واقعیت مجازی پلی استیشن در زمره برترین ابتکارات سال 2016 مجله Time قرار گرفت

دسته بندی : موبایل , واقعیت مجازی 278 بازدید دوشنبه 1 آذر 1395 نویسنده :
واقعیت مجازی پلی استیشن

مجله Time فهرست سالینه برترین ابتکارات را منتشر کرده است، که در آن نام PlayStation VR عمدتاً به دلیل کیفیت و قیمت مناسب، دیده می‌شود. با تِک میکس همراه باشید.

طبق گزارش مجله Time، “برای تجربه باکیفیت واقعیت مجازی، معمولاً باید هزاران دلار خرج شود، نه تنها برای هدست، بلکه برای کامپیوتری که قدرت اجرای آن‌را داشه باشد.  اما واقعیت مجازی سونی به گونه‌ای طراحی شده که با کنسولی که میلیون‌ها نفر صاحب آن هستند، کار کند.”

PS VR تنها 400 دلار قیمت دارد (اما مثلاً HTC Vive، دوبرابر آن، 800 دلار است) گرچه برای اجرای آن به یک PS4 (لااقل 300 دلار) و یک PS Camera (به قیمت 50 دلار) نیاز است.

ابتکارات مهم دیگری که در این فهرست مجله Time نام برده شده‌اند، لامپ شناور Flyte که با استفاده از نیروی الکترو مغناطیس در هوا معلق و شناور می‌ماند، و کلاه ایمنی دوچرخه سواری تاشو Morpher را می‌توان نام برد. این کلاه، مشکل بزرگ دوچرخه‌سواران را با کلاه‌های ایمنی که بزرگ و حجیم هستند را حل کرده و با قابلیت تا شدن، فضای بسیار کمتری را اشغال می‌کند. همچنین کفش‌ Nike Hyperadapt 1.0 که قبلیت بستن خودکار بندهای خود را دارد، در این فهرست رتبه چهارم را در اختیار دارد. این کفش‌ها به ویژه برای ورزشکاران در حین مسابقه، و نیز برای معلولین، بسیار ایده‌آل هستند.

واقیعت مجازی پلی استیشن تقریباً یک ماه است که فروش خود را آغاز کرده، و گرچه سونی آمار دقیقی از آن منتشر نکرده، اما با استقبال خوبی مواجه شده و حتی بعضی فروشگاه‌های معروف در روزهای اولیه تمام PS VRهای خود را به فروش رساندند. این وسیله گرچه از نظر قیمت ایده‌آل است، اما ایراداتی از قبیل ایجاد حس سردرد و تهوع را در بعضی کاربران دارد. برای اطلاعات بیشتر راجع به واقعیت مجازی پلی استیشن، می‌توانید به بررسی آن رجوع کنید.

 

امتیاز دهید
@

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.