اجرای Pokemon-Go بر روی عینک هوشمند R7

دسته بندی : اندروید , گوناگون 297 بازدید یکشنبه 3 مرداد 1395 نویسنده :

این روزها تب و تاب فراوانی گریبان شرکت‌های تولید کننده لوازم جانبی را گرفته و همه می‌خواهند تا بازی Pokemon-Go پرطرفدار است نهایت استفاده را از بازار ببرند. با تِک میکس همراه باشید.

تیم ODG عاشق بازی Pokemon-Go می‌باشد و با تلاش فراوان توانسته این بازی محبوب را بر روی عینک هوشمند R7 پورت کند. این کار چندان سخت نیست مخصوصا زمانی که شما یک عینک واقعیت افزوده و دانش برنامه نویسی برای واقعیت افزوده را دارا باشید. تیم ODG هر دو مورد را دارد. سرپرست این تیم به نام نیما شمس می گوید: “تمام بچه‌های تیم نرم افزار، دائما در حال بازی Pokemon-Go هستند. بخشی از بچه‌ها مشتاق بازی کردن و دسته‌ای دیگر Pokemon را دوست دارند. زمانی که بازی منتشر شد ما به یک عینک واقعیت افزوده تکمیل شده دسترسی داشتیم. یکی از بچه‌ها گفت بازی را برای عینک پورت کنم. چون بازی اندروید می‌باشد فرآیند تبدیل بسیار ساده تر می‌شود.” به همین دلیل تصمیمی مبنی بر پورت آن گرفته شد.  هنوز ایرادهایی در پروژه مشاهده می‌شود ولی آنچنان که باید مهم نیستند. از تاریخ انتشار بازی، هنوز چند هفته بیشتر نمی‌گذرد اما به سرعت برای عینک هوشمند پورت شده است پس می‌توان انتظار داشت که مشکلات هم بزودی مرتفع خواهند شد. در ادامه نیما شمس می‌گوید:

“بزرگترین مشکلی که در راه تبدیل وجود داشت طراحی اولیه بازی برای حالت عمودی یا پرتره می‌باشد. اما برای بهره‌وری بیشتر در عینک هوشمند باید این زاویه به افقی یا landscape تغییر پیدا می‌کرد. به همین دلیل باید به وسیله Tweak وتنظیمات صفحه نمایش این مشکل حل می‌شد. این مشکل را با فریب نرم افزار و وانمود کردن به انجام بازی در حالت پرتره حل کردیم. مشکل بزرگ بعدی عدم وجود صفحه نمایش لمسی در  عینک هوشمند می‌باشد. این مشکل را با ارتباط بین کنترل‌های حرکتی عینک هوشمند و تنظیمات لمس بازی مرتفع ساختیم.”

pokemon-go

 

حالا شما یک صفحه عریض و با کیفیت را مقابل دیدگانتان دارید. با این ترفند شما دید کاملی از اطراف خود دارید و دیگر کل حواستان متمرکز بر روی صفحه نمایش تلفن همراه نمی‌باشد و امکان بروز حوادث تلخ از جمله تصادفات رانندگی به شدت کاهش میدهد. برای بازی با این عینک شما همواره احتیاج به سیگنال WiFi خواهید داشت زیرا خود عینک دارای درگاه سیم کارت برای اتصال به اینترنت نمی‌باشد. بهترین راهکار استفاده از تلفن همراه به عنوان HotSpot می‌باشد. واقعیت افزوده، آینده جهان را شکل می‌دهد، زمانی آیفون زندگیمان را تغییر داد حالا نوبت به واقعیت افزوده یا AR رسیده است.
در ادامه شاهد کارکرد این عینک باشیم:

امتیاز دهید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.