سیستم ترمز خودکار تسلا نمره پایینی از رانندگان گرفته و باعث نگرانی آن‌ها شده است

دسته بندی : خودرو 507 بازدید دوشنبه 11 اردیبهشت 1396 نویسنده :
سیستم ترمز خودکار

گزارشی جدید نشان می‌دهد که رانندگان نسبت به سیستم ترمز خودکار تسلا بی اعتماد هستند. پیش از انتشار گزارش آپدیت بزرگی برای این سیستم منتشر شده بود. با تِک میکس همراه شوید.

اول هفته گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد رانندگان مدل‌های Tesla S و Tesla X نمره پایینی به سیستم ترمز خودکار خودروهایشان داده‌اند. آن‌ها گفته بودند که تسلا همچنان پس از شش ماه نسبت به فعال سازی ترمز اضطراری برای امنیت بیشتر اقدام نکرده است. خوشبختانه یک روز پیش از انتشار این گزارش برزوسانی بزرگی برای فعال سازی این ترمز توسط تسلا در دسترس رانندگان قرار گرفت و خودروی آن‌ها بروز شد.

تسلا در بیانیه‌ای اعلام نمود که این شرکت در بروزرسانی آخر خود سیستم ترمز اضطراری را فعال نموده است. مشتریان زیادی دریافت این بروزرسانی را تایید نموده‌اند. این بسته بروزرسانی توسط تسلا در ماه اکتبر وعده داده شده بود و عرضه آن تا هفته گذشته در هاله‌ای از ابهام قرار داشت. زمان بندی این شرکت دچار مشکل شد و بسیاری از رانندگان نگران تصادف ناگهانی و از دست دادن کنترل ماشین خود بودند. حداکثر سرعت خودرو در حالت خودران بر روی 45 کلیومتر بر ساعت محدود شده و با 145 کلیومتر در ساعتی که این شرکت وعده داده بود فاصله فراوانی دارد. علت محدودیت سرعت به قوانین بیمه‌ها باز می‌گردد. شرکت‌های بیمه هنوز مسئولیت پرداخت غرامت در صورت وقوع حادثه در سرعت بالا را نپذیرفته‌اند. تسلا به مشتریان خود قول داده که بزودی موانع را برداشته و حداکثر سرعت خودران را بر روی 145 کیلومتر بر ساعت محدود نماید.

کمترین نمره‌ای که در ماه اکتبر، مشتریان به تسلا داده بودند مربوط به اختلال در عملکرد درهای پروانه‌ای مدل X بود. نفوذ آب و اختلال در اجرای نرم افزارهای سرگرمی و تهویه مطبوع از جمله مواردی بود که به عملکرد در وابسته بود. خوشبختانه تسلا نسبت به مشتریان وفادار بوده و به سرعت نسبت به رفع ایرادات اقدام می‌نماید و از ارائه گزارش به مشتریان ابایی ندارد.

امتیاز دهید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.