قانون‌گذاران ایالت کالیفرنیا: بازی کردن در حین رانندگی باید ممنوع شود

دسته بندی : بازی , بازی های موبایل 423 بازدید دوشنبه 8 شهریور 1395 نویسنده :
بازی کردن در حین رانندگی باید ممنوع شود

در پی حوادث اخیر مربوط به بازی پوکمون گو و مرگ دو نفر در ژاپن، قانون‌گذاران ایالت کالیفرنیا در تلاش‌اند بندی را به قانون منع پیامک زدن در حین رانندگی اضافه کنند که تصریح می‌کند بازی کردن در حین رانندگی باید ممنوع شود و با خاطیان برخود شود. با تِک میکس همراه باشید.

طبق گزارش Los Angles Times، مجمع قانون‌گذاری این ایالت، لایحه‌ای را برای شهردار کالیفرنیا Jerry Brown ارسال کرده است در آن اقدام‌های لازم تشریح شده است. BIll Quirk، عضو مجمع، با تاکید بر اینکه بازی کردن در حین رانندگی باید ممنوع شود اظهار کرد که” وقت آن رسیده تا قانون منع پیامک زدن پشت فرمان، به‌روز شود.”

این لایحه، استفاده از هر نوع وسیله قابل حمل الکترونیکی را که موجب حواس پرتی راننده می‌شود، ممنوع می‌کند. Quirik در ادامه گفت: “این گامی مهم در کاهش حوادث، مصدومیت‌ها و مرگ‌های ناشی از حواس پرتی راننده خواهد بود. این لایحه حفره‌های قانون فعلی را نیز که مانع برخورد قاطع مامورین می‌شد، برطرف می‌کند. در سال 2014 دادگاه استیناف کالیفرنیا، حکم کرد که قانون فعلی به راننده تنها اجازه دردست داشتن تلفن را هنگام صحبت کردن با آن، ندهد.”

در هفته گذشته، دو نفر از شهروندان ژاپنی به دلیل تصادف ناشی از حواس پرتی رانندگانی که پشت فرمان مشغول بازی پوکمون گو بوده‌اند، جان خود را از دست دادند و یک نفر دیگر مجروح شد. در خود کالیفرنیا نیز دو نفر در پی شکار پوکون، از لبه صخره‌ای نزدیک ساحل، سقوط کرده و مجروح شدند. فردی دیگر که در حین رانندگی به‌دنبال یک پوکمون بود، با درختی تصادف کرد. شخصی دیگر نیز در حین شکار پوکمون، با خودروی پارک شده پلیس تصادف کرد.

سازندگان این بازی، با پیغام‌هایی داخل خود بازی، به بازیکنان هشدار می‌دهند که در حین بازی از پیرامون خود آگاهی کامل داشته باشند. همچنین در پی حوادث تلخ گزارش شده مربوط به این بازی، در آپدیت اخیر که در 8 اوت منتشر شد، بازیکنان برای ادامه بازی باید تایید کنند که در حال رانندگی نیستند.

 

امتیاز دهید
@

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.