بررسی AirPods اپل : اولین هدفون بی‌سیم اپل که هنوز به بلوغ نرسیده است

دسته بندی : لوازم جانبی , موبایل , ویژه 1803 بازدید دوشنبه 12 مهر 1395 نویسنده :
بررسی AirPods اپل

همزمان با رونمایی از آیفون 7 و آیفون 7 پلاس شاهد رونمایی اولین نسل از هدفون‌های AirPods بودیم. در ادامه قصد بررسی AirPods اپل را داریم. پس با تِک میکس همراه شوید.

فروش آیفون 7 چند هفته‌ای می‌شود که آغاز شده ولی اینبار عضو همیشگی تلفن‌های هوشمند یعنی جک 3.5 میلی متری هدفون را همراه خود ندارد. درون جعبه یک هدفون EarPods با اتصال لایتنینگ و یک مبدل جک 3.5 میلی‌متری به لایتنینگ حضور دارد. این مبدل برای اتصال هدفون‌های قدیمی‌تر به آیفون 7 در نظر گرفته شده است. اما پیشنهاد اپل هیچ کدام از این هدفون‌های ذکر شده نیست! شما برای بهره بردن از حداکثر امکانات به یک AirPods با قیمت 159 دلار نیازمند هستید. قیمت هندرفری بلوتوث اپل بسیار بالا در نظر گرفته شده است. فروش AirPod از ماه ژانویه آغاز خواهد شد. با خرید AirPod علاوه بر کیفیت صدای قابل قبول، ظاهری بی‌نظیر را در اختیار خواهید داشت. اما تمام این تعریف‌ها پس از یک هفته استفاده از آن فراموش خواهد شد!

بررسی AirPods اپل

 

 

نکات مثبت

[list icon=”momizat-icon-checkmark-circle” icon_color=”#81d742″ ]اتصال فوق ساده,عملکرد فوق‌العاده Siri و تماس‌های تلفنی,عمر باتری خوب[/list]

 

نکات منفی

[list icon=”momizat-icon-cancel-circle” icon_color=”#dd3333″ ]کنترل آن به اندازه کافی راحت نیست,کیفیت صدای متوسط,طراحی AirPods برای همه مناسب نیست[/list]

 

اپل بسیار امیدوار است با کنار گذاشتن جک 3.5 میلی متری هدفون بسیاری از خریداران را مجاب به تهیه هدفون بی‌سیم نماید. از برخی جنبه‌ها AirPods بسیار بی‌نظیر می‌باشد. اتصال آن به آیفون بسیار ساده بوده و کیفیت تماس‌های صوتی خوب ارزیابی می‌شود. نکته مایوس کننده دیگر به کم کاری بخش صدای اپل مربوط می‌شود جایی که شما مجبور هستید برای انجام هر کاری با Siri گفتگو نمایید. این ایده دارای آینده‌ای بسیار روشن است ولی در گام اول ایرادات و نقص‌هایی در آن مشاهده می‌گردد از جمله فروش AirPod که با تاخیری چند ماهه مواجه شده است که به هیچ عنوان برای شرکتی مانند اپل مناسب نیست.

 

 

 

اولین نگاه

 

بررسی AirPods اپل

هنگامی که برای اولین بار جعبه را باز می نمایید با یک محفظه سفید رنگ که مانند قوطی نخ دندان می‌باشد روبه‌رو خواهید شد. این محفظه جعبه شارژ می‌باشد و AirPods بیشتر اوقات درون این جعبه به سر می‌برند. خیلی وصف ناپذیر می‌باشد. این جعبه دارای یک لولا از جنس کروم، درگاه لایتنینگ در قسمت تحتانی و یک دکمه کوچک در پشت جعبه برای اتصال به آیفون می‌باشد. نکته بسیار ضروری که باید بدانید این است که حتما نباید کاربر iOS باشید تا بتوانید از آن استفاده نمایید.

بررسی AirPods اپل

این خبری بسیار خوش برای علاقه مندان به این گجت دوست داشتنی خواهد بود. هنگام اتصال به تلفن‌های اندرویدی فقط می‌توانید از دو قابلیت گوش دادن به موسیقی و انجام مکالمه صوتی بهره ببرید که با توجه به قیمت AirPod به هیچ عنوان قابل توجیه نمی باشد. برای اتصال به آیفون باید iOS 10 داشته باشید. حتی به iOS 9 هم متصل نخواهد شد. هنگامی که در جعبه شارژر را در نزدیکی آیفون باز نمایید یک پنجره برای اتصال AirPods بر روی نمایشگر آیفون نمایان خواهد شد. دکمه کوچک موجود بر روی جعبه را نگه داشته، کار تمام است اتصال انجام خواهد شد. اپل توانسته ساده‌ترین نوع اتصال را به ارمغان بیاورد. بهترین بخش کار به سهولت اتصال آن مربوط می‌شود.

 

بررسی AirPods اپل

 

طراحی

بررسی AirPods اپل

به طور طبیعی راحتی به این معنا نیست که هدفون‌ها فقط در گوش راحت باشند. اگر از شیوه اپل برای قرار گرفتن EarPods درون گوش خود ناراضی هستید هندزفری بلوتوث اپل هم چیز تازه‌ای برای شما به ارمغان نیاورده‌ است. هنگام دویدن، پیاده‌روی و استفاده روزمره از گوش شما خارج نخواهند شد. البته طی سال‌های گذشته گزارش‌ها نشان می‌دهند که هزاران نفر از مردم با این هدفون‌ها مشکل داشته‌اند. اگر جز کسانی هستید که EarPods از گوش شما خارج می‌شود هنوز هم هیچ شانسی در استفاده از این هدفون‌های جدید نخواهید داشت.

 

بررسی AirPods اپل

AirPods دقیقا مشابه EarPods بدون دست و پا می باشد. هیچ تفاوتی به جز در بخش کابل دیده نمی‌شود. هنگام استفاده برای اولین این طور به نظر می‌آید که شما یک گوش پاک کن درون گوش خود قرار داده‌اید. اپل از هیچ گونه فناوری جدیدی در هدفون‌های بی‌سیم خود دریغ نکرده است. یک جفت باتری برای کار بدون دغدغه بعلاوه حسگر مجاورت و حسگر نوری برای تشخیص قرار گرفتن آن‌ها درون گوش شما از جمله فناوری‌های استفاده شده در AirPods می‌باشد.

بررسی AirPods اپل

تمام این فعالیت‌ها و ارتباطات به وسیله یک چیپست به نام W1 مدیریت خواهند شد. اپل گفته که این پردازنده در هدفون‌های بی‌سیم Beats هم استفاده خواهند شد. AirPods کاملا مستعد ابتلا به بلایی هستند که ممکن است آن ها را نابود سازد. ممکن است فراموش نمایید که آن‌ها را درون جعبه قرار دهید و درون جیبتان باقی بمانند و این امر ممکن است هدفون محبوب شما را در معرض آسیب‌هایی جدی از جمله ضربه شدید و انداختن لباس درون ماشین لباس شویی قرار دهد.

 

عملکرد

 

بررسی AirPods اپل

بعد از خارج کردن آن‌ها از جعبه و شنیدن صدای موسیقی تایید، همه چیز آماده خواهد بود. کیفیت صدا چگونه ازریابی می‌شود؟ بد نیست اما در نهایت خیلی بهتر از EarPods نیست ولی دوست داشتنی می‌باشد. عادلانه نیست که بگوییم هیچ بهبودی رخ نداده است. در مجموع اندکی از EarPods بهتر کار می‌کند برای مثال صدای حاصل درام یا طبل، شفاف‌تر و دقیق‌تر از گذشته گشته است. با توجه به آهنگ‌های پخش شده صدای گرمی از آن خارج می‌شود و کیفیت صدا به طور خوشایندی ما را سورپرایز کرد.

بررسی AirPods اپل

 

هنگام گوش کردن به آهنگ‌های پر حجم که بالا و پایین زیادی دارند نمی‌تواند به موقع واکنش دهد و صدا یکنواخت خواهد بود. این ایراد ذات هدفون‌های اپل می‌باشد. بسیار عجیب است که اپل فکری به حال این مشکل نمی‌کند. یکی دیگر از کمبودها مربوط می‌شود به شخصی سازی محدود کنترل AirPods. به صورت پیش فرض با دو بار ضربه زدن به بر روی هدفون، Siri بیدار خواهد شد و می‌تواند هر کاری را که می‌خواهید برای شما انجام دهد. این ویژگی را می‌توان به توقف یا اجرای دوباره موسیقی تغییر داد. اگر بخواهید صدا را کم و زیاد کنید یا موسیقی را عوض نمایید باید از Siri بخواهید تا این کار را برای شما انجام دهد. استفاده طولانی مدت از EarPods باعث شده که برای رفتن به آهنگ بعدی 2 بار دکمه را فشار داده و برای بازگشت 3 بار متوالی دکمه را فشار دهیم و به این شیوه عادت نماییم. حالا به نظر می‌رسد که هیچ راهی برای اضافه کردن این قابلیت به AirPods وجود ندارد.

بررسی AirPods اپل

 

کیفیت مکالمه با AirPods بسیار عالی می‌باشد. در قسمت پایینی هدفون، آنتن و میکروفون قرار گرفته است. هنوز مشکلی در رابطه با کیفیت مکالمه چه از جانب ما و چه از طرف دیگر مکالمه مشاهده نشده است. عمر باتری بسیار مطلوب می‌باشد. به طوری که طبق گفته اپل در استفاده معمول می‌تواند تا 5 ساعت بدون وقفه کار کند. جعبه شارژر بسیار کاربردی بوده و می‌تواند با تنها 15 دقیقه شارژ، 3 ساعت به مدت زمان کارکرد هدفون شما بیافزاید. بعد از یک هفته کارکرد جعبه شارژر هنوز 33 درصد شارژ دارد که بسیار ایده آل به نظر می‌آید.

 

کلام پایانی

بررسی AirPods اپل

 

برای اولین بار که با هدفون AirPods اپل روبه‌رو می‌شوید با خود می‌گویید که حتما باید آن را تهیه کنم. اما یک هفته بعد با خود می‌گویید با این که هندزفری بلوتوث اپل ، هوشمند بوده و به خوبی با iOS 10 هماهنگ شده است ولی در مواردی اساسی، کمبودهایی را احساس می‌کند. کیفیت پخش موسیقی می‌توانست بهتر باشد و شیوه کنترل باید نوآوری‌های بیشتری با خود به همراه داشته باشد. البته ممکن است شیفته امکانات فعلی آن شوید. اگر شیوه کنترل انتخاب شده توسط اپل اندکی متفاوت بود این بررسی می‌توانست نتیجه‌ای کاملا متفاوت داشته باشد. برای گام اول، اپل محصولی شگفت انگیز را روانه بازار کرده است ولی بدون شک نسل بعدی تمام کمبودهای این نسل را به بهترین شکل ممکن برطرف خواهد ساخت. فروش AirPod از ژاویه 2017 آغاز خواهد شد و انتظار فروش بی نظیری می‌رود. هر چند خرید AirPod برای اولین بار می تواند بسیار جذاب و دل انگیز باشد اما به هیچ عنوان نیم تواند قیمت AirPod را توجیه نماید. اگر دوست دارید تا به صورت یکپارچه و هماهنگ از تمام محصولات اپل بهره ببرید و به زبان انگلیسی مسلط هستید و مشکلی با قیمت ندارید به شما خرید AirPod را توصیه می نماییم.

[review]

امتیاز دهید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.