سال 2016 یک نقطه عطف در فروش ایکس باکس وان بود

دسته بندی : ایکس باکس , بازی , پلی استیشن 426 بازدید شنبه 13 آذر 1395 نویسنده :
فروش ایکس باکس وان

گرچه پلی استیشن 4 پرفروش‌ترین کنسول نسل هشتم است، اما فروش ایکس باکس وان در 2016 نواری از موفقیت بوده است. این کنسول در امریکا از تیرماه، و در بریتانیا از شهریور ماه پرفروش ترین کنسول بوده است. با تِک میکس همراه شوید.

طبق گزارش‌ها،  فروش ایکس باکس در جمعه سیاه نیز از PS4 بیشتر بوده است. اکنون، رییس بازاریابی بریتانیای Xbox بیان کرده است که سال 2016 نقطه عطفی در تاریخ ایکس باکس وان بوده است.

“ابتکار عمل در این صنعت بسیار مهم است، زیرا به فروشندگان، ناشران و مصرف‌کنندگان اطمینان می‌دهد. ما به آنها اطمینان می‌دهیم که انتخاب درستی داشته‌اند. فکر می‌کنم در آینده از سال 2016 به عنوان یک نقطه عطف یاد خواهیم کرد.”

پنجشنبه هفته آینده NPD گزارش خود را از فروش کنسول‌ها منتشر خواهد کرد و خواهیم دید که آیا فروش ایکس باکس وان علی‌رغم عرضه PS4 Pro برای پنجمین ماه متوالی، از PS4 پیشی بگیرد یا خیر.

ایگل در ادامه بیان کرد با چشم‌اندازی به 2017، مایکروسافت آماده است که ابتکار عمل ایجاد شده در 2016 حفظ و آن‌را گستترش دهد. او از بازی‌های Halo Wars 2 و Sea of Thieves به عنوان عناوین first party عمده مایکروسافت در 2017 یاد کرد و نیز خاطرنشان شد اسکورپیو باعث رشد بیشتر کنسول خواهد شد. کنسول اسکورپیو که از ایکس باکس وان قوی‌تر است اما جایگزین آن نخواهد شد.

نکته دیگری که ایگل به آن اشاره کرد این بود که اسکورپیو قصد دارد تعداد بیشتری از دارنگان Xbox 360 را به ورود به نسل جدید ترغیب کند.

“داده‌های ما نشان می‌دهند که بسیاری از خانواده‌ها همچنان از Xbox 360 استفاده می‌کنند و این به‌روزرسانی را انجام نداده‌اند. فهرست بازی‌‌های نسل قبل قابل اجرا روی Xbox One در حال بزرگ شدن است و این به سود آن‌هاست، زیرا می‌دانند پولی که برای بازی‌های نسل قبل داده‌اند روی Xbox One هدر نمی‌رود.”

پاییز سال گذشته، فیل اسپنسر رییس بخش ایکس باکس مایکروسافت اظهار کرده بود که فاصله Xbox One با PS4 به‌قدری زیاد است که شاید هیچ وقت به آن نرسند. اما با روند رو به رشد این کنسول در ماه‌های اخیر، باید دید که مایکروسافت با فروش ایکس باکس وان به مخاطبان بیشتر، می‌تواند این شکاف را کمتر کند یا خیر.

امتیاز دهید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.