مقایسه آیفون 7 با گلکسی S8 : جنگ ابر قدرت‌های تلفن‌های هوشمند

دسته بندی : iOS , اندروید , تلفن همراه , ویژه 2 496 بازدید شنبه 30 اردیبهشت 1396 نویسنده :
مقایسه آیفون 7 با گلکسی S8

آیفون بخرم یا سامسونگ ؟ سوالی تکراری که موقع خرید تلفنی گران قیمت با آن رو به رو خواهیم شد. برای مطالعه مقایسه آیفون 7 با گلکسی S8 با ما همراه شوید. با تِک میکس همراه شوید.

اگر جز افرادی هستید که طرفدار پر و پا قرص برندی خاص نیستید و با سوال آیفون بخرم یا سامسونگ رو به رو شده‌اید به شما توصیه می‌کنیم تا مقایسه آیفون 7 با گلکسی S8 را از دست ندهید. در حال حاضر قیمت سامسونگ S8 اندکی بالاست ولی با فروکش کردن تب آغاز فروش، شاهد قیمت ایده آلی برای خرید خواهیم بود. این مقایسه جدا دشوار بوده زیرا با دو دنیای متفاوت رو به رو هستیم. اندروید در برابر iOS، بزرگ در برابر کوچک، مدرن در برابر کلاسیک تنها گوشه‌ای از تفاوت به شمار می‌رود. حدود 7 ماه از ارائه پرچمدار جدید اپل یعنی آیفون 7 به بازار می‌گذرد این در حالی است که حدود 1 ماه از عرضه سامسونگ S8 گذشته است. شما را به ادامه مقایسه آیفون 7 با گلکسی S8 دعوت می‌نماییم.

 

طراحی

مقایسه آیفون 7 با گلکسی S8

سامسونگ گلکسی S8 از شاسی و قابی فلزی ساخته شده و بخش پشت و جلوی آن تماما از شیشه می‌باشد. کیفیت ساخت بسیار بالا بوده و حس بسیار خوبی را به کاربر منتقل می‌نماید. ارگونومی به گونه‌ای بوده که تلفن بسیار راحت درون دست کاربر خواهد گرفت. طراحی آیفون 7 هم بسیار زیبا و چشم نواز می‌باشد. ضخامت کم آن اولین چیزی است که جلب توجه می‌نماید. بدنه تمام فلزی بوده و لبه های گرد به راحتی دستگاه درون دست شما کمک شایانی می‌نماید. 138.3×67.1×7.1mm ابعاد آیفون 7 بوده و 148.9×68.1x8mm هم ابعاد گلکسی S8 می‌باشد. قد گلکسی اس 8 حدود 1 سانتی متر بلندتر بوده ولی عرض هر دو دستگاه تقریبا مشابه هم می‌باشد که کار با یک دست را راحت کرده است. به دلیل ضخامت کمتر اینگونه حس می‌شود که آیفون 7 جمع و جورتر از رقیب ساخته شده است. لنز دروبین آیفون 7 همچنان برآمده بوده این درحالی است که لنز دروبین گلکسی S8 تقریبا با بدنه همسطح شده است. حسگر اثر انگشت سامسونگ در بخش پشتی و کنار دوبین تعبیه شده که بسیار بد جا می‌باشد. در سوی مقابل حسگر اثر انگشت آیفون 7 زیر نمایشگر تعبیه شده و کار کردن با آن راحت‌تر خواهد بود.

گلکسی S8 دارای گواهی IP68 بوده این در حالی است که آیفون هم گواهی IP67 را کسب نموده است. نماینده سامسونگ همچنان از جک 3.5 میلی متری هدفون بهره می‌برد این در حالی است که آیفون آن را با درگاه لایتنینگ جایگزین کرده است. هدفون بسیار با کیفیت AKG درون جعبه گلکسی S8 قرار دارد. از دید ما برنده مقایسه آیفون 7 با گلکسی S8 در بخش طراحی نماینده سامسونگ می‌باشد زیرا توانسته از طرحی پیشرو استفاده نماید و حرف جدیدی را در بازار تکراری تلفن‌های هوشمند بیان نماید.

 

نمایشگر

مقایسه آیفون 7 با گلکسی S8

مقایسه آیفون 7 با گلکسی S8 در این بخش اندکی دشوار خواهد بود زیرا دو دستگاه با اندازه‌هایی تقریبا یکسان دارای نمایشگرهایی کاملا متفاوت می‌باشند. نمایشگر گلکسی S8 بسیار بزرگ بوده و 5.8 اینچ می‌باشد این در حالی است که آیفون 7 همچنان از نمایشگر کوچک 4.7 اینچی بهره برده است. تفاوت تنها به اندازه ختم نمی‌شود. نمایشگر Galaxy S8 از نوع Super AMOLED بوده و نمایشگر آیفون 7 همچنان از نوع LCD می‌باشد. تفاوت عمده دیگر به رزولوشن باز می‌گردد جایی که گلکسی S8 از رزولوشن 1440×2960 و آیفون 7 از رزولوشن 750×1334 استفاده می‌نماید. نمایشگر گلکسی S8 منحنی بوده که جلوه بسیار زیبایی دارد و از HDR هم پشتیبانی می‌نماید. در بخش نمایشگر به جرائت می‌توان گفت که آیفون 7 هیچ حرفی برای گفتن ندارد و مغلوب بزرگ مقایسه آیفون 7 با گلکسی S8 خواهد بود.

 

سیستم عامل و پردازنده

مقایسه آیفون 7 با گلکسی S8

آیفون 7 هم اکنون از iOS 10.3.2 استفاده می‌نماید و گلکسی S8 هم به همراه سیستم عامل اندروید 7.0 با رابط کاربری Grace UX روانه بازار شده است. رابط کاربری هر دو دستگاه بسیار تمیز و یکدست می‌باشد. تجربه استفاده از هر دو دستگاه با توجه به دنیای متفاوت اندروید و iOS بسیار روان و بی‌نقص ارزیابی می‌گردد. سامسونگ تمام تلاش خود را به کار بسته تا رابط کاربری خود را با پردازنده ساخت خودش همگام نماید. آیفون 7 به پردازنده Apple A10 و 2 گیگابایت رم تجهیز شده است. از طرفی سامسونگ هم از پردازنده Exynos 8895 به همراه 4 گیگابایت رم بهره برده است. بدون تردید عملکرد هر دو دستگاه عالی بوده ولی آیفون 7 به دلیل هماهنگی کامل پردازنده با سیستم عامل قدرت بیشتری دارد مخصوصا در زمینه گرافیکی. رزولوشن پایین‌تر نمایشگر آیفون 7 کمک شایانی به افزایش قدرت پردازش نموده است. در این بخش می‌توان گفت که برنده نسبی آیفون 7 می‌باشد.

 

دوربین

مقایسه آیفون 7 با گلکسی S8

 

دوربین گلکسی S8 تقریبا مشابه گلکسی S7 می‌باشد و بروزرسانی کوچکی به خود دیده است. این دوربین 12 مگاپیکسل با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.7 می‌باشد. بهترین در سال 2017 نیست ولی همچنان از بسیاری رقبا عملکرد بهتری دارد. در نور کم عملکرد آن مطلوب بوده و در روز هم عملکرد بی نقصی دارد. دوربین آیفون 7 هم 12 مگاپیکسل بوده و عملکرد آن در محیط‌های پر نور عالیست ولی در نور کم چندان قدرتمند نمی‌باشد. دوربین خودنگار گلکسی اس 8 پیشرفت کرده و 8 مگاپیکسل شده است. این دوربین به فوکوس خودکار تجهیز شده. در سوی مقابل هم آیفون 7 از دوربین خودنگار بسیار قدرتمند 7 مگاپیکسلی استفاده می‌نماید. در این بخش می‌توان گفت که با اختلافی اندک گلکسی S8 برنده رقابت می‌باشد.

 

باتری

مقایسه آیفون 7 با گلکسی S8

باتری آیفون 7 بسیار کوچک بوده و ظرفیت آن تنها 1960mAh می‌باشد. باتری گلکسی S8 مطابق معمول از ظرفیت بالای 3000mAh استفاده می‌نماید. هرچند باتری سامسونگ S8 بزرگتر است ولی نمایشگر بزرگتر با رزولوشن بالاتر این ظرفیت را به چالش می‌کشد. باتری آیفون 7 نیاز به شارژ روزانه دارد و سامسونگ هم از شرایط مشابهی بهره می‌برد. البته شما می‌توانید برای کاهش مصرف باتری در گلکسی S8 رزولوشن نمایشگر را به FHD یا HD کاهش دهید. سامسونگ از فناوری شارژ سریع و شارژ بیسیم بهره می‌برد یعنی در کمتر از نیم ساعت شارژ آن به 50 درصد می‌رسد. در زمینه استفاده از فناوری‌های نوین، آیفون 7 بسیار ضعیف است. مصرف باتری به استفاده کاربر بستگی دارد و هر دو دستگاه تحت فشار با یک سرعت تخلیه می‌شوند. بنابراین انتخاب را به عهده شما می‌گذاریم.

 

کلام پایانی

مقایسه آیفون 7 با گلکسی S8

مقایسه آیفون 7 با گلکسی S8 بسیار عجیب و دشوار است. دو دنیای متفاوت برای کاربرانی متفاوت! اپل به دنبال انحصار و خاص بودن در حالی که سامسونگ به دنبال عموم مردم و فضای باز می‌باشد! قیمت آیفون 7 نسخه 32 گیگابایتی در بازار ایران حدود 2.800.000 تومان می‌باشد. در سوی دیگر قیمت سامسونگ S8 برای حافظه 64 گیگابایت حدود 2.600.000 تومان می‌باشد. با توجه به قیمت بالای هر دو دستگاه تنها سلیقه شما می‌تواند تفاوت‌ها را رقم بزند. اگر به دنبال محصولی بروز و نوآور می‌گردید و می‌خواهید تجربه استفاده از فناوری‌های نوین را داشته باشید گلکسی S8 برای شما مناسب می‌باشد. در صورتی که خواهان دستگاهی مطمئن و کلاسیک هستید و تمایل به خاص بودن دارید و عملکرد دستگاه برای شما اهمیت دارد باید به سراغ آیفون 7 بروید. خواهشمندیم نظر خود را درباره مقایسه آیفون 7 با گلکسی S8 بیان نمایید.

 

 

امتیاز دهید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.