مقایسه مقاومت آیفون 7 پلاس و گلکسی نوت 7 در تست سقوط

دسته بندی : موبایل 1559 بازدید پنجشنبه 1 مهر 1395 نویسنده :
مقاومت آیفون 7 پلاس و گلکسی نوت 7

در این مطلب مقاومت آیفون 7 پلاس و گلکسی نوت 7 را در تست سقوط می سنجیم. پیش از این رتبه مقاوم ترین گوشی در این تست به ترتیب به دو گوشی گلکسی اس 7 اکتیو سامسونگ و موتو زد فورس موتورولا تعلق گرفته است. با تک میکس همراه باشید.
در یک گوشه، گلکسی نوت 7 سامسونگ را داریم. فبلت بسیار محبوب اندرویدی که می‌رفت به همراه گلکسی اس 7 و گلکسی اس، یک سال رویایی را برای سامسونگ رقم بزند. اما باتری معیوب فبلت، منجر به چندین انفجار و تلفات متعدد شد و سرانجام موجب فراخوانی گوشی های نوت 7 از سراسر جهان شد. پیش بینی می‌شود ک هزینه های فراخوان و تعویض گوشی های نوت 7 حدود 1.5 میلیارد دلار خرج روی دست سامسونگ بگذارد.
در گوشه دیگر گوشی آیفون 7 پلاس اپل را داریم. که دارای یک دوربین دوتایی در پشت، دکمه هوم با لمس سه بعدی و فاقد جک 3.5 میلی متری ایرفون است. استقبال از این گوشی به حدی بود که تمامی موجودی آن در بازه زمانی تعیین شده برای پیش فروش، فروخته شد.

اکنون این دو فبلت پرچم دار در یک آزمایش سقوط رو در روی یکدیگر قرار می‌گیرند. هر دو گوشی از فاصله 1 متری(3.28 فوتی) به 4 جهت پشت، پایین، از کنار و از روبه‌رو به روی زمین انداخته خواهند شد. در صورتیکه هر گوشی پس از مرحله چهارم هنوز سالم باشد وارد مرحله اضافی خواهد شد. که در این مرحله، گوشی تا زمانیکه که روشن باشد از سمت نمایشگر به روی زمین پرتاب خواهد شد.
ابتدا آیفون 7 به پشت رها شد و به جز چند خراشیدگی جزیی، بصورت اولیه و سالم باقی ماند. اما نوت 7 دچار چند شکستگی در گوشه های پشت گوشی شد. پرتاب از سمت پایین منجر به چند خراشیدگی در قسمت زیرین هر دوگوشی شد. رنگ تیره تر نوت 7 موجب برجسته تر بودن ترک ها است و سقوط آخر موجب گسترش ترک های قبلی شده است.

در سقوط از کنار، هر دو گوشی خراش های اضافی برداشتند اما مورد خاصی پیش نیامد. در تست آخر که تست اصلی محسوب می شود، هر دو دستگاه دچار صدمات جدی بر روی نمایشگر شدند، اما هنوز قادر به برقراری تماس هستند. که به معنی ورود هر دوگوشی به مرحله اضافی ست.
از آنجا که گوشی نوت 7 در آزمون پیشین در برابر 50 بار سقوط پشت سر هم مقاومت کرده بود، حال آیفون 7 پلاس باید با این رکورد رقابت کند.
اما پس از 10 بار سقوط، آیفون 7 پلاس از کار میفتد. که بدین ترتیب گلکسی نوت 7 برنده این مسابقه لقب می‌گیرد.

ویدئوی تست مقاومت آیفون 7 پلاس و گلکسی نوت 7 در ادامه:

امتیاز دهید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.