آیفون بخرم یا سامسونگ ؟ 7 دلیل برتری سامسونگ گلکسی S8 بر آیفون 7

دسته بندی : iOS , اندروید , تلفن همراه , ویژه 1932 بازدید شنبه 9 اردیبهشت 1396 نویسنده :
آیفون بخرم یا سامسونگ

آیفون بخرم یا سامسونگ ؟ سوالی است که طی سالیان اخیر گریبان بسیاری از ما را گرفته است. در ادامه 7 دلیل برتری سامسونگ گلکسی S8 بر آیفون 7 را بررسی می‌نماییم. با تِک میکس همراه شوبد.

در صورتی که از طرفداران پر و پا قرص آیفون هستید بهتر است ادامه مطلب را مطالعه بفرمایید. در ادامه می‌خواهیم 7 دلیل برای برتری گلکسی اس 8 بر آیفون 7 را مطرح نماییم. شاید گمان کنید که آیفون هیچ کمبودی ندارد ولی در صورتی که تعصب را کنار بگذارید میبینید که طی سال‌های اخیر از نظر سخت افزاری آیفون پیشرفت چندانی نداشته و از معیارهای سخت افزاری روز بازار فاصله گرفته است. سامسونگ هم از بُعد سخت افزاری پیشرفت چشمگیر داشته ولی کماکان از نظر نرم افزاری کمبودهایی اساسی نظیر سرعت بالا، بروزرسانی‌های سریع، پر بودن همیشگی رم و .. دارد. البته این ایرادات طی دو سال گذشته بسیار بهتر شده ولی همچنان با آیفون قابل مقایسه نیست. سوال اصلی این است که آیفون بخرم یا سامسونگ ؟ با ما همراه باشید تا 7 دلیل برتری سامسونگ گلکسی اس 8 نسبت به آیفون 7 را برایتان بگوییم.

 

1- نمایشگر

آیفون 7 همچنان از نمایشگری با رزولوشن رتینا یا HD استفاده می‌نماید. هرچند این نمایشگر نسبت به نسل‌های قبلی بهبود پیدا کرده ولی همچنان با نمایشگر Super AMOLED گلکسی اس 8 قابل قیاس نیست. رنگبندی و روشنایی نمایشگرهای AMOLED بسیار بهتر از نمونه‌های LCD شده و دیگر چیزی از رقبای خود کم ندارند. رزولوشن نمایشگر گلکسی S8 بسیار بهتر از آیفون 7 می‌باشد تقریبا دو برابر! QHD در برابر HD در سال 2017! سامسونگ در زمینه نمایشگر حرفی را باقی نگذاشته و توانسته قدرت خود را به اپل دیکته نماید. نکته دیگر به اندازه نمایشگر باز می‌گردد. سامسونگ توانسته در ابعادی نزدیک به آیفون 7، نمایشگری 5.8 اینچی قرار دهد در صورتی که نمایشگر آیفون 7 تنها 4.7 اینچ است! طراحی بسیار کهنه آیفون این اجازه را به اپل نداد تا نمایشگری بزرگتر را استفاده نماید.

 

2- جک 3.5 میلیمتری هدفون

آیفون بخرم یا سامسونگ

سال گذشته برای اولین بار جک 3.5 میلیمتری هدفون از آیفون 7 حذف شد و جای خود را به درگاه لایتنینگ داد. این کار بازخوردهای متفاوتی را در پی داشت. در طولانی مدت خیل عظیمی از کاربران اپل این اقدام را نکوهش کرده و نسبت به آن اعتراض نموده‌اند. حذف این درگاه باعث شد تا ضخامت دستگاه همچنان پایین بماند و در برابر نفوذ آب مقاوم‌تر شود. ولی برای کابران عادی که روزانه ساعت‌ها به موسیقی گوش می دهند این توجیه قابل قبول نیست. هنگام استفاده از شارژر، دیگر نمی‌توانید از هدفون استفاده نمایید. حتی هنگام استفاده همزمان از شارژر و هدفون به وسیله مبدل هم دچار مشکل خواهید شد. سامسونگ نه تنها این درگاه را حفظ کرده بلکه هدفون بسیار باکیفیت ساخت AKG را درون جعبه قرار داده است.

 

3- قفل گشایی دستگاه

آیفون بخرم یا سامسونگ

برای بازگشایی آیفون 7 دو راه استفاده از پین و تاچ آی دی وجود دارد. ولی در گلکسی اس 8 تنوع زیادی پیش روی کاربر قرار گرفته است. ساده ترین موارد مربوط می‌شود به پین، پسورد، پترن و موارد پیشرفته می‌شود حسگر اثر انگشت و اسکنر عنبیه چشم. در اینجا هم اپل دست و پابسته وارد شده و سلایق مختلف را در نظر نگرفته است.

 

4- میکرو SD

این داستان بسیار قدیمی بوده که واقعا انسان را به پرسش آیفون بخرم یا سامسونگ می‌رساند. در صورتی که با مشخصات گلکسی S8 آشنا باشید می‌دانید که علاوه بر 64 گیگابایت حافظه داخلی می‌توانید به وسیله میکرو SD آن را افزایش دهید. آیفون 7 برای اولین بار از حافظه پایه 32 گیگابایتی بهره برد ولی این حافظه برای سال 2017 کم بوده و بسیاری از کاربران را در تنگا قرار می‌دهد. برای خرید نمونه‌های با ظرفیت بیشتر هم باید مبالغ هنگفتی هزینه نمایید که چندان توجیه پذیر نیست.

 

5- طراحی

آیفون بخرم یا سامسونگ

برای سال سوم شاهد استفاده از زبان طراحی تکراری در آیفون بودیم. در صورتی که اندکی دقیق شوید می‌بینید که اپل به خود زحمت باز طراحی حاشیه‌های اطراف نمایشگر را نداده و شاهد حاشیه‌های زیاد در کناره‌ها و بالا و پایین نمایشگر هستیم. طراحی کلی آیفون 7 زیبا می‌باشد ولی در مقایسه با رقبا حرف زیادی برای گفتن ندارد. در واقع عادت به طراحی، باعث شده تا نقصان‌های آن را فراموش نماییم. در سوی دیگر سامسونگ با استفاده از نمایشگر تمام صفحه توانسته فصل جدیدی در طراحی تلفن های هوشمند باز نماید. استفاده از نمایشگر منحنی هم جلوه دیگر پیشرفت در طراحی می‌باشد. همسطح کردن دوربین با بخش پشتی بدون کاهش مگاپیکسل هم نمونه دیگر این قدرت نمایی از سوی سامسونگ می‌باشد.

 

6- باتری و شارژ بیسیم

شاید اپل به دلیل داشتن بدنه‌ای تمام فلزی نتوانسته از شارژر بیسیم بهره ببرد ولی سامسونگ از موقعیت استفاده نموده و برای سال سوم از این فناوری بهره برده است. اپل حتی از فناوری شارژ سریع هم بهره نبرده و کاربران باید ساعت‌ها برای شارژ کامل منتظر بمانند. سامسونگ از فناوری شارژ سریع استفاده نموده و در کمتر از نیم ساعت، شارژ دستگاه را 50 درصد می‌رساند. عمر باتری گلکسی اس 8 هم در مقایسه با آیفون 7 بهتر است.

 

7- شخصی سازی

آیفون بخرم یا سامسونگ

مانند روز بر همگان روشن است که سیستم عامل اندروید قابل شخصی سازی بوده و دست کاربر و سازنده را برای هر گونه تغییر باز می‌گذارد. سامسونگ توانسته از این موقعیت استثنایی بهره برده و علاوه بر ویژگی‌های بسیار خوب اندورید 7 سایر کمبودها را جبران نموده و سلایق خود را هم به آن اضافه نماید. برای نمونه قابلیت Always on Display توسط سامسونگ توسعه یافته و مورد استقبال کاربران قرار گرفته است. شما می‌توانید بین دستیارهای صوتی بیکسبی یا گوگل یکی را انتخاب نمایید. شما میتوانید در گلکسی S8 کیبورد را کاملا عوض کرده و نوع مورد علاقه خود را استفاده نمایید. تمام این موارد در آیفون 7 یا وجود ندارد یا قابل انتخاب نمی‌باشد. در واقع اپل هر آنچه خود صلاح می‌داند را انجام داده و توجه چندانی به خواسته کاربران ندارد.

 

آیفون بخرم یا سامسونگ ؟ این سوال همچنان وجود دارد زیرا موارد مثبت زیادی هم در آیفون 7 وجود دارد که سامسونگ S8 از آن محروم است. اما در موجوع اگر می‌خواهید از فناوری‌های روز بهره ببرید شک نکنید که سامسونگ را انتخاب نمایید اما در صورتی خواهان ثبات هستید و از تغییرات بزرگ هراسانید همچنان آیفون 7 انتخاب معقولی به نظر می‌آید. نظر شما چیست؟ آیفون بخرم یا سامسونگ ؟

 

امتیاز دهید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.