فروش بازی‌ها در امریکا در جولای 2016

دسته بندی : پلی استیشن , پی سی , نینتندو 421 بازدید سه شنبه 2 شهریور 1395 نویسنده :
فروش بازی‌ها در امریکا در جولای 2016

با انتشار گزارش ماهانه NPD، آمار فروش بازی‌ها در امریکا در جولای 2016 مشخص شد. در صدر این فهرست، GTA 5 و Overwatch جای خود را عوض کردند، اما باید توجه کرد که فروش دیجیتال Overwatch روی PC به حساب نیامده است و فروش GTA 5 نیز در فروشگاه‌های زیادی با تخفیف همراه بوده است. Lego Star Wars: The Force Awakens نیز رتبه سوم خود را از ماه قبل حفظ کرد.

آمار NPD بازی‌ها را بر اساس فروش دلاری آن‌ها طبقه‌بندی می‌کند نه بر اساس تعداد نسخه‌های فروخته شده و نیز، هم فروش فیزیکی و هم فروش دیجیتالی آن‌ها را، به جز چند استثنا، به حساب می‌آورد.

در مقایسه با جولای 2015، صنعت بازی کاهش 14 دصدی درامد را در سخت‌افزار، نرم‌افزار و لوازم جانبی شاهد بوده است. یکی از دلایل اصلی این کاهش، عدم وجود بازی جدیدی در جولای 2016 بوده است. فروش بازی‌ها در ماه گذشته در قیاس با همین ماه در سال گذشته، با 21 درصد افت درآمد همراه بوده است.

Sam Naji تحلیل‌گر NPD اعلام کرد: “پول خرج شده در این صنعت در مقایسه با جولای سال گذشته 30 درصد کاهش داشته است که دلیل آن کاش 10 درصدی  فروش و میانگین 22 درصد کاهش قیمت‌ها بوده است. پول خرج شده برای لوازم قابل حمل 23 درصد افزایش داشته است اما این این افزایش با کاهش 37 درصدی پول خرج شده برای کنسول‌ها، خنثی شد. مجموع پول خرج شده  141$ میلیون بوده است، که 61$ میلیون کاهش نسبت به جولای 2015 داشته است.”

در مورد لوازم جانبی، در جولای 2016 شاهد تغییر 34 درصدی فروش دلاری از لوازم جانبی Skylander و Amiibo به لوازم جانبی Disney Infinity و  Lego Dimensions بوده‌ایم. این مطلب شگفتی‌آور است، چون در ماه می اعلام شد که تولیدات Disney Infinity متوقف شده  و خدمات آنلاین این شرکت تعطیل خواهد شد.

در ماه گذشته فروش Xbox One از فروش PS4 برای اولین بار از اکتبر 2015 پیشی گرفت. مجموع فروش دو کنسول از زمان عرضه تا کنون، از مجموع فروش X360 و PS4 در همین پنجره زمانی، بیشتر بوده است.

“پس از 33 ماه از  عرضه، مجموع فروش PS4 و X1 از مجموع فروش کنسول‌های نسل قبل خود در همین بازه زمانی، 41 درصد بیشتر بوده است.” اما پرفروش‌ترین کنسول این ماه، 3DS نینتندو بوده است، که علت اصلی آن موفقیت بازی پوکمون گو بوده است که محبوبیت نینتندو را افزایش داده است.

فهرست فروش بازی‌ها در امریکا در جولای 2016 را در زیر مشاهده می‌کنید:

  1. Grand Theft Auto V
  2. Overwatch (does not include digital PC sales)
  3. Lego Star Wars: The Force Awakens
  4. Monster Hunter Generations (does not include digital sales)
  5. Call of Duty: Black Ops III
  6. Minecraft (does not include digital sales)
  7. NBA 2K16
  8. Doom (does not include digital sales)
  9. Destiny: The Taken King
  10. Tom Clancy’s Rainbow Six Siege
امتیاز دهید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.