مقایسه دوربین آیفون 7 پلاس با گلکسی نوت 7 : نبرد دو به یک

دسته بندی : بررسی تخصصی , موبایل , ویژه 459 بازدید یکشنبه 11 مهر 1395 نویسنده :
مقایسه دوربین آیفون 7 پلاس با گلکسی نوت 7

دو گوشی قدرتمند iPhone 7 Plus و Galaxy Note 7 در نبردی دیگر رو در روی یکدیگر قرار گرفته‌اند. در ادامه مقایسه دوربین آیفون 7 پلاس با گلکسی نوت 7 را خواهیم داشت. با تِک میکس همراه شوید.

اینجا هماورد بزرگان است. رویارویی پرچمداران دنیای اندروید و iOS. هیچ کمبود و نقصانی قابل چشم پوشی نخواهد بود. پیش‌تر شاهد بررسی تخصصی آیفون 7 پلاس بودیم. جایی که اپل به همگان نشان داد می‌توان بدون تغییرات گسترده و تنها با داشتن ایده‌هایی تازه، محصولی منحصر به فرد آفرید. در مقابل سامسونگ هم رویه‌ای مشابه را پیش رو قرار دارد و بهترین تلفن هوشمند خود را اندکی بهبود بخشیده و با رفع کمبودها توانسته آن را تبدیل به پرچمداری جدید به نام گلکسی نوت 7 نماید. مقایسه گلکسی نوت 7 با آیفون 7 پلاس در زمینه های گوناگونی صورت گرفته است ولی مهمترین آن ها مربوط به مقایسه کلی و مقایسه دوربین آن‌ها خواهد شد.

حالا با در دست داشتن هر دو تلفن، نوبت به نبردی بی‌نظیر بین دوربین آن‌ها می‌رسد. هر دو شرکت ادعا می‌نمایند که توانسته‌اند بهترین دوربین دنیای تلفن‌های هوشمند را ارائه نمایند. دوربین گلکسی نوت 7 دارای لنز تکی 12 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.7 و لرزشگیر اپتیکال می‌باشد. در سوی دیگر این رقابت آیفون 7 پلاس دارای دوربینی دوگانه است. یکی از این دوربین‌ها دارای لنز معمولی 12 مگاپیکسلی و لنز دیگر 12 مگاپیکسل از نوع تله فوتو می‌باشد. گشودگی دریچه دیافراگم دوربین‌ها f/1.8 بوده و فقط لنز معمولی دارای لرزشگیر اپتیکال است. در ادامه با مشاهده تصاویر ثبت شده به وسیله آن‌ها می‌توانیم به نتیجه‌ای مطلوب در این زمینه دست یابیم. تصاویر سمت چپ مربوط به آیفون 7 پلاس و تصاویر سمت راست به گلکسی نوت 7 تعلق دارند.

 

تصویر 1

تصویر ثبت شده به وسیله گلکسی نوت 7 اندکی گرم‌تر بوده و دارای رنگ‌هایی اشباع می‌باشد. ممکن است برخی از مردم ادعا کنند که تصاویر نوت 7 چهره‌ای نمایشی و مصنوعی دارند ولی این امکان هم وجود دارد که عده بی‌شماری هم عاشقانه این نوع تصاویر را دوست داشته باشند. اگر با دقت بیشتری به تصویر ثبت شده توسط آیفون 7 پلاس نگاه کنید متوجه می‌شوید که شفاف‌تر بوده و جزئیات بیشتری از صخره را به نمایش می‌گذارد. تصویر ثبت شده با آیفون 7 پلاس اندکی واقعی‌تر به نظر می‌آید.

 

تصویر 2

برنده این بخش بدون هیچ گونه تردیدی گلکسی نوت 7 خواهد بود. تصویر ثبت شده توسط گلکسی نوت 7 دارای روشنایی بهتر از رقیب خود می‌باشد. حتی می‌تواند سایه‌های ایجاد شده توسط خطوط بر روی پایه بفش را به خوبی تفکیک نماید. تصویری که توسط آیفون 7 پلاس ثبت شده دارای رنگی تیره و کدر بوده و در برابر نوت 7 نتواسته طیف وسیعی از رنگ‌ها را ارائه نماید.

 

تصویر 3

بار دیگر گلکسی نوت 7 توانسته سایه‌ها و بخش‌های تیره و روشن را نمایش دهد. همچنین جزئیات تصویر بهتر از آیفون 7 پلاس می‌باشد. تصویر ثبت شده با آیفون 7 پلاس هم بسیار عالی بوده ولی اندکی به سبزی می‌زند.

 

تصویر 4

همچنان  گلکسی نوت 7 پیشتاز بوده و به بهترین شکل ممکن سایه‌ها و بخش‌های تیره و روشن را نمایش می‌دهد. به بخش‌های تاریک نگاه کنید: جزئیات تصویر ثبت شده توسط گلکسی نوت 7 بسیار بیش‌تر از رقیب می‌باشد. سامسونگ به خوبی بر روی گرمای رنگ کارکرده است ولی اگر از الگوی آیفون 7 پلاس در زمینه دمای رنگ‌ها پیروی می‌کرد بسیار دلنشین‌تر بود.

 

تصویر 5

باز هم تصویر ثبت شده توسط آیفون 7 پلاس دارای رنگ سبز عجیب و غریب می‌باشد. این تنها نکته منفی عکس نمی‌باشد. گلکسی نوت 7 توانسته تصویری با جزئیات بیشتر ثبت کند. کاری که توسط آیفون 7 پلاس به خوبی صورت نگرفته است. ساختمان‌ها در تصویر ثبت شده توسط نوت 7 واضح‌تر می‌باشند.

 

تصویر 6

جزئیات ارائه شده توسط آیفون 7 پلاس بهتر از گلکسی نوت 7 می‌باشد ولی رنگ‌ها اندکی تیره و بی‌روح ثبت شده‌اند. رنگ بندی در گلکسی نوت 7 به وضوح بهتر می‌باشد و اندکی اغراق در رنگ بندی دیده می‌شود. سایه‌ها همچنان توسط نوت 7 بهتر ثبت می‌شوند. قضاوت درباره این تصویر اندکی دشوار است تنها می‌توان گفت تصویر ثبت شده توسط گلکسی نوت 7 زیباتر است.

 

تصویر 7

چه بلایی بر سر آیفون 7 پلاس با دوربین جادویی‌اش آمده است؟ آیا این شهر با آیفون 7 پلاس و دوربینش مشکل دارد؟ باز هم رنگ سبز به تصویر باز گشته و دوربین نتوانسته سایه روشن‌ها را پردازش نماید. به همین دلیل تصویر تار و بی‌کیفیت شده است. تصویر ثبت شده توسط گلکسی نوت 7 ظاهرا چندین بار پردازش شده و فیلترهایی بر روی آن اعمال گشته است ولی در نهایت تصویر دلچسب‌تری را ثبت نموده است.

 

تصویر 8

گلکسی نوت 7 شمشیر را از رو بسته است. خیلی تعجب آور است ولی همچنان تصاویر ثبت شده توسط گلکسی نوت 7 در وضعیت بهتری نسبت به آیفون 7 پلاس به سر می‌برند. جزئیات در تصویر گلکسی نوت 7 بهتر بوده و شما می‌توانید اطلاعات بیشتری از تصویر به دست آورید.

 

تصویر 9

بالاخره آیفون 7 پلاس حرکتی از خود نشان داد و توانست تصویری با رنگ وکنتراست بهتر را ثبت نماید. سایه‌ها در تصویر گلکسی نوت 7 همچنان عالی می‌باشد. با نگاه کردن به مسیر خیابان متوجه تفاوت سایه‌ها خواهید شد.

 

تصویر 10

جزئیات و سایه روشن‌ها در گلکسی نوت 7 بهتر می‌باشد. رنگ‌های تیره و اندکی تمایل به رنگ سبز در تصویر آیفون 7 پلاس واضح است. همچنان در برخی از صحنه‌ها، آیفون 7 پلاس در پردازش تصویر مشکل اساسی دارد.

 

تصویر 11

 

آیفون 7 پلاس قطعا برنده این مرحله می‌باشد! به این دلیل که توانسته پردازش و نمایش بسیار بهتری را انجام دهد. در تصویر گلکسی نوت 7، ساختمان بیش از حد روشن و گرم به نظر می‌رسد. تصویر آیفون 7 پلاس بسیار متمرکزتر و با جزئیات بیشتر ثبت شده است.

 

تصویر 12

عجب عکسی شده! شهری بسیار زیبا و مدرن. هر دو تلفن توانسته‌اند تصویری بسیار عالی ثبت کنند. اگر بخواهیم موشکافانه بررسی کنیم باید بگوییم که تصویر گلکسی نوت 7 خوش رنگ‌تر بوده، شهر واضح‌تر می‌باشد و روشنایی شهر بهتر به نمایش درآمده است.

 

تصویر 13

انتظار داشتیم که در این تصویر رنگ‌های عجیب و غریب ببینیم ولی در کمال ناباوری هر دو دستگاه تصاویری بسیار با کیفیت را ثبت نموده‌اند. واقعا تفاوتی دیده نمی‌شود. اگر باز هم سخت‌گیر شویم تنها مورد قابل ذکر، جزئیات بیشتر شهر در پس زمینه در تصویر آیفون 7 پلاس می‌باشد. ای کاش کنتراست و طیف رنگی در هر دو دوربین اندکی بهتر می‌بود. هر دو دستگاه در ثبت تصویر پل با دقت و نور بهتر اندکی ضعیف عمل کرده‌اند.

 

تصویر 14

وقتی که به سوژه‌های مد نظر نزدیک می‌شویم شرایط متحول می‌گردد. بدون دقت در تصاویر کاملا واضح است که آیفون 7 پلاس توانسته تصویری با نور و رنگ بهتر را ثبت نماید. جزئیات پس زمینه من جمله ساختمان پشت پارک با رنگ‌بندی و جزئیاتی بسیار بهتر ثبت شده است. با کمی دقت در می‌یایم که گلکسی نوت 7 توانسته جزئیات آسمان را بسیار بهتر ثبت کند!

 

تصویر 15

این بار گلکسی نوت 7 توانسه رنگ‌ها و سایه روشن‌ها را بسیار بهتر از آیفون 7 پلاس ثبت نماید و نتیجه بسیار بهتر از رقیب شده است.

 

تصویر 16

هر دو دستگاه توانسته‌اند تصویری بسیار عالی را ثبت نمایند و تفاوتی آشکار در این دو تصویر مشاهده نمی‌شود. خیلی سخت گیرانه نگاه کنیم می‌توانیم بگوییم گلکسی نوت 7 توانسته تصویری خوش رنگ‌تر و با جزئیاتی بیش‌تر را ثبت نماید. هنگام نگاه کردن به مردم و ساختمان تشخیض جزئیات در آیفون 7 پلاس اندکی آسان‌تر است.

 

سخن پایانی

هرچند منتظر جدالی نفس‌گیرتر بودیم ولی ظاهرا این نبرد یک برنده داشت. تصاویر ثبت شده توسط آیفون 7 پلاس دارای رنگ‌های طبیعی‌تر هستند ولی جزئیات و تضاد بین سایه روشن‌ها در گلکسی نوت 7 بی‌نظیر می‌باشد. پردازش درست سایه‌ها باعث بهبود جزئیات می‌شود. شاید در آینده با بروزرسانی نرم افزاری توسط اپل، ایرادات فعلی برطرف شوند و شاهد از بین رفتن هاله سبز رنگ باشیم. با توجه به این تصاویر و مقایسه آن‌ها با یکدیگر باید گفت که برنده قطعی این آزمون گلکسی نوت 7 خواهد بود.

امتیاز دهید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.