اپل حدود ۷۹٫۲ درصد از سود گوشی های هوشمند در سال ۲۰۱۶ را کسب کرده است

دسته بندی : iOS , اندروید , تلفن همراه , ویژه , ویندوز موبایل 424 بازدید پنجشنبه 19 اسفند 1395 نویسنده :
سود گوشی های هوشمند

سال ۲۰۱۶ با توجه به اتفاقاتی که برای سامسونگ رخ داد بسیار شگفت انگیز بود. اما اپل توانسته جایگاه برتر خود در سود گوشی های هوشمند در سال ۲۰۱۶ را حفظ نماید. با تِک میکس همراه شوید.

اپل در کسب و کار خود بی‌نظیر است و توانسته رکوردهای خارق العاده‌ای از خود به جای بگذارد. این شرکت توانسته در سال ۲۰۱۶ حدود ۷۹٫۲ درصد از سود گوشی های هوشمند را کسب نماید! سود عملیاتی اپل در بازار تلفن‌های هوشمند در سال ۲۰۱۶ حدود ۴۴٫۹ میلیارد دلار بوده و این در حالی است که کل سود این بازار حدود ۵۳٫۷ میلیارد دلار بوده است. سود خالص اپل حدود ۳۲٫۴ درصد از ۴۴٫۹ میلیارد دلار محاسبه شده است.

سامسونگ در جایگاه دوم قرار گرفته است. سود عملیاتی این شرکت حدود ۸٫۳ میلیارد دلار بوده و توانسته ۱۴٫۶ درصد کل سود گوشی های هوشمند در سال ۲۰۱۶ را به خود اختصاص دهد. در صورت که فاجعه گلکسی نوت ۷ رخ نمی داد قطعا این عدد فراتر بود و سامسونگ می توانست وضعیت بهتری داشته باشد. فاصله بین سود اپل و سامسونگ به اندازه‌ای زیاد است که اگر اتفاقاتی نظیر نوت ۷ هم رخ نمی‌داد باز هم جبران آن امکان ناپذیر بود.

هواوی و سایر شرکت‌های چینی هم توانسته‌اند جایگاه‌های خود را بهبود بخشیده و سود خود را فزایش دهند. شرکت هواوی توانسته سود عملیاتی ۹۲۹ میلیون دلاری را کسب نماید. این سود حدود ۱٫۶ درصد از سود جهانی است. شرکت OPPO نفس به نفس هواوی پیش می‌رود و توانسته ۱٫۵ درصد از سود را به خود اختصاص دهد. جایگاه پنجم فهرست ما به شرکت چینی دیگری به نام Vivo با ۱٫۳ درصد سهم از سود گوشی‌های هوشمند اختصاص یافته است.

سال ۲۰۱۶ برای سامسونگ بسیار خوب بوده زیرا این شرکت توانسته سود عملیاتی خود را حدود ۳۰ درصد افزایش دهد. این شرکت با سرمایه گذاری عظیم خود در صنعت نیمه هادی‌ها توانسته سود خود را بهبود بخشیده و با اطمینان بر جایگاه دوم کسب سود تکیه بزند. سال ۲۰۱۷ برای سامسونگ کاملا متفاوت خواهد بود زیرا در صورت موفقیت گلکسی S8 و گلکسی نوت ۸ می‌تواند این اختلاف را با اپل کاهش داده و بر قدرت خود بیافزاید.

امتیاز دهید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.