بیش از 500 میلیون حساب‌ کاربری یاهو هک شده است

دسته بندی : امنیت و شبکه , گوناگون , ویژه 402 بازدید جمعه 2 مهر 1395 نویسنده :
یاهو هک

این شرکت امروز اعلام کرد که در سال 2014 بیش از 500 میلیون از حساب‌های کاربران یاهو هک شده بوده است و اگر از 2014 تاکنون رمز عبور خود را تغییر نداده‌اید، اکنون حتماً این کار را انجام دهید. با تِک میکس همراه شوید.

اطلاعاتی که از هک شدن یاهو به دست سارقان افتاده شامل نام، آدرس ایمیل، شماره تلفن، تاریخ تولد و رمز عبور حساب افراد بوده است. یاهو این اطلاعات را در جریان یک بازرسی که هنوز هم در جریان است، بدست آورد. در حال حاضر، یاهو اعلام کرده است که مدرکی دال بر اینکه هکرا هنوز هم به شبکه یاهو دست‌رسی دارند، وجود ندارد. این شرکت اضافه کرد که با پلیس همکاری نزدیکی در این خصوص دارد.

یاهو توصیه می‌کند که اگر از سال 2014 تاکنون رمز عبور خود را تغییر نداده‌اید، اکنون این کار را انجام دهید. همچنین یاهو افرادی را که باور دارد حساب کاربری‌شان لو رفته است، آگاه خواهد کرد. به علاوه این شرکت پس از این اتفاق فیلترهای امنیتی جدیدی را برای حفظ اطلاعات کاربران پیاده‌سازی می‌کند، به عنوان مثال، سوالات و پاسخ‌های رمزبندی نشده برای دست‌رسی به حساب فاقد ارزش شده‌اند.

یاهو همچنین کاربران را به بررسی حساب‌هایشان جهت پیدا کردن فعالیت مشکوک تشویق می‌کند. توصیه می‌شود که کاربران رمز عبور حساب‌های غیر یاهوی خود را، در صورت یکی بودن با رمز حساب یاهو، تغییر دهند. همچنین یاهو نسبت به باز کردن لینک‌های مشکوک در ایمیل اخطار داد.

یاهو باور دارد این سرقت اطلاعاتی توسط افرادی که به وسیله یک حکومت پشتیبانی می‌شده‌اند، انجام گرفته است. “سرقت‌های اطلاعاتی پشتیبانی شده توسط حکومت در صنعت تکنولوژی فراگیر شده است. یاهو و سایر شرکت‌ها درشرایطی که باور دارند یک حساب توسط سارقان متکی به حکومت هدف قرار گرفته شده است، از برنامه‌هایی برای هشدار دادن به کاربران استفاده می‌کنند.”

کمپانی Verizon در همین تابستان یاهو را در معامله‌ای به ارزش 4.83  میلیارد دلار خریداری کرد. این کمپانی در ابتدای هفته از این موضوع که یاهو هک شده است خبردار شده بود اما اطلاعات اندکی از آن در دست داشت.

Verizon در بیانیه‌ای اعلام کرد به بررسی‌های لازم در این خصوص برای مناقع مصرف‌کنندگان، سهام‌داران و انجمن‌های مرتبط ادامه پیدا می‌کند.

 

امتیاز دهید
@

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.