مقایسه آیفون 7 پلاس با گلکسی نوت 7 ( iPhone 7 Plus VS Galaxy Note 7 )

دسته بندی : بررسی تخصصی , موبایل , ویژه 982 بازدید دوشنبه 5 مهر 1395 نویسنده :
مقایسه آیفون 7 پلاس با گلکسی نوت 7

اندک زمانی از معرفی پرچمداران اپل و سامسونگ می‌گذرد. با وجود مشکلات پیش آمده برای سامسونگ، هنوز گلکسی نوت 7 آنقدر خوب است که مقایسه آیفون 7 پلاس با گلکسی نوت 7 امری ضروری تلقی گردد. برای پی بردن به نتیجه این مقایسه با تِک میکس همراه شوید.

مقایسه آیفون 7 پلاس با گلکسی نوت 7

 

اسلحه بزرگان رو در روی یکدیگر قرار گرفته‌اند. آیفون 7 پلاس از طرف اپل و گلکسی نوت 7 از طرف سامسونگ. کدامیک از دو تلفن غول پیکر بهتر هستند؟ در ادامه به مقایسه قابلیت‌ها، طراحی، عملکرد و قیمت آن‌ها خواهیم پرداخت. گلکسی نوت 7 چند هفته زودتر از آیفون 7 پلاس رونمایی شد. بررسی تخصصی گلکسی نوت 7 پیش‌تر صورت گرفته و به تازگی شاهد بررسی تخصصی آیفون 7 پلاس هم بودیم. ممکن است کمتر کسی فرصت استفاده از آیفون 7 پلاس را به دلیل تازگی عرضه آن را داشته باشد. مشکل اساسی در این مقایسه مربوط به گلکسی نوت 7 می‌باشد که فعلا در بازار موجود نیست زیرا نمونه‌های فعلی به دلیل عیب در باتری ممکن است منفجر شوند. بنا به اخبار منتشر شده حداکثر تا ماه آینده می‌توان نمونه های سالم گلکسی نوت 7 را خریداری نمود.

 

قیمت

مقایسه آیفون 7 پلاس با گلکسی نوت 7

 

با توجه به اینکه گلکسی نوت 7 دارای درگاه میکرو SD برای افزایش حافظه داخلی می‌باشد تنها در نسخه 64 گیگابایتی عرضه می‌گردد. شما می‌توانید این فبلت دوست داشتنی را در 3 رنگ Gold Platinum ،Silver Titanium ،Black Onyx و Blue Coral با قیمت حدود 3/300/000 تومان تهیه نمایید.

آیفون 7 پلاس در سه مدل 32، 128 و 256 گیگابایتی عرضه می‌شود. اپل این بار 5 رنگ مختلف را برای پرچمدارش در نظر گرفته است. دو رنگ مشکی مات و مشکی براق ( Jet Black ) به مجموعه رنگ‌های اپل افزوده شده‌اند. قیمت آیفون 7 پلاس مدل 128 گیگابایتی در ایران حدود 3/800/000 می‌باشد. البته این قیمت مربوط به آینده و پایدار شدن قیمت می‌باشد زیرا در حال حاضر مجبور هستید مبلغی در حدود 5/000/000 تومان پرداخت نمایید! در بخش قیمت تا اینجای کار برنده گلگسی نوت 7 می‌باشد زیرا با وجود امکان افزایش حافظه داخلی، قیمتی بسیار مناسب‌تر را ارائه می نماید. اپل همواره دارای محصولاتی گران بوده و قیمت، یکی از بخش‌هایی می‌باشد که آیفون را خاص‌تر از رقبا می‌نماید.

 

طراحی

مقایسه آیفون 7 پلاس با گلکسی نوت 7

 

طراحی یک مقوله کاملا شخصی می‌باشد ولی بسیاری از مردم طراحی گلکسی نوت 7 را ترجیح می‌دهند. پیش‌تر این طراحی در گلکسی S7 Edge امتحان خود را پس داده و سامسونگ با دقت در جزئیات و بهینه سازی‌های نهایی توانسته طراحی را به بلوغ برساند. استفاده گسترده از شیشه در بخش‌های پشتی و جلوی تلفن از نقات قوت طراحی گلکسی نوت 7 تلقی می شود. این شیشه ها با گوریلا گلس 5 که در برابر سقوط از ارتفاع 1.5 متری مقاوم است محافظت می‌شوند. با توجه به صفحه نمایش بسیار بزرگ 5.7 اینچی نوت 7، این تلفن همچنان زیباترین در رده خود محسوب می‌گردد.

مقایسه آیفون 7 پلاس با گلکسی نوت 7

 

اپل همچنان از طراحی آیفون 6 در سال 2014 بهره می‌برد. طراحی که همچنان جذاب و دلربا می‌نماید. صفحه نمایش در لبه‌ها با بدنه آلومینیومی تلفن یکپارچه شده و آیفون 7 پلاس را در دست بی‌همتا می‌کند. رنگ جدید Jet Black بسیار زیبا بوده و تفکیک بدنه و نمایشگر از هم را بسیار دشوار ساخته است. گزارش‌ها حکایت از آن دارند که این رنگ به راحتی خراش برداشته و خیلی زود جلوه اولیه خود را از دست می‌دهد. اثر انگشت به راحتی بر روی آن نقش می‌بندد و باعث می‌شود که از نظر نظافت به توجه بیشتری نیاز داشته باشد. تغییر بزرگ دیگر در طراحی آیفون 7 پلاس به دوربین دوگانه در پشت آن باز می‌گردد. صفحه نمایش همچنان 5.5 اینچی بوده و حاشیه‌های نمایشگر همچنان در کناره ها و بالا و پایین دستگاه حفظ شده‌اند که با توجه به تلفن های جدید اندکی آزاردهنده می‌باشند. آیفون‌های جدید دارای بدنه‌ی ضد آب می‌باشند. آیفون 7 پلاس دارای گواهی IP67 بوده و در مقابل گلکسی نوت 7 گواهی IP68 را کسب کرده است. این دو گواهی اندکی با یکدیگر تفاوت دارند. گلکسی نوت 7 می‌تواند به مدت 30 دقیقه در عمق 1.5 متری در برابر نفوذ آب مقاومت نماید در حالی که آیفون 7 پلاس می‌تواند 30 دقیقه در عمق 1 متری در برابر نفوذ آب مقاومت کند. می‌توانید در زیر آب اقدام به فیلم برداری و عکاسی نمایید و بدون نگرانی تلفن خود را به حمام ببرید.

مقایسه آیفون 7 پلاس با گلکسی نوت 7

 

نکته دیگر مربوط به حذف جک 3.5 میلی متری هدفون در آیفون 7 پلاس می‌باشد. این درگاه قدیمی برای تغییر در مکانیزم بازخوردهای لمسی و دکمه خانه جدید حذف شده است. درون جعبه یک مبدل جک 3.5 میلی متری به لایتنینگ هم موجود است. یکی از مشکلات حذف درگاه هدفون زمانی ظاهر می‌شود که شما می‌خواهید همزمان تلفن خود را شارژ کرده و با هدفون موسیقی گوش کنید. تنها راه برای رفع این مشکل، خریدن مبدل‌های مخصوص از شرکت‌های شخص ثالث می‌باشد.

 

صفحه نمایش

مقایسه آیفون 7 پلاس با گلکسی نوت 7

 

هر دو فبلت دارای صفحه نمایشی مشابه نسل قبلی می‌باشند. البته این شباهت تنها محدود می‌شود به اعداد و ارقام! ابتدا از آیفون 7 پلاس آغاز می‌کنیم. نمایشگر آن 5.5 اینچی دارای رزولوشن 1920×1080 و تراکم پیکسلی آن 401ppi می‌باشد. تا اینجای کار نسبت به آیفون 6S پلاس هیچ تغییری حاصل نشده است. ولی نمایشگر آیفون 7 پلاس 25 درصد روشن ‌تر شده و می‌تواند طیف وسیع‌تری از رنگ‌ها را پوشش دهد. این بدان معناست که رنگ‌ها بسیار با نشاط‌تر نمایش داده می‌شوند.

مقایسه آیفون 7 پلاس با گلکسی نوت 7

 

همانطور که می‌دانید سامسونگ در زمینه تولید صفحه نمایش دارای یک امپراطوری بزرگ می‌باشد. پس چندان بی راه نیست اگر بگوییم برنده این بخش گلکسی نوت 7 می‌باشد! صفحه نمایش آن 5.7 اینچ با رزولوشن 2560×1440 یا QHD می‌باشد. تراکم پیکسل آن در هر اینچ 518ppi است. نوع صفحه مطابق معمول سوپر آمولد بوده و می‌تواند طیف وسیع‌تری از رنگ‌ها را در مقایسه صفحه نمایش آیفون 7 پلاس باز تولید نماید. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا از رنگ‌های طبیعی‌تر در LCD ها بهره ببرند و هیچ ارتباطی با رنگ‌های اغراق شده در صفحات سوپر آمولد برقرار نمی‌کنند ولی این انتخاب کاملا شخصی بوده و به سلیقه شما بستگی دارد. در گلکسی نوت 7 گزینه‌ای وجود دارد که از شدت اغراق در رنگ‌ها می‌کاهد.

مقایسه آیفون 7 پلاس با گلکسی نوت 7

 

نمایشگر گلکسی نوت 7 می‌تواند ویدئوهای HDR را پخش نماید. یعنی می‌توانید سریال‎های پخش شده توسط Netflix را با نهایت کیفیت تماشا نمایید. هرچند این امکان در ایران وجود ندارد ولی در صورت پیدا کردن ویدئویی با این کیفیت از تماشای آن حیرت زده خواهید شد. نمایشگر آیفون 7 پلاس از لمس 3 بعدی بهره می‌برد. اپل قول داده که از این ویژگی در iOS 10 نهایت را بهره برده و نرم افزارهای بیشتری از آن حمایت خواهند کرد. لمس 3 بعدی این امکان را فراهم می‌نماید که نمایشگر نسبت به میزان فشار وارده حساس باشد و با فشار بیشتر عملکردی شبیه به راست کلیک در ویندوز را از خود نشان می‌دهد. در عوض گلکسی نوت 7 هم دارای قلم S Pen می‌باشد. قلم جدید نسبت به فشار بسیار حساس‌تر بوده و دقت آن در حدود 4096 می‌باشد که دو برابر نسل قبلی خواهد بود. قلم S Pen از لمس سه بعدی به گونه‌ای کاملا متفاوت در یادداشت برداری بهره می‌برد. می‌توان به سرعت یادداشت برداری کرد، نقاشی کشید و یا هزاران کار جدید انجام داد. در مجموع یا مردم به آن علاقه‌مند خواهد شد و بیش‌تر کارهای خود را با قلم انجام خواهند داد و یا به هیچ وجه از آن استفاده نمی‌کنند!

مقایسه آیفون 7 پلاس با گلکسی نوت 7

 

 

دوربین

مقایسه آیفون 7 پلاس با گلکسی نوت 7

 

رسیدیم به نقطه‌ای که آیفون اندکی در آن برتر خواهد بود. دوربین گلکسی نوت 7 بدون هیچ تغییری از گلکسی S7 Edge قرض گرفته شده است. این امر به هیچ عنوان نکته‌ای منفی محسوب نخواهد شد زیرا این دوربین عملکردی بی‌نظیر دارد و می‌تواند در شرایط نوری مختلف تصاویری بسیار با کیفیت را ثبت و ضبط نماید. بخش اعجاب انگیز آن عکاسی در نور کم بوده که در نوع خود بی‌نظیر محسوب می‌شود.

مقایسه آیفون 7 پلاس با گلکسی نوت 7

 

در بخش پشتی آیفون 7 پلاس یک لنز عریض به همراه یک لنز تله فوتو، دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی بی‌نظیری را برای دوست داران عکاسی فراهم آورده‌اند. این مجموعه بی‌نظیر امکان بزرگنمایی اپتیکال تا 2 برابر را فراهم می‌آورد. استفاده از پردازش‌گر سیگنال تصویر سریع‌تر، باعث شده تا شما بتوانید بزرگنمایی را بین 2 دوربین انجام دهید. در حالت عکاسی می‌توانید تا 10 برابر بزرگنمایی دیجیتال را تجربه نمایید و هنگام ضبط ویدئو 6 برابر بزرگنمایی دیجیتال برای شما فراهم شده است. ما معتقدیم که بسیاری از مردم از بزرگنمایی دیجیتال بهره نمی‌برند ولی اگر قرار به استفاده از آن باشد در اینجا دو لنز با فاصله‌های کانونی متفاوت وظیفه خود را به خوبی انجام خواهند داد و گلکسی نوت 7 حرف چندانی برای گفتن نخواهد داشت.

 

تصاویر ثبت شده توسط دوربین 12 مگاپیکسلی آیفون 7 پلاس خبر از برتری آن نسبت به گلکسی نوت 7 می‌دهد. گشودگی دریچه دیافراگم در این تلفن f/1.8 بوده که کمک شایانی به ثبت تصاویر با کیفیت در نور کم نموده است. گشودگی دریچه دیافراگم در گلکسی نوت 7 برابر است با f/1.7 که عکس های گرفته شده در نور کم در هر دو تلفن بسیار شبیه به هم می باشند ولی با اندکی دقت در می‌یابید که گلکسی نوت 7 توانسته تصاویر روشن‌تری را بدون استفاده از فلش ثبت نماید. ای کاش تصاویر ثبت شده در نور کم اندکی شاداب‌تر و جذاب‌تر بودند. حسگرهای به کار رفته در دوربین هر دو دستگاه می‌توانند طیف رنگی وسیع و مشابهی را ثبت نمایند.

 

دارندگان آیفون 7 پلاس به زودی بروزرسانی بزرگی را دریافت خواهند کرد که می‌توانند در حالت پرتره، پس زمینه را تار کرده و عمده تمرکز عکس بر روی سوژه مورد نظر قرار گیرد. این ویژگی از دوربین‌های DSLR به عاریت گرفته شده است. آیفون 7 پلاس می‌تواند تصاویر ثبت شده را با فرمت RAW ذخیره نماید ولی این ویژگی در نرم افزار اصلی دوربین به صورت پیش فرض قرار ندارد. گلکسی نوت 7 می‌تواند تصاویر را با فرمت RAW ذخیره نماید. دوربین خودنگار در آیفون 7 پلاس 7 مگاپیکسل می‌باشد که در مقایسه با گلکسی نوت 7 با دوربین خودنگار 5 مگاپیکسلی، خودنمایی می‌کند. عملکرد دوربین خودنگار گلکسی نوت 7 خوب بوده و می‌تواند در تاریکی هم تصاویر با کیفیتی را ثبت نماید. اپل اینبار تغییر رویه داده و دوربین خودنگار آیفون 7 و آیفون 7 پلاس را در حد دوربین اصلی دستگاه ارتقا داده است. تصاویر ثبت شده با آن بسیار با کیفیت بوده و تشخیص آن با تصاویر دوربین اصلی به خصوص در نور روز دشوار می‌باشد. لنز به کار رفته در دوربین خودنگار گلکسی نوت 7 عریض می باشد به همین دلیل زاویه گسترده‌تری را پوشش می‌دهد. لازم به ذکر است که هر دو دوربین از لرزش‌گیر اپتیکال یا OIS بهره می‌برند.

 

 

عملکرد

مقایسه آیفون 7 پلاس با گلکسی نوت 7

 

گلکسی نوت 7 در دو نسخه از نظر پردازنده ارائه می‌شود ولی در اینجا ما نسخه 8 هسته‌ای Exynos 8890 را انتخاب نموده‌ایم زیرا در ایران بیشتر این نوع پردازنده موجود است. برای اولین بار اپل از پردازنده 4 هسته‌ای A10 Fusion بهره بوده است. طی آزمایش‌هایی که توسط نرم افزار Geekbench 4 صورت گرفته است نتایج زیر حاصل شده است:

[list icon=”momizat-icon-meter” icon_color=”#81d742″ ]آیفون 7 پلاس: تک هسته 3367 و چند هسته 5491,گلکسی نوت 7: تک هسته 1880 و چند هسته 5326[/list]

همانطور که ملاحظه فرمود در عملکرد چند هسته‌ای قدرت هر دو دستگاه مشابه هم بوده و شانه به شانه هم حرکت می‌کنند. در عملکرد تک هسته‌ای قضیه کاملا متفاوت بوده و آیفون 7 پلاس می‌تواند تمام Macbook Air ها را شکست دهد و حتی از پس MacBook Pro مدل 2013 هم برآید!

مقایسه آیفون 7 پلاس با گلکسی نوت 7

 

آیفون دارای یک باتری 2900 میلی آمپر ساعتی بوده که اندکی از نسل قبلی بزرگ‌تر شده است. گلکسی نوت 7 هم از یک باتری بزرگ 3500 میلی آپر ساعتی بهره می‌برد که می‌تواند یک روز کاری دوام بیاورد. هنوز عمر باتری آیفون 7 پلاس به طور دقیق مورد آزمایش قرار نگرفته است ولی بیشترین طول عمر باتری در تمام آیفون‌ها متعلق به آن است. گلکسی نوت 7 از شارژ سریع پشتیبانی کرده و می‌تواند در زمانی حدود 1 ساعت و 10 دقیقه از 0 تا 100 شارژ شود. شارژ بی‌سیم یکی دیگر از ویژگی‌های کاربردی گلکسی نوت 7 می‌باشد.

 

نرم افزار

مقایسه آیفون 7 پلاس با گلکسی نوت 7

 

هر دو دستگاه، پرچمدار سیستم عامل خود محسوب می‌گردند. گلکسی نوت 7 با اندروید 6 همراه گشته و آیفون 7 پلاس iOS 10 را دارد. سامسونگ دارای رابط کاربری اختصاصی خود به نام Touch Wiz بوده که با اندروید خام تفاوت‌های بسیاری دارد. عملکرد هر دو دستگاه کاملا روان بوده و هیچ گونه تاخیر و گیری دیده نمی‌شود. در رابط کاربری سامسونگ می‌توانید از قبلیت چند پنجره بهره ببرید و همزمان دو نرم افزار را بر روی نمایشگر اجرا نمایید، یکی در بالا و دیگری در پایین! هنوز امکان اجرای همزمان دو نرم افزار مانند ویژگی تصویر در تصویر آیپد پرو در آیفون 7 پلاس وجود ندارد. در بخش امنیت هر دو دستگاه از حسگر اثر انگشت بهره می‌برند که با توجه به بهینه سازی‌های انجام شده کار خود را به نحو احسنت انجام می‌دهند. در بخش امنیت گلکسی نوت 7 برای اولین بار از اسکنر عنبیه چشم استفاده کرده است که با وجود عملکردی کندتر،  راهی بسیار ایمن برای بازگشایی تلفن و حراست از اطلاعات شخصی شما می‌باشد. این اسکنر هنوز نابالغ بوده و جای کار بسیار دارد ولی در مواردی بسیار بهتر از اثر انگشت کار می‌کند.

 

جدول مشخصات

GALAXY NOTE 7 IPHONE 7 PLUS
153.5 x 73.9 x 7.9 mm 158.2 x 77.9 x 7.3mm ابعاد
169g 188g وزن
5.7 inches 5.5 inches نمایشگر
2,560 x 1,440 (515 ppi) 1,920 x 1,080 (401 ppi) رزولوشن تصویر
Quad HD Super AMOLED Retina HD نوع صفحه
3,500mAh 2,900mAh باتری
64GB 32/128/256GB حافظه داخلی
microSD None حافظه جانبی
12MP, f/1.7, 1.4µm pixel size Dual cameras, 12MP, f/1.8 and f/2.8 دوربین اصلی
5MP, f/1.7 7MP, f/2.2 دوربین خودنگار
4K 4K at 30fps فیلمبرداری
Yes Yes NFC
v4.2 v4.2 بلوتوث
Samsung Exynos 8890 Apple A10 Fusion چیپست مجمتع
4GB 3GB رم
Android 6.0 iOS 10 سیستم عامل
Iris scanner, fingerprint sensor, IP68 certified, USB Type-C Touch ID, IP67 certified, Lightning connector ویژگی‌های برجسته

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

امتیاز نهایی

 

سخن پایانی

برای تهیه هر دو دستگاه حداقل باید تا ماه آینده صبر کرد. اگر خواستار همه امکانات جدید در کنار هم هستید و دوست دارید در تمام موارد جزء برترین ها باشید بدون شک باید گلکسی نوت 7 را انتخاب نمایید. در صورتی علاقه دارید تا عملکردی بی نقص، طراحی تکامل یافته، دوربین قدرتمند و البته تلفنی گران قیمت داشته باشید آیفون 7 پلاس برای شما ساخته شده است. اپل با تکیه بر طراحی عاقلانه و بانک نرم افزاری بی نظیر توانسته برای سالیان طولانی با ارائه امکاناتی کمتر بر بازار تلفن های هوشمند سلطه نماید. جدال بین سامسونگ و اپل همچنان ادامه دارد. به نظر شما کدام یک بهتر خواهد؟

امتیاز دهید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.