iOS 11 : بهترین تغییراتی که اپل باید بر روی نسل بعدی iOS پیاده نماید

دسته بندی : iOS , تلفن همراه 264 بازدید چهارشنبه 23 فروردین 1396 نویسنده :
ios 11

تا چند ماه دیگر شاهد عرضه iOS 11 خواهیم بود و در این مدت اپل به سختی مشغول کار بر روی آن می‌باشد. در ادامه تغییراتی که برای iOS لازم می‌باشد را مرور می‌نماییم. با تِک میکس همراه شوید.

در صورتی که از کاربران دائمی iOS هستید حتما متوجه یکنواختی این سیستم عامل طی سال‌های اخیر شده‌اید. شاید اپل بخواهد باز هم سیستم عامل خود را اصلاح نماید ولی کاربران درخواست تغییراتی بنیادین دارند. تغییرات کلی در محدوده بحث ما نیست ولی می‌توانیم درباره تغییرات جزئی بحث کرده و نظر خود را بیان نماییم. در ادامه به تغییرات ضروری در iOS 11 اشاره خواهیم کرد.

 

سیری جدید

یکی از مهمترین ویژگی‌هایی که سیری باید به نحو احسنت از آن پشتیبانی نماید مربوط می‌شود به کارکرد در حالت آفلاین! استفاده از سیری در تلفن همراه برای راه اندازی دستگاه‌های دیگر می‌تواند بسیار مفید باشد. برای مثال شما با آیفون خود بتوانید اپل تی وی یا آیپد خود را کنترل نمایید. مثلا بخواهید که آهنگ مورد نظرتان را از طریق مک پخش نمایید. ایجاد رابطه‌ای دوستانه‌تر با کاربران و تغییر صفحه نمایش سیری می‌تواند مورد دیگری باشد که کاربران را خوشحال نماید. افزایش دامنه اطلاعات سیری مانند ساعات کار رستوران‌ها و فهرست غذاهای آن‌ها می‌تواند از موارد بسیار جذاب باشد. کاری که به وسیله تقویت هوش مصنوعی دست یافتنی می‌باشد.

 

حالت تیره

ios 11

شایعاتی فراوانی مطرح شده که ادعا می‌کنند اپل در حال کار بر روی حالت تیره می‌باشد. ویندوز با آخرین بروزرسانی این حالت را افزود و حالا منتظر اپل هستیم که این ویژگی را به iOS 11 بیافزاید. بسیاری از کاربران با تم روشن ارتباط برقرار نمی‌کنند و خواستار تیره بوده پس زمینه‌ها می‌باشند. مخصوصا افرادی که از موبایل‌هایشان در محیط‌های تاریک استفاده می‌نمایند. استفاده از پنل OLED در آیفون 8 می‌تواند رنگ‌های تیره را دلپذیرتر از هر زمانی گرداند.

 

واقعیت افزوده

ios 11

استفاده از واقعیت افزوده در بازی پوکمون گو توانست دنیا را تکان دهد. این فناوری بسیار جدید بوده و توانست دل بسیاری از کاربران را برباید. تیم کوک بارها از علاقه خود به آن گفته است. گفته می‌شود دوربین آیفون با واقعیت افزوده ادغام خواهد شد تا بتواند دنیای واقعی را شناسایی کرده و اطلاعات مفیدی را در اختیار کاربران قرار دهد. دوربین خودنگار آیفون 8 سه بعدی بوده و می‌تواند از چهره کاربر در بازی‌های موبایل استفاده نماید.

 

تغییر نمایشگر و رابط کاربری

اینستاگرام، یوتیوب و اسنپ چت به تازگی از ساختاری مشابه یکدیگر استفاده می‌نمایند و شباهتی وصف ناپذیری بین آن‌ها هویدا شده است. اپل هم می‌تواند این ویژگی‌ها نظیر استوری را در iOS 11 وارد نماید و کاربران خود را خشنود کند. استفاده از نمایشگر OLED این اجازه را به اپل می‌دهد که برای اولین بار نمایشگر همیشه روشن را به آیفون بیاورد. نمایشگر همیشه روشن این امکان را به کاربر می‌دهد که بدون روشن کردن نمایشگر از ساعت و اعلانات آگاه گردد.

ویژگی دلچسب دیگر به تقسیم نمایشگر برای اجرای همزمان دو نرم افزار باز می‌گردد. این ویژگی در اندروید 7 وجود دارد و چند سالی می‌شود که بسیاری از تلفن‌های اندرویدی از آن بهره می‌برند ولی تاکنون شاهد استفاده از آن در آیفون نبودیم.

 

اپل موزیک

نرم افزار Apple Music نسبت به روز اول عرضه تغییرات فراوانی به خود و بسیار بهتر شده ولی باز هم موارد فراوانی وجود دارد که می‌تواند آن را بهتر و کاربر پسندتر نماید. تفکیک موزیک‌های درون دستگاه با موارد موجود در اپل موزیک همچنان دشوار است. رابط کاربری نرم افزار باید ارتقا پیدا کند و ساده‌تر گردد. خود اپل اذعان داشته که موارد ناخوشایندی را در نرم افزار یافته و آن‌ها را برطرف خواهد نمود.

 

مرکز کنترل

ios 11

با ارائه iOS 10 شاهد تغییرات فراوانی در Control Center  بودیم. این بخش از چند پنجره متفاوت تشکیل شده و هر کدام کارایی خاص خود را دارند. برخی از تنظیمات به هیچ عنوان کاربردی نبوده و ما مدام شاهد بالا آمدن آن‌ها خواهیم بود. برای مثال باید گفت که کلید شیفت شب بخش عمده‌ای از مرکز کنترل را به خود اختصاص داده است. جایگزین کردن ذخیره کننده باتری بسیار مفیدتر خواهد بود. حتی در صورتی که امکان شخصی سازی به این بخش افزوده شود باعث خوشحالی کاربران خواهد شد.

 

حذف نرم افزارهای پیش فرض

در iOS این امکان وجود داشت که نرم افزارهای پیش فرض را پنهان نمایید ولی در صورتی که سیری می‌خواست کاری انجام دهد از شما می خواست تا نرم افزار پیش فرض را اجرا یا دانلود نمایید. در واقع نرم افزارهای سوم شخص قادر به جایگزنی با نرم افزارهای پیش فرض نیستند. اپل باید این مورد را اصلاح کرده و به کاربران حق انتخاب دهد.

 

این تغییرات بسیار مهم می باشند و می توانند تجربه کاربری بهتری را فراهم آورند. باید منتظر ماند و دید که آیا اپل تغییراتی بنیادین اعمال خواهد کرد یا به تغییراتی ظاهری اکتفا خواهد کرد.

امتیاز دهید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.