اولین پرواز آزمایشی فضاپیمای جدید Virgin Galactic با موفقیت انجام شد

دسته بندی : علم و دانش , هوا فضا 335 بازدید دوشنبه 15 آذر 1395 نویسنده :
فضاپیمای جدید Virgin Galactic

شرکت Virgin Galactic یک گام دیگر به از سرگیری رویاهایش یعنی سفرهای فضایی شخصی نزدیک شد، لازم به یادآوری است که شرکت پس از حادثه غم انگیز انفجار در سال 2014 فعالیت های خود را متوقف کرده بود. با تک میکس همراه باشید.
کمپانی امروز اولین پرواز آزمایشی (بدون راکت) را با فضاپیمای VSS Unity (با نام SpaceShipTwo شناخته می شود) با موفقیت پشت سرگذاشت.
[quote]فضاپیمای جدید Virgin Galactic: اسپیس شیپ 2 یا همان VSS Unity ساخت شرکت اسکِیلد کامپوزیتس یک فضاپیمای هواپرتاب است که به منظور ارسال گردشگران به مدار زمین ساخته شده است. این شرکت یکی از زیرمجموعه های کمپانی کالیفرنیایی ویرجین گالاتیک می باشد.[/quote]این سفینه تنها به مدت 10 دقیقه به پرواز درامد و هرگز سرعتی بیش تر از 0.6 ماخ (740 کیلومتر برساعت) به خود نگرفت. اما همین مقدار کافی بود تا اطلاعات لازم از نحوه عملکرد Unity در دنیای واقعی بدست آید.
در آینده نیز آزمایش های زیادی از این دست وجود خواهد داشت و تا سال 2017 خبری از آزمایش همراه با موشک نخواهد بود. برنامه ریزی برای اولین آزمایش همراه با راکت بستگی به میزان اطلاعات کسب شده توسط شرکت Virgin خواهد داشت.
طبق گفته های شرکت فضاپیما هنوز در ابتدای راه خود قرار دارد و اولین آزمایش به خوبی هرچه تمام تر انجام شده است. احتمالا سفرهای فضایی خصوصی زودتر از آنچه که فکر کنید محقق خواهد شد.

امتیاز دهید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.