بازی پوکمون گو (Pokemon Go) بر اساس تحقیقات برای سلامتی مفید می‌باشد

دسته بندی : iOS , اندروید , بازی , بازی های موبایل , ویژه 482 بازدید شنبه 13 خرداد 1396 نویسنده :
بازی پوکمون گو (Pokemon Go)

حدود یکسال از انتشار بازی پوکمون گو می‌گذرد. در این مدت واکنش‌ها متفاوت بوده اما مهمترین ویژگی بازی تحرک بازیکن و افزایش سلامتی وی هنگام انجام بازی می‌باشد. با تِک میکس همراه شوید.

بدون تردید مهمترین بازی ارائه شده برای تلفن هوشمند در سال 2016 عنوان Pokemon Go بود. این بازی توانست تمام رکودهای دانلود را در دو فروشگاه App Store و Google Play از آن خود نماید. همانطور که می‌دانید با یک بازی واقعیت افزوده رو به رو هستیم که با اتکا به دریچه دوربین محیط بازی را ساخته و موجودات عجیب و غریب را به محیط زندگی واقعی ما می‌افزاید. برای شکار این موجودات افسانه‌ای باید از نقشه استفاده کرد و به نقاط مختلف سفر کرد. این سفر می‌تواند چند قدم باشد یا چند کیلومتر! ژورنال انجمن قلب آمریکا که به تازگی منتشر شده به صراحت بیان می‌کند که انجام بازی پوکمون گو توانسته سطح سلامت فردی بازیکنان را افزایش داده در نتیجه برای سلامت جامعه مفید ارزیابی می‌گردد.

این مقاله پس از بررسی 167 بازیکن پوکمون گو منتشر شده است. این افراد به صورت مستمر از تعداد گام‌های خود تصویر گرفته و برای محققان ارسال می‌نمودند. میانگین سن افراد مورد تحقیق 25 سال بوده و این تحقیق از 3 هفته قبل از نصب بازی تا 3 هفته بعد از نصب بازی ادامه یافته است. قبل از نصب بازی به طور میانگین هر نفر 5678 گام بر میداشته که این عدد پس از نصب بازی به 7654 گام افزایش پیدا کرده است! با قاطعیت می‌توان گفت که این افزایش به بازی Pokemon Go و تحرک ناشی از آن باز می‌گردد.

طی ماه‌های اخیر از تب و تاب بازی کاسته شده و شمار کاربران فعال آن کاهش پیدا کرده است. خوشبختانه شرکت نیانتیک اعلام کرده که در اوایل تابستان بروزرسانی بسیار بزرگی را برای این بازی منتشر خواهد نمود. در این بروزرسانی دو بازیکن می‌تواند با هم به رقابت بپردازند یا حتی تیم تشکیل داده و به مبارزه با یکدیگر مشغول شوند.

امتیاز دهید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.