مقایسه دوربین هواوی P10 با شیائومی Mi 6 : رقابت دوربین‌های دوگانه

دسته بندی : اندروید , تلفن همراه , ویژه 518 بازدید یکشنبه 17 اردیبهشت 1396 نویسنده :
مقایسه دوربین هواوی P10 با شیائومی Mi 6

می‌خواهیم مقایسه دوربین هواوی P10 با شیائومی Mi 6 را داشته باشیم تا ببینیم کدام پرچمدار با دوربین دوگانه برنده این رقابت خواهد بود. با تِک میکس همراه شوید.

هواوی همواره در تلاش است تا بهترین دوربین را به همراه پرچمدار خود ارائه نماید. در این راه هم تا حد زیادی موفق بوده و توانسته اعتماد کاربران را جلب نماید. در سوی دیگر شیائومی حدود 2 سال که استاندارد خود را بالا برده و قصد رقابت با بزرگان آمریکایی و کره‌ای را دارد. در این راه هم تا حد زیادی موفق شده است. برای اولین بار است که یک محصول شیائومی با دوربینی دوگانه روانه بازار شده است.

خوشبختانه در مقایسه دوربین هواوی P10 با شیائومی Mi 6 هر دو دوربین دوگانه بوده و از نظر ساختاری تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. Huawei P10 به تازگی روانه بازار شده و بررسی دقیقی از آن به عمل آمده است. دوربین دوگانه آن از دو لنز 12 مگاپیکسلی و 20 مگاپیکسلی تشکیل شده است. گشودگی دریچه دیافراگم هر دو لنز f/2.2 می‌باشد. لنز 20 مگاپیکسلی سیاه و سفید است و وظیفه ثبت جزئیات و عمق را بر عهده دارد. لنز 12 مگاپیکسلی مجهز به OIS است. این دوربین توسط لایکا طراحی شده است. تشخیص فاز و فوکوس خودکار لیزری از جمله ویژگی‌های آن می‌باشد. فلش آن از نوع دوگانه و دو رنگ انتخاب شده است.

در سوی دیگر دوربین دوگانه Xiaomi Mi 6 از دو لنز 12 مگاپیکسلی تشکیل شده است. گشودگی دریچه دیافراگم لنز اصلی f/1.8 و لنز فرعی f/2.6 می‌باشد. تشخیص فاز و OIS که در 4 جهت فعال به همراه فلش دوگانه دو رنگ از جمله ویژگی های مهم آن می‌باشد. خوشبختانه هر دو دستگاه توانایی ضبط ویدئو با کیفیت 2160p@30fps را دارند.

در صورتی که بخواهید تصاویر فوری بگیرید بدون تردید شیائومی می 6 بسیار عالی بوده و هواوی پی 10 حرف چندانی برای گفتن ندارد. در محیط های تاریک، هواوی P10 نسبت به شیائومی Mi 6  عملکرد بهتری دارد و تصاویر روشن‌تر می‌باشند. در حالت پرتره هم هواوی P10 می‌تواند پس زمینه را بهتر از شیائومی Mi 6 تار نماید. فرایند تار کردن پس زمینه توسط هواوی بسیار بهتر و سریع‌تر انجام می‌شود. رنگ‌ها در دوربین شیائومی می 6 طبیعی‌تر از رقیب هستند ولی رنگ‌های تولید شده توسط هواوی بسیار جذاب تر به نظر می‌آیند. در پایان مقایسه دوربین هواوی P10 با شیائومی Mi 6 با توجه به قیمت و عملکرد کلی میتوان گفت که شیائومی اندکی بهتر عمل می‌کند و هواوی نمی‌تواند به صورت مطلق برنده این رقابت باشد. باید در نظر داشت که لایکا در این راه هواوی را یاری کرده است پس توقع از آن بسیار بیشتر از رقبا می‌باشد.

امتیاز دهید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.