درآمدزایی پوکمون گو از زمان عرضه تاکنون فراتر از 440 میلیون دلار بوده است

دسته بندی : بازی , بازی های موبایل 278 بازدید جمعه 12 شهریور 1395 نویسنده :
درآمدزایی پوکمون گو

گرچه تعداد کاربران این بازی واقعیت افزوده روبه کاهش است اما درآمد سازندگان آن شگفت‌آور بوده است. با اینکه کم‌تر از دو ماه از عرضه این بازی می‌گذرد، اما میزان درآمدزایی پوکمون گو از 440 میلیون دلار فراتر رفته است. با تِک میکس همراه باشید.

طبق گزارش SensorTower، این میزان درآمد بدان معناست که سود خالص Niantic بیش‌تر از 308$ میلیون بوده است، که 100$ میلیون بیشتر از میزان سود این شرکت در 5 آگوست (یک ماه پیش) است. همچنین درآمدزایی پوکمون گو از فیلم‌هایی مثل Warcraft, Independence Day: Resurgence و The Angry Birds Movie بیشتر بوده است.

به‌علاوه، گرچه در بسیاری  از کشورها پوکمون گو دیگر اولین اپلیکیشن از نظر تعداد دانلود نیست، اما کماکان سود خالص روزانه 4$ میلیون را برای سازندگانش به ارمغان می‌آورد. همچنین باید در نظر داشت این بازی هنوز در کشورهای بزرگی مثل چین و هند منتشر نشده است. با تمام این تفاسیر، تعداد دفعاتی که این بازی دانلود شده است، از 180 میلیون بیش‌تر بوده است.

طبق برآوردهای SensorTower، در مقطعی، این بازی روی بیش از  12 درصد از گوشی‌های هوشمند فعال در ایالات متحده، نصب شده بود. تا 30 آگوست، متوسط زمانی که بازیکنان صرف این بازی کرده‌اند، 32 دقیقه است؛ میزانی که طبق تحلیل SensorTower، از زمان عرضه تاکنون عملاً کاهشی نداشته است.

در هفته اول عرضه، پوکون گو بیش‌تر از هر اپلیکیشن دیگری در تاریخ دانلود شد، و طبق گزارش‌ها بیش از 14$ میلیون در همین زمان کوتاه نصیب سازنگانش کرده است. Nintendo با افزایش قیمت سهام این بازی، از سود آوری این بازی بهره برد اما با اعلام اینکه تنها 32 درصد از Pokemon Company را دراختیار دارد و در پوکمون گو دخالت چندانی نداشته است، سهام نینتندو (که به لطف این بازی در مقطعی از سونی نیز با ارزش‌تر شده بود) شروع به افت کرد.

سری بازی‌های پوکمون همواره در انحصار کنسول‌های نینتندو بوده‌اند. پوکمون‌گو اولین بازی در این سری است که برای تلفن‌های همراه منتشر شده است. این بازی از زمان عرضه تاکنون، بنابه دلایل مختلف مثل رعایت نشدن حریم خصوصی افراد و پرت کردن حواس رانندگان که در مواردی منجر به مرگ افراد بی‌گناه شد و نیز عکس‌‌العمل قانون‌گزاران کالیفرنیا به آن، جنجال‌های زیادی را به راه انداخته است.

 

امتیاز دهید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.