آیفون برای اولین بار جایگاه پرفروش ترین گوشی چین در 5 سال اخیر را از دست داد

دسته بندی : iOS , تلفن همراه , ویژه 281 بازدید یکشنبه 10 بهمن 1395 نویسنده :
پرفروش ترین گوشی چین

طی سالیان اخیر آیفون بدون رقیب در صدر فهرست پرفروش ترین گوشی چین قرار گرفته بود اما امسال OPPO R9 توانست این عنوان را از اپل و آیفون برباید. با تِک میکس همراه شوید.

برای اولین بار طی 5 سال اخیر آیفون نتوانست عنوان پرفروش ترین گوشی چین را به خود اختصاص دهد. تلفن هوشمند OPPO R9 با فروش 17 میلیون دستگاه در سال 2016 توانست سهمی 4 درصدی از بازار را به خود اختصاص دهد. این تلفن توانسته 5 میلیون واحد بیش از آیفون 6S فروش داشته باشد. این گزارش توسط Counterpoint Research در هنگ کنگ تهیه شده است.

این آمار برای اپل بسیار هشدار دهنده بوده زیرا یکی دیگر از عناوین پر افتخار خود را از دست داده است. OPPO و Vivo و Huawei توانسته‌اند رکورد فروش خود را بشکنند و به ترتیب شاهد افزایش 109 و 78 و 21 درصدی در فروش تلفن‌های هوشمند خود بوده‌اند. فروش کلی اپل در سال 2016 حدود 21 درصد کاهش یافته است. فروش کلی شیائومی  هم 22 درصد کاهش به خود دیده است. برخلاف ادعای اپل مبنی بر اشباع بازار تلفن‌های هوشمند، شاهد قدرت نمایی برندهای جدید چینی هستیم. عدم ارائه نوآوری در محصولات اپل راه را برای سایر شرکت‌های تولید کننده تلفن همراه هموار نموده است. شرکت Counterpoint در بیانیه خود اعلام نموده:

[quote] ویژگی‌های کلیدی که بازار تلفن‌های هوشمند را به پیش می‌راند شامل مواردی همچون نمایشگر OLED، شارژ سریع، باتری بزرگ و دوربین دوگانه می‌شود. این موارد هم اکنون در اکثر پرچمداران بازار حضور دارد. اما هیچ یک از این گزینه‌ها در آیفون 6S دیده نمی‌شود. آیفون 7 پلاس از دوربین دوگانه و باتری بزرگ‌تر بهره می‌برد ولی قیمت فوق العاده بالا باعث عدم موفقیت آن شده است. شایعه استفاده از نمایشگر OLED در آیفون 8 خبری بسیار مثبت است. آیفون بعدی آخرین شانس اپل برای باقی ماندن در بازار می‌باشد. [/quote]

اپل پس از عدم موفقیت در حفظ جایگاه پرفروش ترین گوشی چین حالا باید بر روی بازار بزرگ بعدی یعنی هند تمرکز نماید. کاری که شیائومی در حال حاضر در حال انجام آن می‌باشد.

امتیاز دهید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.