بررسی تخصصی Galaxy J7 2016 : ارزان، قوی، بی‌نظیر

دسته بندی : بررسی تخصصی , موبایل 3346 بازدید سه شنبه 9 شهریور 1395 نویسنده :
بررسی تخصصی گلکسی J7 2016

سامسونگ امسال توانست برای گلکسی J7 جانشینی شایسته با قیمت بسیار مناسب را به بازار عرضه نماید. بررسی تخصصی Galaxy J7 2016 پرچمدار این رده را در ادامه خواهیم خواند. با تِک میکس همراه شوید.

سامسونگ گلکسی J7 مدل 2016 نسل جدید تلفن بسیار محبوب گلکسی J7 2015 می‌باشد. اینبار همراه با ظاهری فریبنده، قاب فلزی چشمگیر و قابلیت‌های بی‌نظیری مانند فراخوان سریع دوربین به بازار برگشته است. گلکسی J7 با توجه به ابعاد و صفحه نمایش 5.5 اینچی‌اش، رقبای بسیار زیادی هم از نظر امکانات و هم از نظر قیمت در بازار دارد. در ادامه خواهیم دید که عملکرد دستگاه و کیفیت آن چگونه می‌باشد.

بررسی تخصصی گلکسی J7 2016

محتویات درون جعبه:

تلفن گلکسی J7,شارژر معمولی 5 ولت، 51.5 آمپری,کابل میکرو USB,هدفون‌های سفید رنگ سامسونگ,دفترچه راهنما

 

5.5-inch 720p HD sAMOLED display صفحه نمایش
1.6GHz octa-core Exynos 5 processor پردازنده
2GB رم
Mali T830 پردازنده گرافیکی
16GB internal storage, microSD support حافظه داخلی
13MP f/1.9 rear camera (LED flash), 5MP f/1.9 front camera (LED flash) دوربین
Wi-Fi, 3G/4G/2G, GPS, Bluetooth, microUSB 2.0, NFC ارتباطات
3,300mAh باتری
151×7.6×7.8 mm ابعاد
170 grams وزن

 

طراحی

بررسی تخصصی گلکسی J7 2016

ظاهر گلکسی J7 نمایانگر سیر تکاملی استفاده از پلاستیک در تلفن‌های سامسونگ می‌باشد. استفاده از قاب فلزی همراه با در پشتی از جنس پلاستیک و شبکه نقره‌ای بلندگو، ما را یاد طراحی پرچمداران سامسونگ در سال 2012 می‌اندازد. استفاده از قاب فلزی منحنی در کناره ها ظاهری مدرن به دستگاه بخشیده است. این تلفیق فلز و پلاستیک دقیقا مانند ترکیب سنت و مدرنیته می‌باشد!

[quote] تاثیری که طراحی گلکسی J7 بر روی ما می گذارد: “استحکام، یکدستی و سادگی” [/quote]

بررسی تخصصی گلکسی J7 2016

پلاستیک بخش پشتی، باعث می‌شود که دستگاه، ارزان قیمت جلوه کند و هیجان خود را از دست دهد. کیفیت ساخت دکمه‌ها بسیار عالی می‌باشد. جنس آن ها از فلز بوده و هنگام لمس و فشردن، احساس بسیار خوبی به کاربر منتقل می‌سازند. دکمه قفل صفحه در چپ و دو دکمه کم و زیاد صدا در سمت راست تلفن قرار دارد. قسمت جلوی دستگاه هم مانند همیشه دکمه‌های ناوبری سامسونگ قرار دارند که در مرکز آن‌ها دکمه خانه قرار گرفته است. متاسفانه این دکمه دارای حسگر اثر انگشت نمی باشد.

بررسی تخصصی گلکسی J7 2016

 

 

بخش زیرین دستگاه درگاه میکرو USB قرار گرفته است. اندازه و وزن J7 با توجه به صفحه نمایش 5.5 اینچی آن بسیار خوب می باشد. عرض دستگاه 76 میلی متر و ضخامت آن 7.8 میلی متر در نظر گرفته شده است. وزن آن 169 گرم می باشد که با توجه ابعادش سبک نمی باشد ولی سنگین هم محسوب نمی شود.

 

صفحه نمایش 

بررسی تخصصی گلکسی J7 2016

 

صفحه نمایش 5.5 اینچی گلکسی J7 از نوع سوپر آمولد با رزولوشن 720p می باشد. تراکم پیکسلی آن 267ppi بوده و با کمی دقت می‌توان پیکسل ‌را بر روی آن مشاهده نمود. وضوح تصویر به اندازه تلفن‌های پرچمدار نیست. خوشبختانه سامسونگ در بخش تنظیمات رنگ صفحه نمایش، دست کاربران را باز گذاشته و می‌توانید از میان سه گزینه موجود یکی را انتخاب نمایید. به صورت پیش فرض این بخش بر روی گزینه Adaptive تنظیم شده است اما رنگ‌ها را اشباع و رنگ سفید را مایل به آبی نمایش می‌دهد.

بررسی تخصصی گلکسی J7 2016

روشنایی صفحه نمایش آن چنان که باید زیاد نمی‌باشد. مشاهده صفحه نمایش در یک روز آفتابی دشوار خواهد بود و حتی مجبور خواهید شد تا دست خود را به عنوان سایه بان بالای صفحه قرار دهید. نکته بسیار عجیب، فقدان حسگر نور محیط در این تلف می‌باشد! حتی ارزان‌ترین تلفن‌های بازار هم از این حسگر بهره می‌برند. وظیفه این حسگر تنظیم خودکار صفحه نمایش می‌باشد. حالا مجبور هستید تا نور صفحه را به صورت دستی تنظیم نمایید. این باعث می‌شود تا بیشتر مواقع نور بر روی حداکثر قرار گیرد و مصرف باتری را در طولانی مدت به شدت افزایش می‌دهد. در استفاده روزانه، تنظیم دستی روشنایی بسیار ناخوشایند خواهد بود. به جای گزینه روشنایی صفحه خودکار یک گزینه به نام Outdoor جایگزین شده است که هنگام فعال شدن، نور صفحه را برای 15 دقیقه تا جای ممکن افزایش می‌دهد و پس از مدتی دوباره غیر فعال می‌شود.

 

رابط کاربری

بررسی تخصصی گلکسی J7 2016

بسیاری از تلفن‌های سری A سامسونگ با اندروید 5 عرضه شدند ولی این اشتباه درباره سری J تکرار نشد و همه آن‌ها با اندروید 6 و تنظیمات امنیتی و حالت ذخیره باتری روانه بازار شدند. زمانی که شما با یک تلفن ساخت سامسونگ کار می‌کنید بسیار سخت است که تشخیص دهید اندروید است. رابط کاربری تاچ ویز یک لایه بسیار ضخیم برو روی اندروید می‌کشد و اندروید را پشت آن پنهان می‌سازد.

بررسی تخصصی گلکسی J7 2016

رابط کاربری تاچ ویز در گلکسی J7 عملکرد بسیار روانی از خود به نمایش می‌گذارد و دارای گزینه‌های کاربردی زیادی می‌باشد. ظاهرا سامسونگ رابط کاربری خود را بهینه کرده است و دیگر شاهد لگ‌های گاه و بیگاه که در سری A بسیار شایع بود نیستیم. شما می‌توانید تم دستگاه را از طریق فروشگاه تم تغییر دهید. سامسونگ امکانی را فراهم کرده که بتوان با کارت‌های عضو شبکه شتاب پرداخت درون برنامه انجام دهیم و برنامه یا تم مورد علاقه را خریداری نماییم. حالت ذخیره باتری با کاهش نور صفحه نمایش و قطع ارتباطات غیر ضروری و بستن برنامه‌های اضافی در پس زمینه، می‌تواند تا چند ساعت دستگاه شما را بیشتر روشن نگه دارد. درباره رابط کاربری نکته خاص دیگری برای گفتن باقی نمی‌ماند.

 

پردازنده

بررسی تخصصی گلکسی J7 2016

پردازنده گلکسی J7 2016 از نوع Exynos 7 Octa 7870 می‌باشد. این پردازنده از هشت هسته A53 که دارای بالاترین فرکانس کاری 1.6GHz می‌باشند ساخته شده است. نکته بسیار جالب درباره این پردازنده، معماری 14 نانومتری آن می‌باشد که با فناوری  FinFET همراه شده است. این معماری برای تلفن‌های بالا رده و پرچمدار استفاده می‌شود که خبر بسیاری خوبی برای خریداران این تلفن خواهد بود. برای این پردازنده 2 گیگابایت رم در نظر گرفته شده است.

در کابرد روزانه همه چیز عالی اجرا شده و عملکرد کلی دستگاه نرم و روان است. هسته‌های بکار رفته دراین پردازنده از نوع A53 بوده که در تمام مقایسه‌ها عملکرد عالی ندارند ولی هنگام کار با دستگاه شاهد عمکرد بسیار خوب آن‌ها هستیم. عشاق بازی باید بدانند که پردازنده گرافیکی آن از نوع  Mali-T830 GPU می‌باشد که عملکرد متوسطی از خود به نمایش می‌گذارد. بیشتر بازی‌های موجود را به راحتی اجرا می‌کند ولی در زمینه بازی، هیولا محسوب نمی شود!

بررسی تخصصی گلکسی J7 2016

 

حافظه داخلی درنظر گرفته شده 16 گیگابایت می باشد که هنگام شروع کار فضایی در حدود 10 گیگابایت در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. خوشبختانه می توانید حافظه داخلی را به وسیله میکرو SD تا 128 گیگابایت افزایش دهید.

 

دوربین

بررسی تخصصی گلکسی J7 2016

دوربین اصلی 13 مگاپیکسل با گشودگی دریچه f/1.9 می‌باشد. دوربین خودنگار، 5 مگاپیکسل در نظر گرفته شده است. تجربه استفاده از دوربین این دستگاه بی‌نظیر است. شما با دوبار فشار دادن دکمه خانه حتی زمانی که تلفن قفل می‌باشد می‌توانید نرم افزار دوربین را باز کنید. این کار با حداکثر سرعت انجام می‌شود. رابط کاربری دوربین بسیار ساده بوده و در کل از سه بخش عکاسی، فیمبرداری و ثبت خودنگار تشکیل شده است. حتی می‌توانید هنگام فیلمبرداری از دکمه pause استفاده نموده و بین دوربین اصلی و خودنگار تغییر وضعیت دهید!

بررسی تخصصی گلکسی J7 2016

کیفیت تصاویر ثبت شده با توجه به قیمت دستگاه بسیار خوب ارزیابی می‌شود. تصاویر گرفته شده به پویایی تلفن‌های گران قیمت نیست ولی بسیار خوشایند و در خور توجه می‌باشند. جزئیات دقیق و رنگ‌های شاداب از ویژگی‌های بارز این دوربین می‌باشند. تصاویر ثبت شده در نور کم، واضح نبوده و در برخی مواقع دوربین بر روی سوژه اشتباه تمرکز کرده می‌کند. فلش در نظر گرفته شده برای این تلفن بسیار قوی است ولی هنگام فعال بودن، رنگ‌ها را سرد و بی‌روح کرده و تصاویر را به هم می‌ریزد. توصیه می‌کنیم خیلی از آن استفاده نفرمایید.

[images cols=”six” lightbox=”true”]
[image link=”4349″ image=”4349″]
[image link=”4339″ image=”4339″]
[image link=”4341″ image=”4341″]
[image link=”4340″ image=”4340″]
[image link=”4342″ image=”4342″]
[image link=”4348″ image=”4348″]
[/images]

 

کیفیت تصویر دوربین خودنگار، راضی کننده است. یک فلش LED هم در پیشانی تلفن برای دوربین خودنگار در نظر گرفته شده است که عملکرد چندان مطلوبی ندارد. پردازش تصویر بسیار خوب می‌باشد. رنگ پوست را بسیار خوب نمایش داده و همزمان جزئیات موجود در پس زمینه را حفظ می‌نماید.

بررسی تخصصی گلکسی J7 2016

جای تعجب ندارد که دوربین فیلمبرداری گلکسی J7 توانایی ضبط تصاویر با کیفیت 4K را ندارد. این تلفن دوست داشتی می‌تواند ویدئوهایی با کیفیت 1080p در 30 فریم بر ثانیه را ضبط نماید. کیفیت ویدئوهای ضبط شده بسیار خوب است. ویدئوها سرشار از جزئیات بوده و رنگها بسیار دقیق می‌باشند. تنظیم نور، کار خود را به خوی انجام می‌دهد. یکی از مواردی که در بخش ثبت ویدئو وجود ندارد قابلیت لرزشگیر می‌باشد و ویدئوها اندکی لرزان به نظر می‌آیند.

 

کیفیت بلندگو

بررسی تخصصی گلکسی J7 2016

تنها یک بلندگو آن هم در بخش پشتی دستگاه قرار دارد. هنگامی که تلفن را از روی در باتری بر روی سطح مسطح قرار می‌دهید به راحتی صدایش قطع می‌شود. بلندی صدا معمولی بوده و هیچ عمقی در آن مشاهده نمی‌شود. با دقت بیشتر، اندکی خش خش و عدم  شفافیت در صدا هم دیده می‌شود.

 

ارتباطات

سامسونگ گلکسی J7 نسخه اروپا از 4G LTE نسخه category 6 پشتیبانی می‌کند. قابلیت دانلود تا سرعت 300 مگابیت بر ثانیه را دارا می‌باشد. WiFi دستگاه از نوع Wi-Fi b/g/n بوده و بلوتوث نسخه 4.1 به همراه NFC تکمیل کننده آن می‌باشند. کیفیت تماس با این دستگاه، اندکی از متوسط بهتر است. صدای دریافت شده اندکی ضعیف است و صدای ما در آن سوی خط گهگاهی مخدوش شنیده می‌شود.

 

عمر باتری

بررسی تخصصی گلکسی J7 2016

این تلفن به همراه یک باتری قابل تعویض 3300 میلی آمپر ساعتی عرضه می‌شود. بر اساس آزمایش و تنظیم روشنایی صفحه نمایش بر روی 200 نیت و قرار دادن تلفن در شرایطی آزمایشگاهی بدون خاموش شدن صفحه، توانست 11 ساعت بی‌وقفه به کار خود ادامه دهد که بسیار خیره کننده می‌باشد. با استفاده سنگین تا یک روز در کنار ما خواهد بود ولی با استفاده متوسط می‌توان تا 2 روز روی آن حساب باز کرد. مدت زمان شارژ شدن دستگاه از صفر تا 100 حدود دو ساعت و بیست دقیقه به طول خواهد انجامید. متاسفانه این تلفن فاقد قابلیت شارژ سریع می باشد.

 

نتیجه گیری

18

قاب فلزی دستگاه بسیار جذاب بوده ولی بخش پلاستیکی آن ما را به یاد تلفن‌های ازران قیمت چینی می‌اندازد. حسگر اثر انگشت در این تلفن مشاهده نمی‌شود. نبود قابلیت تنظیم خودکار روشنایی صفحه نمایش جز موارد عجیب این تلفن می‌باشد. سامسونگ چه محاسباتی را با خود داشته خدا داند! از موارد منفی که عبور کنیم باید اشاره‌ای به عملکرد روان و دلچسب رابط کاربری، دوربین عالی، عمر باتری طولانی داشته باشیم. با توجه به قیمت ارزان دستگاه، بسیاری از ایرادات قابل چشم پوشی می‌باشند. برای کسانی که دنبال کارایی بالا ولی قیمت پایین هستند این دستگاه ایده آل خواهد بود.

امتیاز دهید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.