USB-C در سرفیس پرو 5 جای کانکتور شارژ مایکروسافت را خواهد گرفت

دسته بندی : کامپیوتر , ویندوز 549 بازدید دوشنبه 21 فروردین 1396 نویسنده :
USB-C در سرفیس پرو 5

چیزی به رونمایی Surface Pro 5 باقی نمانده و اطلاعات باارزشی درز پیدا کرده است. به احتمال فراوان USB-C در سرفیس پرو 5 جایگزین کانکتور شارژر خواهد شد. با تِک میکس همراه شوید. 

شایعاتی زیادی پیرامون مشخصات سرفیس پرو 5 منتشر شده است ولی بسیاری از آن‌ها در حد گمانه زنی باقی مانده‌اند. خبر جدید این است که مایکروسافت ترجیح داده از توصیه‌های خود به کارخانه‌های دیگر استفاده نموده و کانکتور شارژ را با USB-C جایگزین نماید. بدین تریب دستگاه می‌تواند باریک‌تر و زیباتر از گذشته گردد. طراحی ظاهری سرفیس پرو 5 به عنوان اختراع ثبت گردیده که نسبت به سرفیس پرو 4 متفاوت است. کانتکور شارژر مایکروسافت حذف شده و با درگاهی کوچکتر که می‌تواند USB-C باشد جایگزین شده است.

USB-C در سرفیس پرو 5

استفاده از USB-C در سرفیس پرو 5 بسیار معقول بوده و حرکتی هوشمندانه از سوی مایکروسافت تلقی می‌گردد. جک 3.5 میلیمتری هدفون هم از بالا سمت چپ به پایین سمت راست منتقل شده است. سمت راست مملو از درگاه‌های گوناگون شده و شاهد ورودی USB و پورت مینی دیسپلی در بخش بالایی آن هستیم. جایگزین کردن کانکتور شارژر اختصاصی مایکروسافت با USB-C در سرفیس پرو 5 می‌تواند اندکی از دردسرهای کابران بکاهد و نیاز آن‌ها به شارژر مخصوص را از بین ببرد. البته این تغییر تبعاتی را در پی خواهد داشت و  برخی لوازم جانبی از جمله داک‌های قدیمی با آن هماهنگ نخواهد بود مگر اینکه مایکروسافت تدبیری اندیشه باشد.

نکته مهمی که باید ذکر شود به استفاده مایکروسافت از ثبت اختراع سرفیس 3 برای اعمال تغییرات می‌باشد. تصویر شماتیک بالا به سرفیس پرو 3 اختصاص دارد ولی این تغییرات در سرفیس پرو 5 اعمال خواهد شد.

 

امتیاز دهید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.