ناسا تصاویر ثبت شده از کره زمین به مدت یک سال را منتشر کرد

دسته بندی : علم و دانش , گوناگون , هوا فضا 407 بازدید سه شنبه 5 مرداد 1395 نویسنده :
تصاویر کره زمین به مدت یک سال

تصاویر بی نظیری از یک سال تابش خورشید برفراز زمین توسط ناسا منتشر شده است. در گذشته فقط فضانوردان فرصت دیدن این تصاویر را داشتند. اما حالا ماهواره DSCOVR عمر کره زمین به مدت یک سال را به تصویر کشیده است. با مجله فناوری میکس همراه باشید.
ماهواره DSCOVR تصاویر کمیاب و بینظیری از بخش روشن کره زمین در سال 2015 ارائه کرده است. بیش از یک سال از گردش ماهواره DSCOVR دور کره زمین می‌گذرد، و دوربین پیشرفته این ماهواره بنام EPIC در مدت یکسال تعداد زیادی تصویر از زمین گرفته است. که با در کنار گذاشتن این تصاویر، یک سال عمر کره زمین در یک نگاه و به صورت فیلم درآمده است.
در گذشته برای مشاهده رخ روشن کره زمین شما باید یک فضانورد می‌بودید. با شروع به کار DSCOVR در فاصله چند میلیون مایلی از زمین این موضوع تغییر کرد و این ماهواره هر دوساعت در حال گرفتن یک تصویر از کره زمین است. این ماهواره در موقعیت بنام Lagrange point 1 در بین زمین و خورشید قرار گرفته است.

محصول مشترک NASA و NOAA (ادارهٔ ملی اقیانوسی و شرایط جوی ایالات متحده آمریکا ) در فوریه 2015 و سوار بر فضاپیمای SpaceX به منظور نظارت بر وضعیت بادهای خورشیدی به فضا پرتاب شد.

ماموریت این ماهواره هشدار در مورد نظارت بر خروج جرم از تاج خورشیدی ، نظارت بر لایه اوزون و وضعیت زندگی گیاهان بر روی کره زمین است و همانطور که در کلیپ پایین مشاهده می‌کنید تصاویر بی نظیری از خانه ما ثبت کرده است.
همچنین یک تصویر از سایه ماه، در هنگام کسوف و در زمان عبور از روبروی کره زمین ثبت شده است.

در فیلم زیر کره زمین به مدت یک سال به تصویر کشیده شده است :

منبع : engadget و مجله فناوری میکس

امتیاز دهید
@

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.