تیم کوک: واقعیت افزوده بسیار بزرگتر از واقعیت مجازی است

دسته بندی : کامپیوتر , موبایل 318 بازدید پنجشنبه 25 شهریور 1395 نویسنده :
واقعیت افزوده بسیار بزرگتر از واقعیت مجازی

در هفته گذشته تیم کوک مدیرعامل شرکت اپل، در مصاحبه‌ای با شبکه ABC بر علاقه‌ی شرکتش به واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) تاکید کرد. او معتقد است واقعیت افزوده بسیار بزرگتر از واقعیت مجازی ست. با تک میکس همراه باشید.
البته این نخستین مرتبه نیست که ابراز علاقه اپل را به این دو زمینه می شنویم. در گذشته کوک در چندین مورد تاکید کرده بود که واقعیت افزوده و واقعیت مجازی دو خیابانی هستند که اپل در پشت صحنه در حال کار بر روی آنها است.
وجه تمایز این مصاحبه، نکات جدید اشاره شده توسط کوک است. گزیده ای از این مصاحبه در زیر آورده شده:

یک واقعیت مجازی و یک واقعیت افزوده وجود دارد که هر دو اینها دو بخش بسیار جالب در دنیای فناوری هستند. اما به عقیده شخصی من واقعیت افزوده احتمالا بسیار بزرگتر از واقعیت مجازی ست.

در ادامه مدیرعامل اپل اضافه می‌کند که واقعیت افزوده قادر به فراهم آوردن تجربه اجتماعی بیشتری است:

واقعیت مجازی این قابلیت را به ما می‌دهد که بشینیم و کاملا مهیا باشیم، با یکدیگر صحبت کنیم و در عین حال چیزهای مجازی دیگری نیز داشته باشیم! آن چیز می‌تواند شخص مورد بحث ما باشد! شاید آن شخص در بین ما حضور نداشته باشد! اما با واقعیت افزوده می‌تواند در بین ما ظاهر شود!

البته اشتیاق کوک به واقعیت افزوده به این معنی نیست که اپل از پتانسیل واقعیت مجازی غافل شده باشد! کوک در ادامه پیرامون واقعیت مجازی مصاحبه افزود:
“این فناوری بسترهای بسیار جالبی برای بازی و آموزش فراهم می کند.”

بطور خلاصه به نظر می رسد که کوک در بلندمدت، واقعیت افزوده را به عنوان یک فناوری مفید تر می بیند! همچنین واقعیت مجازی را به عنوان یک جنبه بیشتر سرگرم کننده!

لازم به ذکر است که اپل تنها شرکتِ در حال تحقیق بر روی VR و AR نیست. و در این زمینه دارای رقبایی همچون فیسبوک، گوگل، اچ تی سی، سامسونگ و مایکروسافت است.
فیسبوک با خرید شرکت Oculus VR در سال 2014 پا به عرصه واقعیت مجازی گذاشت. و هدست Oculus Rift این شرکت هم اکنون در بازار است.
گوگل سازنده سیستم عامل اندروید و رقیب iOS اپل، هدست کاملا ساده‌ی cardboard را ساخته بود و انتظار می رود در هفته های آینده از هدست واقعیت مجازی Daydream رونمایی کند. این هدست رقیبی جدی برای Oculus Rift خواهد بود.
اچ تی سی هدست Vive را ساخته، یک واقعیت افزوده ی پیاده شده در مقیاس یک اتاق، که بوسیله آن کاربران با حرکت در اتاق، قادر به تعامل با محیط دیجیتال هستند.
مایکروسافت نیز با هولولنز خودش قدرت نمایی می کند، هدستی که تصاویر دیجیتالی را در میدان دید شما تصویر می کند، به عبراتی دیگر تصاویر دیجیتالی مصنوعی در دنیای واقعیت ظاهر می شوند.
در همین حال سامسونگ، نزدیکترین رقیب اپل در دنیای تلفن های هوشمند، با همکاری اکولوس، هدست Gear VR خودش را ساخته است که به کاربران اجازه می‌دهد خودشان را در دنیای بازی، ویدئو یا محیط واقعیت افزوده ببینند

آیا با نظر تیم کوک موافقید؟ به نظر شما واقعیت افزوده بسیار بزرگتر از واقعیت مجازی است ؟

امتیاز دهید
@

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.