هزینه ساخت آیفون 7 چقدر است؟

دسته بندی : iOS , موبایل 891 بازدید دوشنبه 5 مهر 1395 نویسنده :
هزینه ساخت آیفون 7

هفته پیش شاهد رونمایی از دو محصول جدید اپل، آیفون 7 و آیفون 7 پلاس بودیم. بهترین گوشی‌های این شرکت با قابلیت‌هایی چون، ضدآب بودن، تراشه A10، دوربین بهبودیافته و پرقدرت، باتری با دوام‌تر، اسپیکرهای استریو و اما بدون جک هدفون … و احتمالا از خود پرسیده‌اید که هزینه ساخت آیفون 7 که با قیمت 650 تا 1000 دلار فروخته می شود، برای شرکت چقدر تمام می شود؟ با تک میکس همراه باشید.

گزارشگر CNNMoney قیمت تقریبی این گوشی را با توجه به قیمت قطعات به کار رفته در آن، محاسبه کرده است. این قیمت ها با بررسی بازار و براساس قیمت هایِ مرسومِ قطعاتِ دیگر گوشی ها بدست آمده است.
قیمت تک تک قطعات آیفون 7 در زیر لیست شده است:
نمایشگر گوشی: 37 دلار
باتری: 4 دلار
دوربین: 26 دلار
بورد اصلی گوشی: 74 دلار
اسپیکرها: 11.5 دلار
بدنه دستگاه: 22 دلار
و دیگر بخش ها: 117.5 دلار
دیگر بخش ها شامل سنسورهای کوچک و .. می‌شود. اما در میان تمامی قطعات اصلی، نمایشگر و بورد اصلی آن، گران‌ترین قسمت‌های گوشی آیفون 7 محسوب می‌شوند.
روی هم رفته، با توجه به قیمت های اشاره شده، هزینه ساخت یک آیفون 7 با ظرفیت 32 گیگابایت تقریبا 225 دلار و با ظرفیت 128 گیگابایت به طور تقریبی 292 دلار می شود، درحالیکه این مدل با قیمت 750 دلار به فروش می‌رسد.
به عبارت دیگر هزینه ساخت یک آیفون 39 درصد قیمت اصلی فروش آن است. البته که هزینه های جانبی زیادی همچون دستمزد کارگران، ساخت گوشی، نرم افزار، تبلیغات و هزینه های دیگری وجود دارد و همه ی اینها با هم منجر به ساخت چنین محصولی می شود.
با این حال دانستن این مطلب خالی از لطف نبود  🙂

امتیاز دهید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.