کنسول نینتندو سوییچ معرفی شد

دسته بندی : بازی , نینتندو , ویژه 537 بازدید شنبه 1 آبان 1395 نویسنده :
کنسول نینتندو سوییچ

یک سال و نیم پیش بود که کنسول NX نینتندو بر سر زبان ها افتاد. نامی که از ابتدا یک اسم رمز تلقی می شد. سرانجام امروز غول صنعت بازی، از نام نهایی این کنسول پرده برداری کرد: کنسول نینتندو سوییچ (Switch). با تک میکس همراه باشید.
مطابق با شایعات بی‌شمار قبلی، این محصول ترکیبی از  یک کنسول موبایلی و خانگی، همراه با گیم‌پدهای جدا شونده و یک عضو تبلت مانند است! قسمت تبلت (که خود نینتندو آن را کنسول سوییچ نامیده) باریک و جذاب است. از یک نمایشگر با اندازه تقریبی 7 اینچ و وضوح نامعلوم بهره می‌برد. اگر در خانه هستید با جای دادن این تبلت در داک مخصوص به خودش  به نام Switch Dock می‌توانید آن را به تلویزیون متصل نمایید.
اما در بیرون خانه، می‌توان از آن همچون گیم پد Wii U استفاده کرد یا با استفاده از پایه تعبیه شده در پشت تبلت، آن را بر روی یک سطح صاف قرار دهید.
کنسول بازی نینتندو سوییچ در ویدئوی منتشر شده از سوی نینتندو، یک گیمر چیزی شبیه به یک کارتریج 3DS را داخل دستگاه جای می‌دهد، که به معنی عرضه بازی‌های این کنسول، به صورت کارت های اس دی است.
این کنسول بازی توسط یک پردازنده تگرا انویدیا ( نامشخص) پشتیبانی می‌شود که” برپایه معماری موجود بر روی قوی‌ترین کارت‌های گرافیک جیفورس موجود در دنیا عمل می‌کند”
حال ممکن است بر پایه معماری پاسکال باشد که معماری زیربنایی موجود در کارت‌های سری 1000 جیفروس و کارت گرافیک معرفی نشده Tegra X2 است یا معماری عمومی بکار رفته در تراشه‌های تلگرا جیفروس، که هنوز هیچ کدام مشخص نیست.


کنترلرهای کنسول همانگونه هستند که انتظار داشتیم و نینتندو آنها را «جوی کان» نامیده است، آنها با اتصال به یک بخش مرکزی به نام «جوی کان گریپ» تبدیل به یک کنترلر واحد می‌شوند. همچنین این جوی کان‌ها با اتصال به دو طرف تبلت و تبدیل به یک کنسول واحد، تجربه‌ای شبیه به Wii U را تداعی خواهند کرد. علاوه بر این هر کدام بصورت جداگانه قابل استفاده هستند .
با این حال اگر هیچکدام از این حالات به مذاق شما خوش نیاید! نینتندو یک گیم‌پد دیگر به نام ” Pro Controller” نیز را در نظر گرفته که شبیه به گیم پدهای کنسول‌های قدیمی می‌باشد.
ویدئوی تبلیغاتی این کنسول خبر از بازی‌های چند نفره می‌دهد. که با اتصال چندین کنترلر به یک سیستم و یا اتصال چند کنسول مختلف بصورت وایرلس به یکدیگر حاصل می‌گردد ! که پیش بینی می‌شود حالت آنلاین نیز در دسترس باشد.
نینتندو می‌گوید بسیاری از تولید کنندگان بزرگ بازی همچون کونامی،اکتیویژن، یوبیسافت، پلاتنیوم، کپکام، المترونیک آرتس و اپیک پشتیبانی خود را از کنسول سوییچ اعلام کرده‌اند.
در تریلر شاهد اجرای بازی‌هایی همچون Elder Scrolls V: Skyrim و بازی بسکتبال NBA 2K در کنار نسخه جدیدی از Mario ، ماریو کارت و اسپلاتون ( Splatoon) هستیم. در آینده پررنگ نینتندو، Splatoon یک بازی ورزشی است که بصورت آنلاین توسط ده‌ها هزار انسان دیده خواهد شد.
رییس بخش امریکایی نینتندو می‌گوید: “بوسیله کنسول نینتندو سوییچ، گیمرها هرطور که دوست دارند بازی خواهند کرد. این کنسول به تولیدکنندگان اختیار می دهد که ایده های خلاقانه خود به زندگی را بدون هیچ مرزی به دنیای بازی بیاورند.”

سوییچ در ماه مارچ 2017 (اسفند 95) عرضه خواهد شد.

امتیاز دهید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.