بهترین برندهای پیانوی دیجیتال کدامند؟ – بهترین پیانو دیجیتال در ایران

دسته بندی : آموزش 10682 بازدید شنبه 16 شهریور 1398 نویسنده :

بهترین برندهای پیانوی دیجیتال کدامند؟ در این راهنمای خرید بهترین پیانوهای ممکن برای شروع را معرفی خواهیم کرد

موارد متعددی هستند که باید هنگام یافتن بهترین برند پیانوی دیجتال در بازار به آن‌ها دقت کنیم. بدون تردید برای ساخت یک پیانوی با کیفیت، سازنده باید بتواند حس ناب نواختن پیانوی آکوستیک را بازتولید نماید.
اگر شما به طور جدی نوازنده پیانو هستید هرگز نباید به سراغ پیانو با دکمه‌های پلاستیکی بی کیفیت و ارزان بروید. حتی بد نیست اگر به عنوان یک ساز برقی سعی کنید با یک کیبورد، پیانو بنوازید هر چند می‌تواند کار دشواری باشد.
استفاده از پیانوی دیجیتالی با دکمه‌های سبک برای بچه‌های کوچک که خواهان فراگیری هستند بسیار مهم است. افراد مبتدی که از دکمه‌های پلاستیکی استفاده کرده‌اند هنگام استفاده از پیانوی آکوستیک با چالش قدرت و چابکی انگشتان رو به رو خواهند شد.
در ادامه شما را با برخی از بهترین پیانوهای دیجیتال جهان آشنا می‌نماییم.

صدا و هزینه
صداهای برخواسته از پیانوی دیجیتال مانند قلب و روح دستگاه می‌باشند. صداهایی که تولید می‌کنید میتواند باعث پیروزی یا شکست یک اجرا شوند. تولید صداهای واقعی توسط پیانوی دیجیتال می‌تواند مشوق و محرک بسیار خوبی برای تمرین هر چه بیشتر شما باشد. شرکت‌های مختلف از متدهای متفاوتی برای برای تولید سمپل استفاده می‌کنند که می‌تواند تفاوت‌های عمده‌ای در صدای پیانو ایجاد نماید.
حس و صدای پیانوی دیجیتال ارتباط مستقیمی با مبلغ پرداختی برای آن و قیمت آن پیانو دارد. البته ممکن است پیانویی 600 دلاری پیدا کنید که صدای تولیدی آن مشابه نمونه هزاران دلاری باشد.
هر شرکت مایل است به جنبه‌ای خاص نسبت به سایر جنبه‌ها در پیانوی دیجیتال خود بپردازد. به همین دلیل مثلا اگر شرکتی در زمینه تولید آوا و صدا بسیار مشهور است لزوما دارای صفحه کلید کارا و قدرتمند نیست.
برای یافتن اینکه بهترین پیانوی دیجیتال جهان توسط چه شرکتی ساخته می‌شود باید لیستی بلند بالا از برندهای مشهور تهیه نماییم.
قبل از پرداختن به برندهای مورد علاقه خودمان بهتر است نگاه سریعی به پرفروش‌ترین پیانوهای دیجیتال سایت آمازون داشته باشیم:

  • یاماها پی 115
  • کورگ بی 1
  • کاوای ای اس 110
  • کاسیو پی اکس 870
  • یاماها وای دی پی 163

حالا بدون معطلی به سراغ معرفی یاماها می‌رویم.

یاماها

یاماها یکی از مشهورترین و در دسترس‌ترین برندهای پیانوی دیجیتال می‌باشد. این شرکت درگیر تولید انواع و اقسام سازها و دستگاه‌های موسیقیایی، تجهیزات صوتی، الکترونیکی، موتوری و … می‌باشد.
تجربه یاماها در زمینه پیانوهای قدیمی آکوستیک باعث شد تا بتوانند نمونه‌های موفقی از پیانوهای دیجیتال را تولید نماید. سری Arius که شامل مدل YDP-143 بر اساس نمونه‌های پیانوی آکوستیک CFIIIS 9 ساخته شده و صداهای جدا طبیعی دارد. یاماها پک‌هایی از افکت‌ها و ریورب‌های عالی را در پیانوهای دیجیتال خود قرار داده است.
یک ویژگی عالی دیگر استفاده از نمونه بردار دو طرفه هنگام بهره بردن از هدفون می باشد. این ویژگی در CLP 625 وجود دارد. این ویژگی یک حس سه بعدی را به شونده منتقل می‌نمایند انگار که وسط موسیقی قرار گرفته‌اید. از بعد هزینه نیز قیمت پیانو های دیجیتال یاماها در رنج مناسبی هستند. نمایندگی رسمی فروش پیانوهای یاماها در ایران شرکت پیانو پارس می باشد.

کاوای

کاوی نمونه دیگری از شرکت هاییست که کار خود را از تولید پیانوهای آکوستیک آغاز کرده‌اند. پیانوهای دیجیتال کاوی از مهمترین دستگاه‌های دیجیتال موجود در بازار هستند. دارای صدای عالی و فناوری تاثیر گذارند. اما مولفه‌ای که کاوی را متمایز از بقیه ساخته ضربه‌های واقع گرایانه و سنگین چکشی آن می‌باشد.
کاوی چندین ویژگی مکانیکی پیانوهای آکوستیک را به کیبورد پیانوهای دیجیتال خود افزوده است. مدل GRAND FEEL II دارای مکان‌های نقاط محوری، حسگر سه گانه تشخیص کلید بوده و کلیدها همگی از چوب ساخته شده‌اند. این مدل جزئیات و عملکردها در بسیاری از پیانوهای دیجیتال کاوی به چشم می‌خورند.
مدل ES8 نمونه‌ای عالی از یک کیبورد مقعول بوده که ویژگی‌های بی‌نظیری دارد.
سمپل‌های تکی برای 88 نوت مختلف:

  • صدای 34 ساز
  • 256 پولیفونیک
  • 100 ریتم مختلف
  • حرکت چکشی با درجه RHIII

رولند

رولند یکی دیگر از شرکت‌های بزرگ دنیای پیانوی دیجیتال می‌باشد. این کمپانی فعالیت خود را از اواسط دهه 70 میلادی آغاز نمود. تخصص آن‌ها ساخت سینتی سایزرها و کوبو ارگان‌ها به جای دستگاه‌های آکوستیک است.
به همین دلیل بسیاری از سازهای رولند تاکید زیادی بر سینتی سایزرها و تاثیرات جانبی اشیا دارند. طراحان پیانوی رولند این امکان را فراهم نمونده‌اند تا کنترل کاملی برروی مواردی خاص و کاراکترهای جزئی پچ‌های پیانو داشته باشید.
مدل HP 603 نمونه‌ای از بهترین پیانوی دیجیتال رولند می‌باشد. دارای پولی فون نامحدود 384 بوده و 3 پدال دارد. یکی برای تشخیص مستمر و دو تای دیگر قابل تنظیم می‌باشند. حسی که این کیبورد منتقل می‌کند بهترین ویژگی آن به حساب می‌آید. HP603 از سیستم حرکتی PHA 50 بهره می‌برد. رولند توانسته کلید هیبریدی فوق‌العاده‌ای با ضربه چکشی سنگین در PHA 50 تعبیه نماید. کلیدها دارای هسته چوبی با روکشی از مواد می‌باشند.

کورگ

مانند رولند شرکت کُرگ هم حول و حوش دستگاه‌های سینتی سایزر و افکت فعالیت می‌نماید. شرکت کورگ جز اولین‌هایی است که به تولید افکت توسط سینتی سایزرها پیوست و جز اولین سرمایه گذرانیست که ترنسپوزیشن را ساخت. این ویژگی تقریبا در همه پیانوهای دیجیتال موجود در بازار وجود دارد.
امروزه کورگ عمده شهرت خود را مدیون سینتی سایزرها و ورک استیشن‌های خود مانند Korg Kronos می‌باشد.
شرکت کورگ بهترین سینتی سایزرهای خود را در پیانوهای دیجیتال قرار داده است. صدای عالی، افکت‌ها و ضربه چکشی را می‌توانید در محصولات آن‌ها مانند پیانو دیجیتال Korg LP-380 بیابید.

کورزویل

این شرکت هم غرق در سینتی سایزرها و الکیترونیکز می‌باشد. از دهه 80 میلادی مشغول ساخت سمپل و سینتی سایزر می‌باشند.
اخیرا شرکت کورزویل چندین پیانوی دیجیتال با ضربه چکشی عالی راونه بازار کرده است. اسم سری آن‌ها Artis و Forte می‌باشد. سری Artis بسیار محبوب است زیرا صداها و تن‌های استثنایی دارد. شرکت کورزویل از مدل Steinway D نمونه‌ برداری گسترده‌ای کرده است.
آن‌ها از 6 نمونه مختلف برای سرعت‌های گوناگون در هر کلید استفاده کرده‌اند. همچنین از جزئیاتی کوچک اما مهم مانند صدای پدال و رشته صداهای واضح دیگری بهره برده‌اند. حتی از نمونه‌های یاماها C7 هم برای جزئیات خارق العاده استفاده کرده‌اند.
کیبوردهای کورزویل آنچنان ارزان نیستند. سری Artis که متوسط است دارای رنج قیمتی 1200 تا 2000 دلار است. سری Fortie که کیفیت بالاتری دارد و می‌توانید از امکانات و افکت‌های بیشتری بهره ببرید بین 3000 تا 4000 دلار قیمت پیدا می‌کند.

کاسیو

کیبوردها و پیانوهای دیجیتال کاسیو در میان کودکان و آماتورها از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است. کاسیو این امکان را می‌دهد تا با مبلغی کم، کارهای بزرگی انجام دهید. میتوانید با مبلغی معقول، محصولی ارزنده از محصولات کاسیو را بدست آورید.
کاسیو توانسته خود را به وسلیه پیانوهای دیجیتال Privia بالا بکشد ولی همچنان در زمینه پیانوهای دیجیتال تازه کار هستند و جای کار بسیاری دارند.

ویلیامز

ویلیامز یک شرکت میان رده در زمینه تولید پیانوی دیجیتال می‌باشد. قیمت محصولات این شرکت ارزان هستند. این شرکت سازنده پیانوهای ضربه چکشی 88 کلیدی می باشد مانند Allegro 2 که از برچسب قیمت 300 دلاری بهره می‌برد. تعجبی ندارد که اکثر خریداران آن کودکان و افراد مبتدی می‌باشند. البته اگر کسی هم که از سطح مبتدی بالاتر باشد می تواند نیم نگاهی به پیانوهای دیجیتال این شرکت بیاندازد. این محصولات برای کارهای سنگین خوب نیستند و کم می‌آورند.

نورد

نورد به واسطه محصولات قابل حمل یا پیانوهای دیجیتال قرمز رنگ شناخته می‌شود. همچنین به دلیل ساخت آلات موسیقی بسیار عالی قابل احترام است. نورد برای گیگ های دنیای موسیقی توانسته گزینه‌های متنوعی را ارائه دهد و خود را در بازار رقابتی حفظ نماید.


جمع بندی

به نظر می‌رسد که شرکت‌ها برای برجسته شدن، بیشتر وقت خود را بر روی جنبه‌های خاصی قرار داده‌اند که به واسطه آن ها آن شناخته می‌شوند. شرکت‌های مانند کورزویل، کورگ یا رولند کار خود را با سینتی سایزر، سمپلر و تجهیزات الکترونیک آغاز کرده‌اند. تاثیر این موارد در محصولات آن‌ها عیان است. کورگ و رولند بهترین و مشهورترین در زمینه کیبورد و ورک استیشن و سینتی سایزر هستند.
در طرف مقایل شرکت‌هایی مانند یاماها و کاوی کار خود را با پیانوهای کلاسیک و آلات موسیقی آغاز نموده‌اند. این شرک‌ها درک بهتری نسبت به ویژگی‌ها، صداها و احساس پیانوهای آکوستیک دارند. پیانوهای دیجیتال در تلاشند تا جنبه‌های گوناگون پیانوهای آکوستیک را بازسازی و شبیه سازی نمایند. همچنان فواید و مضرات دنیای دیجیتال در این دستگاه‌ها دیده می‌شود. شرکت‌های یاماها و کاوی نمونه‌های بسیار عالی را برای تولید صدا و بازسازی صدای پیانوی کلاسیک را در اختیار داشته‌اند و در محصولات دیجیتال خود قرار داده‌اند. آن‌ها توانسته‌اند به بهترین راه برای ضبط و نمونه برداری دست یابند.
اگر از نظر تکنیکی درست عمل نکنیم نمی‌توان موسیقی خوبی را ساخت. احساس کلیدها و ضربه چکشی در پیانوهای دیجیتال حیاتی هستند. هر دو برند یاماها و کاوی کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهند. ضربه‌های چکشی کیبوردهای دیجیتال آن ها کاملا مشابه پیانوهای آکوستیک هستند. کاوی در برخی از موارد بسیاری از مکانیزم‌های موجود را در هر دو نوع آکوستیک و دیجیتال استفاده نموده است.
هر چند برخی برندها کیفت بالاتری نسبت به سایرین دارند ولی شما مجبورید بهای بسیار بیشتری بپردازید. مثلا نمونه های ارزان قیمت یاماها ممکن است از مدل های گران کاسیو بهتر نباشند.
این متن تنها یک راهنما برای شناخت ویژگی‌های شرکت های برتر می‌باشد. یافتن بهترین برند پیانو تنها به بودجه و نوع استفاده شما و انتخاب نمایندگی پیانو مناسب همچون پیانو پارس بستگی دارد. برای بسیاری از نوازندگان، کیبوردهای کاسیو و ویلیامز بسیار کارا می‌باشد زیرا به چیزی بیشتر از آن‌ها نیاز پیدا نمیکنند. باید هنگام خرید پیانوی دیجیتال از نواختن آن لذت ببرید تا بتوانید زمان تمرین و نواختن را به فعالیتی تفریحی بدل نمایید.

امتیاز دهید
@

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.