در این محصول استفاده نماید ولی قیمت 245 دلاری بسیاری از مسائل را توجیه می‌نماید. بله قیمت نوکیا 6 تنها 245 دلار تعیین شده است. پردازنده Snapdragon 430 هشت هسته‌ای بوده و هسته‌های آن از نوع A-53 با معماری 28 نانومتری می‌باشند. فرکانس کاری آن 1.4GHz است. پردازنده گرافیکی آن از نوع Adreno 505 بوده که از OpenGL Es 3.1+ پشتیبانی به عمل می‌آرود. پردازنده اصلی Nokia 6 در آزمون Geekbench توانسته امتیاز 630 را برای عملکرد تک هسته و امتیاز 2742 را برای عملکرد چند هسته به دست آورد. عملکرد نوکیا 6 به همراه 4 گیگابایت رم برای امور روزمره بسیار مناسب بوده و می‌تواند تعدادی از بازی‌ها را اجرا نماید. اجرای اندروید 7 می‌تواند به عملکرد کلی دستگاه کمک شایانی نماید.

مطابق انتظار دوربین نوکیا 6 بسیار قدرتمند می‌باشد. دوربین اصلی 16 مگاپیکسل به همراه فلش LED بوده و دوربین خودنگار آن 8 مگاپیکسل است. حافظه داخلی این دستگاه 64 گیگابایت می‌باشد. نمایشگر آن 5.5 اینچ با رزولوشن FHD در نظر گرفته شده است. باتری بزرگ 3000mAh انرژی آن را تامین خواهد نمود.

مشخصات نوکیا 6

حسگر اثر انگشت درون دکمه خانه تعبیه شده است. در کنار دکمه خانه، دکمه های بازگشت و چند وظیفگی به صورت خازنی حاضر شده اند. دکمه‌های خازنی از روشنایی داخلی بهره می‌برند. دکمه‌های پاور و کم و زیاد صدا در بخش راست قرار گرفته‌اند. درگاه سیم کارت هم سمت چپ جا خوش کرده است. مشخصات نوکیا 6 در کنار قیمت آن بسیار چشمگیر بوده و می‌تواند دل هر خریداری را به دست آورد. توان صوتی نوکیا 6 بسیار قدتمند می‌باشد زیرا از Dolby ATMOS بهره برده است. برای تلفنی با این قیمت، امکانات فوق العاده‌ای در نظر گرفته شده است.

مشخصات نوکیا 6

 

در ادامه می‌توانیم اولین تیزر تبلیغاتی Nokia 6 را مشاهده نماییم:

امتیاز دهید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.