Gear Fit 2 : بررسی دستبند پایش سلامت سامسونگ

دسته بندی : بررسی تخصصی , گجت , ویژه 649 بازدید شنبه 26 تیر 1395 نویسنده :

سامسونگ پیش از بسیاری شرکت‌ها، اقدام به ساخت دستبند و ساعت هوشمند کرده است و در این راه تجارب ارزنده‌ای کسب کرده در همسین راستا چندی پیش دستبند Gear Fit 2 را معرفی کرد. با تِک میکس همراه باشید.

گجت‌های پوشیدنی، پدیده‌هایی بدیع و دوست داشتنی می‌باشند. هر روز به امکانات این گجت‌ها افزده می‌شود و هر کدام به صورت تخصصی‌تر وارد کارزارهای گوناگون از ورزش تا کارهای روزانه می‌شوند. ساختار آن‌ها بهبود یافته و طراحی مهندسی شده تری هنگام استفاده به همراه دارند. در همین راستا مدتی قبل سامسونگ از دستبند پایش سلامت جدید خود به نام Gear Fit 2 رونمایی کرد. ظاهر این دستنبد اسپرت بوده و نمایش اطلاعات بر روی صفحه نمایش آن به نسبت نسل اول بسیار بهتر شده و GPS  داخلی هم ویژگی‌های خوبی به دستبند افزوده است. بیشترین تمرکز این دستبند، بر روی فعالیت‌های ورزشی می‌باشد. سامسونگ از نسل اول این دستبند درس آموخته و زاویه استفاده از صفحه نمایش را تغییر داده اینبار تمام گزینه ها به صورت افقی نمایش داده می شوند.

gear fit 2

باتری دستگاه جذاب نبوده و نیاز به شارژ روزانه دارد. قیمت 180 دلاری آن پرسشی در ذهن ایجاد می‌کند که وقعا به این دستبند نیازی احساس می شود؟

دستبند Gear Fit 2 فقط با سیستم عامل اندروید کار می‌کند. دست کردن آن بسیار ساده بوده و دقیقا مانند ساعت های معمولی با بند پلاستیکی می‌باشد. دو دکمه دارد که یکی برای روشن و خاموش کردن و دسترسی به خانه می‌باشد، دیگری برای بازگشت، طراحی شده است. صفحه نمایش بسیار جذاب بوده و از جنس سوپر آمولد با روکش براق می‌باشد. طراحی منحنی آن بسیار دلفریب بوده و کار کرد با آن را ساده می کند. به دلیل طراحی جدید منو ها دیگر نیازی به چرخاندن مچ دست برای مشاهده اطلاعات ندارید.

samsung-gear-fit

Gear Fit 1

خوانایی تصاویر در زیر آفتاب و محیط های باز اندکی سخت بوده و چون Gear Fit 2 برای استفاده در محیط های بیرونی طراحی شده نادیده گرفتن این بخش اندکی عجیب است. زیر دستبند حسگر ضربان قلب وجود دارد و به صورت مداوم ضربان قلب شما را پایش می‌کند. این دستبند دارای GPS داخلی بوده که بسیار مفید است، GPS تنها در دستبندهای مایکروسافت و گارمین یافت می شود. اما می‌رسیم به بخش سلامتی این دستبند. هنگام ورزش می‌توانید از بین فعالیت‌ها یکی را انتخاب کنید: “راه رفتن، دویدن، دوچرخه سواری، پیاده‌روی، اسکی فضایی، تردمیل و چند فعالیت دیگر”

Gear-Fit-2

در حین انجام فعالیت ورزشی، دستبند تمام اطلاعات را ذخیره می‌کند و پس از انجام ورزش می‌توانید به مرور اطلاعات بپردازید مثلا میزان کالری سوخته شده، ساعت فعالیت ها و… را ببینید اما بخش آخر مربوط می شود به GPS که مسیر حرکت شما هنگام انجام ورزش را ذخیره کرده و بر روی نقشه به شما نشان می‌دهد. این دستبند به راحتی با برنامه سلامتی سامسونگ به نام S Health متصل می‌شود. با این برنامه به تمام اطلاعات و تنظیمات گجت دسترسی دارید برای مثال می‌توانید انتخاب کنید که چه اعلاناتی بر روی دستبند نمایش داده شوند. شما همچنین می توانید از اطرق این برنامه اقدام به نصب نرم افزارهای شرکت‌های دیگر نظیر Spotify برروی دستبند خود کنید. مشکلات دستبند خیلی نیست ولی چند مورد هست که باید ذکر شوند اول اینکه دستبند اندکی بزرگ  می‌باشد و برای کسانی که علاقه به ساعت‌های کوچک دارند چندان مناسب نمی‌باشد. دوم اینکه در برابر آب کاملا مقاوم نمی‌باشد و تنها برابر چند قطره آبیا بارش باران از خود مقاومت نشان می‌دهد. مورد سوم باتری آن می‌باشد که سامسونگ 3 تا 4 روز اعلام کرده ولی با استفاده از GPS حداکثر دو روزه به پایان می رسد. این دستبند بهترین در نوع خود نمی‌باشد ولی جزء بهترین ها محسوب می‌شود و انتخاب معقولی برای ورزشکاران و افراد دوستدار گجت‌های سلامتی می‌باشد.

samsung

در ادامه ویدئو بررسی را در کنار هم تماشا می‌کنیم:

امتیاز دهید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.