مغز انسان قادر به بازیابی برخی از خاطرات از دست رفته است

دسته بندی : علم و دانش 230 بازدید دوشنبه 15 آذر 1395 نویسنده :
بازیابی برخی از خاطرات از دست رفته

برای مدت زمان زیادی محققان معتقد بودند که انسان تنها قادر به حفظ خاطراتی‌ست که نورون مربوط به آن هنوز فعال باشد. با این حال، اکنون به نظر می رسد که این موضوع همیشه هم درست نیست. با تک میکس همراه باشید.
تحقیقات جدید انجام گرفته کمک بزرگ برای افرادی است که از مشکل از دست دادن حافظه کوتاه مدت رنج می برند. دانشمندان کشف کردند که شوک های الکتریکی کوچک (به خصوص یک پالس تحریک مغناطیسی ترانس کرانیال) به مغز، خاطرات اخیر شخص را احیا می کند.
ذهن انسان قادر به انتقال خاطرات کوتاه مدت به یک حالت خفته است (در پس ذهن)، جاییکه این خاطرات درصورت لزوم آماده بازگشت هستند. و برهمین اساس و با کمک روش جدید، ذهن قادر به بازیابی برخی از خاطرات از دست رفته است.
این روش برای خاطرات بلند مدت عمل نمی کند ( احتمالا به روش دیگری نیاز است)، بنابراین انتظار ملاقات دوباره با بچگی های خود را نداشته باشید. گرچه یافته های اخیر، درک مارا از نحوه عملکرد مغز بهبود می بخشد، اما این حقیقت را آشکار ساخته که حافظه انسان بسیار پیچیده تر از آن است که پیشتر تصور می‌کردیم.
و در دراز مدت، احتمال این است که این روش به درمان بیماری آلزایمر و دیگر حالت ها منجر شده و بازیابی حافظه کوتاه مدت، کیفیت زندگی بیماران را بهبود بخشد.
منبع: engadget

امتیاز دهید
@

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.