بررسی ال جی جی 6 : اولین گام ال جی در مسیر نمایشگرهای تمام صفحه

دسته بندی : بررسی تخصصی , موبایل 828 بازدید شنبه 19 فروردین 1396 نویسنده :
بررسی ال جی جی 6 ( LG G6 )

پرچمدار جدید ال جی با نمایشگری تمام صفحه، دوربینی دوگانه و بدنه‌ای یکپارچه از راه رسید. در ادامه قصد بررسی ال جی جی 6 را برای شما همراهان عزیز داریم. با تِک میکس همراه شوید.

سال گذشته شرکت ال جی از G5 با تبلیغات فراوان رونمایی کرد. اولین تلفن همراه ماژولار از سوی ال جی که قرار بود مسیر تلفن‌های هوشمند را دگرگون سازد. کیفیت ساخت پایین و همزمانی با ارائه گلکسی اس 7 این تلفن را بدل به ناکام بزرگ سال 2016 ساخت و زیان بزرگی را به ال جی تحمیل کرد. سهم سامسونگ و هواوی از بازار تلفن‌های اندرویدی باز هم افزایش یافته و فضا را برای LG تنگ‌تر از گذشته ساخته‌اند.

بررسی ال جی جی 6 ( LG G6 )

سال 2017 به گونه ای دیگر رقم خواهد خورد. ظاهرا ال جی با تغییراتی اساسی به بازار برگشته و قصد جبران مافات دارد. استفاده از بدنه‌ای براق برای مبارزه با پرچمداران سامسونگ یکی از این تغییرات می‌باشد. استفاده از نمایشگر بزرگ 5.7 اینچی درون کالبدی کوچک یکی دیگر از شاهکارهای این شرکت به حساب می‌آید. برای استفاده از این نمایشگر نسبت تصویر به 18:9 تغییر یافته است.

بررسی ال جی جی 6 ( LG G6 )

 

نکات مثبت

استفاده از شیشه و فلز در بدنه

دوربین خارق العاده

شارژ بیسیم در نسخه آمریکا

عملکرد بی‌نقص

عمر باتری شگفت انگیز

نمایشگر با حاشیه اندک

نسبت تصویر 18:9

گواهی IP68

گسترش حافظه به وسیله میکرو SD

 

نکات منفی

بلندگوی ضعیف

یک انتخاب برای حافظه داخلی

 

در صورتی که با ال جی وی 20 مقایسه نماییم خواهیم دید که این شرکت تغییر رویه داده و راه جدیدی را برای ادامه برگزیده است. در صورتی که از هواداران شرکت ال جی نیستید ممکن با خواندن بررسی ال جی جی 6 نظر خود را عوض نمایید. شما را به خواندن بررسی ال جی جی 6 ( LG G6 ) دعوت می نماییم.

 

جدول مشخصات

 

LG G6
5.7 inches (~78.6% screen-to-body ratio)

1440 x 2880 pixels (~564 ppi pixel density)

نمایشگر
Qualcomm MSM8996 Snapdragon 821

Quad-core (2×2.35 GHz Kryo & 2×1.6 GHz Kryo)

پردازنده اصلی
 Adreno 530  پردازنده گرافیکی
4 GB رم 
 32/64 GB

microSD, up to 256 GB

 حافظه داخلی
Dual 13 MP (f/1.8, OIS, 3-axis, phase detection AF) + 13 MP (f/2.4, no AF), dual-LED flash

2160p@30fps

دوربین اصلی 
5 MP, f/2.2, 1080p دوربین خودنگار 
GSM / CDMA / HSPA / LTE ارتباطات
Fingerprint (rear-mounted), accelerometer, gyro, proximity, compass, barometer ویژگی ها
3300 mAh باتری
148.9 x 71.9 x 7.9 mm ابعاد
163 g وزن

 

طراحی

بررسی ال جی جی 6 ( LG G6 )

با بررسی ال جی جی 6 ( LG G6 ) دریافتیم که فرمول طراحی ال جی جی 6 ساده‌تر از هر زمانی گشته است. استفاده از قاب فلزی مستحکم در کنار شیشه در بخش جلویی و پشتی با پس زمینه فلز توانسته زیبایی منحصر به فردی را به محصول ببخشد. ال جی برای شیشه جلویی از محافظ گوریلا گلس 3 و برای شیشه پشتی از گوریلا گلس 5 بهره برده است. متاسفانه این شیشه‌ها جاذب اثر انگشت و کثیفی می‌باشند. البته این ویژگی در بسیاری از تلفن‌های شیشه‌ای دیده می‌شود. در رنگ تیتانیوم اثر انگشت به وضوح بر روی بدنه نمایان است. در صورتی که نسبت به تمیزی تلفن خود حساسیت دارید بهتر است رنگ مشکی را انتخاب نمایید.

بررسی ال جی جی 6 ( LG G6 )

برخلاف پرچمداران پیشین، این دستگاه از بدنه‌ای یکپارچه بهره می برد. این بدان معناست که دیگر از باتری قابل تعویض خبری نیست. هرچند باتری غیر قابل تعویض یک مزیت نیست ولی در ازای آن ال جی جی 6 توانسته گواهی IP68 را دریافت نماید. خوشبختانه LG G6 در برابر نفوذ آب و غبار مقاوم شده است.

بررسی ال جی جی 6 ( LG G6 )

طراحی بخش پشتی چندان تغییر نکرده و به راحتی می‌توان تشخیص داد که با محصولی از ال جی طرف هستیم. حسگر اثر انگشت با دکمه پاور ادغام شده و عملکرد آن بسیار خوشایند می‌باشد. حسگر اثر انگشت بسیار سریع و دقیق بوده و به سرعت قفل دستگاه را می‌گشاید. تنها کافیست انگشت خود را بدون فشار بر روی آن قرار دهید. بخش پشتی برای ایجاد راحتی در لبه ها حالتی منحنی به خود گرفته است. نوشته G6 در بخش پشتی خودنمایی می کند. به دلیل محدودیت فضا در بخش جلویی، لوگوی LG به زیر نمایشگر منتقل شده است. در بخش بالایی هم تنها جک 3.5 میلیمتری هدفون عرض اندام می‌کند. خوشبختانه سایر شرکت‌ها دنباله رو اپل نشدند و این درگاه دوست داشتنی را حذف نکردند. در بخش زیرین هم درگاه USB-C و شیار بلندگو جانمایی شده‌اند. درگاه سیم کارت و میکرو SD به سمت راست منتقل شده است. دکمه‌های صدا هم به سمت چپ منتقل شده‌اند. طی سالیان گذشته شاهد قرار دادن دکمه‌های صدا و پاور در بخش پشتی بودیم اما ال جی اندکی مسیر خود را تغییر داده و دکمه‌های صدا را به سمت چپ انتقال داده است. در نهایت می‌توان گفت طراحی ال جی جی 6 بی نقص است و جای ایرادی باقی نگذاشته است.

 

نمایشگر

بررسی ال جی جی 6 ( LG G6 )

ال جی برای اینکه بتواند از فناوری جدید خود بهره ببرد نسبت تصویر نمایشگر را از 16:9 به 18:9 تغییر داده است. نمایشگر تمام صفحه‌ی 5.7 اینچی در بدنه‌ای با سایز معمول 5.2 اینچ قرار گرفته است. تغییر بزرگ در دنیای تلفن‌های هوشمند از راه رسید. بزرگ شدن نمایشگر بدون افزایش ابعاد بدنه سرانجام مهیا شد. طراحی دستگاه به گونه‌ای مهندسی شده که شما می‌توانید به راحتی از همه نمایشگر تنها با یک دست استفاده نمایید. ال جی ترجیح داده تا تلفنی طراحی نماید که یک دستی قابل استفاده باشد. حاشیه‌های اندک بالا و پایین نمایشگر و حذف حاشیه‌های کناری باعث شده تا بتوان یک دستی با آن کار کرد.

بررسی ال جی جی 6 ( LG G6 )

نکته جالب دیگر به گوشه‌های نمایشگر باز می‌گردد جایی که برای هماهنگی با بدنه به صورت گرد طراحی شده است. نوع نمایشگر LCD بوده و باز هم خبری از OLED نیست. ولی کیفیت نمایشگر بسیار خوب بوده و تفاوت چندانی با بهترین‌های بازار ندارد. وضوح تصویر و عمق رنگ‌ها عالی بوده و اغراق شده نیستند.

بررسی ال جی جی 6 ( LG G6 )

رزولوشن نمایشگر همچنان QHD می‌باشد. ال جی توانسته از نسب تصویر 18:9 نهایت استفاده را ببرد. در حالت افقی یا عمودی، نمایشگر به دو جعبه مربعی تقسیم می‌شود و می‌توان از دو برنامه را به صورت همزمان استفاده نمود. ال جی جی 6 اولین دستگاهی بوده که از HDR 10 و دالبی ویژن پشتیبانی می نماید. به واسطه HDR 10، رنگ و روشنایی در تصاویر بهبود قابل توجهی پیدا می کنند.

بررسی ال جی جی 6 ( LG G6 )

نسبت تصویر 18:9 فوق العاده بوده و تجربه‌ای خوشایند برای کاربر دارد. متاسفانه تمام نرم افزارها از آن پشتیبانی نمی‌کنند و هنگام استفاده از آن ها شاهد نوار های سیاه باریک در چپ و راست نمایشگر هستیم. خوشبختانه ال جی تدبیری اندیشیده تا نرم افزارها را به نسبت 18:9 ببرد. نور نمایشگر در حالت بیشینه به 556 نیت افزایش پیدا می‌کند اما در حالت خودکار و زیر تابش مستقیم نور خورشید این روشنایی به 663 نیت می‌رسد. دمای رنگ‌ها در این نمایشگر حدود 8281 کلوین بوده که برای LCD کاملا نرمال می‌باشد.

بررسی ال جی جی 6 ( LG G6 )

آخرین پرچمدار ال جی مانند سایر تلفن های بالارده از نمایشگر همیشه روشن یا Always on Display بهره می‌برد. نمایش اعلانات و ساعت جز مهمترین ویژگی‌های نمایشگر همیشه روشن است. بدون روشن کردن نمایشگر می‌توانید از مهمترین اعلامیه‌ها با خبر شوید.

بررسی ال جی جی 6 ( LG G6 )

پس از بررسی ال جی جی 6 به صراحت می‌توان عنوان کرد با نمایشگر بسیار دقیق و عالی رو به رو هستیم که به لطف پشتیبانی از HDR 10 و دالبی ویژن حتی فراتر از زمان می‌باشد.

 

عملکرد

بررسی ال جی جی 6 ( LG G6 )

برخلاف انتظارها LG G6 از پردازنده قدیمی Snapdragon 821 که سال گذشته رونمایی شد استفاده می‌نماید و خبری از Snapdragon 835 نیست. علت استفاده نکردن از 835 می‌تواند تاخیر در عرضه آن باشد. این تلفن هوشمند با 4 گیگابایت رم روانه بازار خواهد شد. پردازنده گرافیکی آن Adreno 530 می‌باشد. عملکرد دستگاه کاملا نرم و بدون نقص بوده و نکته منفی از دید ما مشاهده نشد.

بررسی ال جی جی 6 ( LG G6 )

در صورتی که تاخیری هم مشاهده می‌شد به دلایل نرم افزاری بود و ایرادی متوجه پردازنده نبود که خوشبختانه ال جی با ارائه بروزرسانی همه آن‌ها برطرف می‌نماید. پردازنده گرافیکی Adreno 530 می‌تواند خیال شما را از بابت اجرای بی‌نقص همه بازی‌ها راحت کند. این پردازنده از موتور گرافیکی Vulkan هم پشتیبانی می‌نماید که در اجرای بازی‌های سنگین بسیار مهم است. بررسی ال جی جی 6 ( LG G6 ) به ما نشان داد که این سخت افزار کافی بوده و در حال حاضر نیازی به ارتقا دیده نمی‌شود.

 

سخت افزار

بررسی ال جی جی 6 ( LG G6 )

ال جی جی 6 همراه با حافظه داخلی 32 گیگابایتی روانه بازار خواهد شد. به واسطه میکرو SD می‌توان آن را تا 2 ترابایت افزایش داد. بلوتوث 4.2، GPS، NFC و رادیو FM از دیگر امکانات می‌باشند. درگاه USB-C از نوع 3.1 بوده و از OTG پشتیبانی می‌نماید یعنی می‌توانید فلش مموری خود را به وسیله یک مبدل به دستگاه متصل نمایید. نسخه 64 گیگابایتی تنها برای برخی بازارهای آسیایی در نظر گرفته شده و برخی بازارها هم از نسخه‌ای ویژه همراه با چیپست Quad DAC بهره می‌برند. این چیپست می‌تواند کیفیت صدا را تا جای ممکن افزایش دهد. در نسخه مخصوص ایالات متحده خبری از Quad DAC نیست ولی شارژ بیسیم جای آن را گرفته است.

بررسی ال جی جی 6 ( LG G6 )

بلندگوی تکی قرار گرفته در زیر دستگاه بسیار با کیفیت بوده ولی به راحتی می‌توانید آن را به وسیله دستانتان مسدود نمایید. بلندی این بلندگو به 63.2dB می‌رسد. این درحالی است که بلندی صدای ال جی جی 5 حدود 72.8dB بود. یعنی ال جی اندکی از بلندی صدا کاسته است.

 

عمر باتری

بررسی ال جی جی 6 ( LG G6 )

استفاده از بدنه فلزی و شیشه باعث گردیده تا ال جی جی 6 از باتری غیرقابل تعویض 3,300mAh بهره ببرد. با استفاده معمول میتوان تا یک روز بر روی عمر باتری آن حساب باز کنید. در صورتی که اندکی بازی هم به استفاده روزانه خود بیافزایید در پایان روز حدود 20 درصد باتری برای شما باقی خواهد ماند. عمر باتری ال جی جی 6 شگفت انگیز است. یکی از تست‌های معمول باتری نمایش ویدئو بدون وقفه می‌باشد. ال جی جی 6 توانست ویدئو را بدون وقفه تا 8 ساعت و 56 دقیقه نمایش دهد. این دستگاه از شارژ سریع Qualcomm Quick Charge 3.0 پشتیبانی می‌نماید. شارژ کامل دستگاه در 104 دقیقه امکان پذیر است. پس از بررسی ال جی جی 6 ( LG G6 ) به صراحت می‌گوییم که افزایش ظرفیت باتری بهترین اقدام از سوی ال جی بوده و توانسته خیال کاربران را از بابت شارژ راحت نماید.

 

دوربین

بررسی ال جی جی 6 ( LG G6 )

دوربین LG G6 نسبت به سال گذشته بهبود پیدا کرده و تغییر فراوانی به خود ندیده است. برخلاف رویه همیشگی افزایش مگاپیکسل اینبار دوربین اصلی از 16 به 13 کاهش یافته است و دوربین ثانویه از 8 به 13 مگاپیکسل افزایش یافته است البته زاویه دید آن عریض از گذشته گردیده است. به واسطه این کاهش، دوربین همسطح بدنه شده و دیگر شاهد برآمدگی در بخش پشتی نیستیم. بر خلاف گذشته که یکی از لنزها ضعیف تر بود اما اینبار هر دو لنز 13 مگاپیکسل بوده و تنها در جزئیات با یکدیگر متفاوت هستند البته هنگام عکاسی در نور کافی کیفیت تصاویر ثبت شده را به طرز شگفت انگیزی افزایش پیدا کرده‌اند. گشودگی دریچه دیافراگم لنز اصلی f/1.7 بوده و زاویه دید آن 71 درجه می‌باشد. گشودگی دیافراگم لنز دوم f/2.4 و زاویه دید آن 125 درجه می‌باشد. لنز اصلی از OIS و فوکوس خودکار هم بهره می‌برد.

بررسی ال جی جی 6 ( LG G6 )

نرم افزار دوربین نسبت به سال گذشته تغییر محسوسی نداشته و به لطف نمایشگر 18:9 هم اکنون فضای بهتری برای عکاسی فراهم آمده است. شما به راحتی می‌توانید بین لنزها تغییر وضعیت دهید و از بزرگنمایی اپتیکال بهره ببرید. در صورت استفاده از دوربین دوگانه، حالت عریض و از نمایی دورتر فعال می گردد. در صورتی که از لنز اصلی استفاده نمایید خواهید دید که تصویر حالت زوم به خود گرفته و تصویری نزدیک تر ثبت می شود.

جابه جایی بین لنزها نسبت به سال گذشته بهبود یافته است. حالت جدیدی به نرم افزار افزوده شده که به واسطه آن می‌توانید تصاویر مربعی مخصوص اینستاگرام تهیه نمایید. شما می‌توانید با گرفتن چندین عکس پشت سر هم GIF بسازید. در بخش ضبط ویدئو شما می‌توانید کنترل دستی بر روی همه موارد داشته باشید. پس از بررسی ال جی جی 6 مشخص شد که در زمینه کنترل دستی، LG G6 فرسنگ‌ها از رقبای خود جلو است. شما می‌توانید فوکوس را تغییر داده یا صدای زوزه باد را حذف نمایید. در زمینه ثبت تصویر هم باید گفت که جزئیات تصویر، رنگ‌ها، وضوح و سایه روشن‌ها بسیار عالی بوده و واقعا حیرت انگیز است. ال جی طی سال گذشته توانسته پردازش‌ها و الگوریم‌ها را به نحوی احسنت بهبود ببخشد. اگر حالت عریض را فعال نماییم در نور کم کیفیت تصاویر اصلا جذاب نیست زیرا لنز دوم دوربین اصلی OIS ندارد و تصاویر بی روح هستند. با توجه به بررسی ال جی جی 6 ( LG G6 ) توصیه ما استفاده از دوربین معمولی در بیشتر شرایط است. مگر اینکه واقعا به تصویر عریض نیازمند باشید.

دوربین خودنگار 5 مگاپیکسل بوده و زاویه دید 100 درجه ای دارد. حتی میتوانید دوربین خودنگار را در دوحالت معمولی و عریض تنظیم نمایید. در روشنایی روز کیفیت تصاویر فراتر از انتظارها بوده و میتوانید بر روی آن حساب باز نمایید.

 

نرم افزار

بررسی ال جی جی 6 ( LG G6 )

ال جی جی 6 همراه با اندروید 7.0 و رابط کاربری اختصاصی UX 6.0 روانه بازار شده است. به احتمال فراوان اندروید 7.1.1 به زودی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. رنگ‌ها در رابط کاربری UX 6.0 بسیار بهتر شده و ظاهر رابط هم اندکی تغییر به خود دیده است ولی تغییرات نسبت به سال گذشته چندان گسترده به حساب نمی‌آید. آیکون‌ها مربع با گوشه‌های گرد شده‌اند. تغییر رنگبندی از سوی ال جی بهترین هدیه به کاربران خواهد بود. بدترین قسمت تلفن‌های ال جی همواره رنگ بندی منو ها، تنظیمات و آیکون‌ها بوده ولی ظاهرا تغییرات در راهند. در صورتی که دکمه خانه بر روی نمایشگر را چند ثانیه نگه دارید دستیار صوتی گوگل فعال خواهد شد.

بررسی ال جی جی 6 ( LG G6 )

ال جی برای ارائه تصاویر پس زیمنه با Pantone همکاری کرده تا کاری در خور توجه انجام دهد. قرار دادن والپیپر بر روی نمایشگری با نسبت تصویر 18:9 بسیار دلچسب است. شما حتی می‌توانید تم‌های گوناگونی را انتخاب نموده و ظاهر رابط کاربری را دگرگون سازید. ال جی بخش جدیدی برای تغییر نسب تصویر نرم افزارها از 16:9 به 18:9 ایجاد نموده است. با توجه به قابلیت چند پنجره که در اندروید 7 وجود دارد می‌توان در حالت افقی نمایشگر را به دو مربع مساوی تقسیم نمود و از دو نرم افزار مستقل بهره برد.

 

کلام پایانی

بررسی ال جی جی 6 ( LG G6 )

بررسی ال جی جی 6 ( LG G6 ) بسیار دلچسب بود. همچنان قیمت و زمان عرضه LG G6 در هاله‌ای از ابهام قرار دارد ولی می‌توان امید داشت که قیمتی عادلانه برای آن تعیین گردد. به طور قطع می‌توان گفت که بررسی ال جی جی 6 بسیار عالی ارزیابی می‌شود. نمایشگر بسیار پیشرفته با کیفیتی عالی، دوربینی بهبود یافته که آماده عکاسی در تمام شرایط می‌باشد و رابط کاربری بروز شده که هنوز خالی از اشکال نیست ولی بهتر از گذشته شده است. ال جی به گونه‌ای شایسته توانسته نمایشگری 5.7 اینچی را درون بدنه‌ای کوچک که پیش‌تر برای دستگاه‌های 5.2 اینچی استفاده می‌شد بگنجاند. گواهی IP68 و عمر باتری خوب از دیگر مزایای این دستگاه می‌باشند. عدم استفاده از نمایشگر OLED و روشنایی کم صفحه جز موارد منفی به حساب می‌آیند. بلندگوی تکی دستگاه با کیفیت بوده ولی می‌توانست استریو باشد و در مکان بهتری قرار گیرد. قیمت ال جی جی 6 هنوز مشخص نیست ولی حدود 700 دلار برای آن بسیار معقول خواهد بود. ما تمام مشخصات را در بررسی ال جی جی 6 ( LG G6 ) مرور کردیم و نکته منفی قابل ذکری را مشاهده نکردیم. در صورتی که با محصولات سامسونگ ارتباط برقرار نمی‌نمایید پس منتظر پرچمدار ال جی باشید. تلفنی شایسته که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

امتیاز دهید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.