بررسی اولیه سونی اکسپریا XZ پرمیوم (Xperia XZ Premium) : شگفت انگیز

دسته بندی : اندروید , تلفن همراه , ویژه 427 بازدید یکشنبه 14 خرداد 1396 نویسنده :
بررسی اولیه سونی اکسپریا XZ پرمیوم (Xperia XZ Premium)

رونمایی از گوشی Xperia XZ Premium به نمایشگاه MWC 2017 باز می‌گردد ولی عرضه آن با تاخیر مواجه شده است. بررسی اولیه سونی اکسپریا XZ پرمیوم را خواهیم داشت. با تِک میکس همراه شوید.

پرچمدار جدید سونی حرف‎های زیادی برای گفتن دارد. گوشی اکسپریا XZ Premium در نمایشگاه MWC 2017 در کنار اکسپریا XZs رونمایی گردید ولی عرضه آن با تاخیری نسبتا طولانی رو به رو شد. پیش فروش دستگاه آغاز شده و تحویل آن در تاریخ 12 ژوئن آغاز خواهد گردید. نمایش این دستگاه در نمایشگاه کامپیوتکس 2017 تایوان باعث شد تا نگاهی دوباره به آن بیاندازیم.

بررسی اولیه سونی اکسپریا XZ پرمیوم (Xperia XZ Premium)

در اولین گام از بررسی اولیه سونی اکسپریا XZ پرمیوم (Xperia XZ Premium) باید گفت که ابعاد کلی دستگاه در مقایسه با نمایشگر 5.5 اینچی بسیار بزرگ بوده و برای سال 2017 کمی عجیب به نظر می‌آید. حاشیه‌های بالا و پایین نمایشگر بسیار زیاد بوده و همخوانی چندانی با زبان طراحی این روزهای تلفن‌های هوشمند ندارد. حتی سونی هیچ تلاشی در حذف حاشیه‌های کناری دستگاه نداشته است. نیمه دوم سال 2017 داشتن دستگاهی با حاشیه های نمایشگر بسیار عجیب خواهد بود.

بررسی اولیه سونی اکسپریا XZ پرمیوم (Xperia XZ Premium)

حتی اپل هم به نمایشگرهای تمام صفحه روی آورده و برای اولین بار در آیفون 8 از آن‌ها استفاده خواهد نمود. نسخه‌ای که در اختیار ما قرار داشت به رنگ آبی عمیق بود. قاب دور دستگاه فلزی بود و بخش پشتی آن از جنس شیشه ساخته شده بود. کیفیت ساخت بسیار بالاست و جای هیچ گونه ایرادی را باقی نمی‌گذارد. استفاده از شیشه در بخش پشتی باعث می‌شود تا جای اثر انگشت بر روی آن باقی بماند. البته این موضع همگانیست و مختص سونی نمی‌باشد. با وجود تمام ایراداتی که به طراحی وارد می‌شود ولی طراحی دستگاه بسیار خوب بوده و حس خوبی را به کاربر منتقل می‌نماید.

 

بررسی اولیه سونی اکسپریا XZ پرمیوم (Xperia XZ Premium)

یکی از مهمترین بخش‌های بررسی اولیه سونی اکسپریا XZ پرمیوم (Xperia XZ Premium) نمایشگر 5.5 اینچی آن با رزولوشن 4K بوده که از HDR نیز پشتیبانی به عمل می‌آورد. با این رزولوشن تمام تصاویر واضح بوده و هیچ گونه افت کیفیتی را نمی‌بینیم. بازتولید رنگ‌ها در این نمایشگر خارق العاده بوده و دقت نمایش رنگ‌ها بسیار فراتر از انتظار می‌باشد. با یکی از دقیق‌ترین نمایشگرهای تلفن هوشمند رو به رو هستیم. با انتخاب حالت VIVID می‌توانید اشباع رنگ‌ها را به بالاترین حد ممکن برسانید و از رنگ‌های اغراق شده لذت ببرید.

بررسی اولیه سونی اکسپریا XZ پرمیوم (Xperia XZ Premium)

دوربین اصلی 19 مگاپیکسل بوده که یکی از مهمترین بخش‌های گوشی Xperia XZ Premium به حساب می‌آید. این دوربین می‌تواند تصاویر صحنه آهسته را در 960 فریم بر ثانیه ثبت نماید! کیفیت تصاویر ثبت شده حقیقتا بی‌نظیر می‌باشد. هنگام فیلم برداری به کیفیت این دوربین پی خواهید برد. بازتولید رنگ‌ها و جزئیات ضبط شده در ویدئوها بی‌نظیر بوده و لرزشگیر دوربین کار خود را به خوبی انجام داده و هیچ لرزشی را باقی نمی‌گذارد. تنها نکته منفی به رابط کاربری نرم افزار دوربین باز می‌گردد. برخی از ویژگی‌های روزمره در بخش‌های دیگری از نرم افزار پنهان شده‌اند و برای پیدا کردن آن‌ها به زمان نیاز خواهید داشت.

بررسی اولیه سونی اکسپریا XZ پرمیوم (Xperia XZ Premium)

یکی از نکات مثبت در بررسی اولیه سونی اکسپریا XZ پرمیوم (Xperia XZ Premium) سخت افزار می‌باشد. پردازنده اسنپدراگون 835 در کنار 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی جای هیچ گونه نگرانی باقی نمی‌گذارند. حافظه داخلی به وسیله میکرو SD قابل گسترش می‌باشد. سیستم عامل اندروید 7.1 بوده و ظرفیت بانری دستگاه 3230mAh در نظر گرفته شده است. خوشبختانه از فناوری شارژ سریع یا Quick Charge 3.0 هم پشتیبانی می‌نماید. مانند همه‌ی پرچمداران قبلی این دستگاه هم توانسته گواهی IP68 کسب نماید.

بررسی اولیه سونی اکسپریا XZ پرمیوم (Xperia XZ Premium)

پس از بررسی اولیه سونی اکسپریا XZ پرمیوم (Xperia XZ Premium) به صراحت می‌توان گفت که زبان طراحی سونی بسیار تکراری شده و احتیاج به انقلابی بزرگ دارد. در سوی دیگر از نظر سخت افزار بهترین در نوع خود محسوب شده و از برخی بزرگان بازار هم بهتر می‌باشد. رویه سونی دوگانه بوده زیرا در بخش طراحی چند سال عقب است ولی در بخش سخت افزاری حتی چند سال از بزرگان هم بازار هم جلوتر می‌باشد. نمایشگر 4K و دوربین با توانایی ضبط 960 فریم بر ثانیه جز موارد بسیار پیشرفته دستگاه می‌باشد که حتی سامسونگ و اپل هم در سال 2017 از آن بی‌بهره‌اند. باید تا زمان ارائه به بازار و بررسی جامع دستگاه منتظر ماند.

امتیاز دهید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.